אא

למרות הלחץ הישראלי: האירופים לא משנים את ההמלצה לא לטוס לישראל

נמשכות השיחות מול רשות התעופה של האיחוד האירופי ה-EASA: "שיח מורכב שיורד לרזולוציה של פרטי פרטים". נכון לעכשיו לא שונתה ההחלטה שלא לטוס לישראל או בשטחה, אך גורמים תעופתיים בישראל אופטימים שההחלטה תבוטל

צילום: 123rf צילום: 123rf

רשות התעופה של האיחוד האירופי עדיין לא משנה את החלטתו לגבי הטיסות לישראל. למרות הלחץ הגדול מצד ישראל כדי לשנות את ההמלצה של EASA לחברות התעופה שלא לטוס לישראל, נראה שהאירופאים לא ממהרים להחליט.

השיחות של אנשי רשות התעופה האזרחית בראשות שמואל זכאי, המשיכו גם אתמול. זהו שיח מורכב מאוד שיורד לרזולוציה של פרטי פרטים. אך נראה שהמשימה לא פשוטה לנוכח המתיחות מול איראן שבאוויר.

המתקפה האיראנית על ישראל גרמה להמלצת האירופים שלא לטוס לארץ, וכעת - בזמן שבישראל מאיימים בנקמה והאיראנים אומרים שיגיבו שוב לכל תקיפה ישראלית, הערכה היא כי חברות התעופה לא ימהרו לחזור לטוס לישראל.

נכון לעכשיו ההמלצה בתוקף עד סוף חודש אוקטובר, אך המשך העימות יכול להביא להארכתה. עם זאת, גורמים תעופתיים הביעו הבוקר (9.10) אופטימיות שהאירופים יסכימו בסופו של דבר לשנות את ההחלטה ולבטל את ההמלצה.

כפי שפרסמנו, המלצה דרמטית זו גרמה לרוב חברות התעופה הזרות להפסיק לטוס לישראל, ומצאה את התעופה לישראל וממנה במצב לא פשוט בו כמעט מדי יום החברות הזרות מאריכות את עצירת הטיסות שלהן לישראל וממנה.

אנשי רשות התעופה האזרחית בראשות שמואל זכאי מנהלים שיחות סביב השעון עם כל הגורמים האפשריים במטרה לשנות את ההחלטה הלא פשוטה הזו, אך גם הם מוגבלים מאוד ביכולתם, שכן הם תלויים בהמשך המלחמה.

בחודש ספטמבר כ-65% מתנועת הנוסעים בישראל התבצעה על ידי החברות הישראליות. המספר עוד יעלה אם לא יקרה משהו בלתי צפוי. למעשה אל על, ישראייר וארקיע מחזיקות כיום את התעופה הישראלית.

כפי שפרסמנו, כדי לשנות את ההחלטה נדרשת הסכמה של כל המדינות באיחוד האירופי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות התעופה האזרחיתהאיחוד האירופימלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: