אא

השינוי הדרמטי: כל חברת תעופה תלויה בעצמה בחידוש הטיסות לישראל

בשביל לשנות את המלצת ה-EASA לחברות התעופה שלא לטוס לישראל, היה צריך את הסכמת כל מדינות האיחוד האירופי לשינוי. כעת כל אחת תקבל החלטה עצמית

נתב"ג. צילום: Shutterstock נתב"ג. צילום: Shutterstock

מאחורי הקלעים של השינוי הדרמטי באיסור הטיסות לישראל.

כזכור, אמש (ד׳), רשות התעופה האירופית הסירה את איסור הטיסה מעל המרחב האווירי של ישראל, במה שמהווה שינוי דרמטי עבור ישראל.

מהפרטים עולה כי כדי לשנות את החלטת איסור הטיסות היה צריך את הסכמת כל מדינות האיחוד האירופי וכעת למעשה, בעקבות השינוי, כל חברת תעופה תהיה תלויה בעצמה ותחליט באופן עצמאי האם ומתי לחדש את הטיסות לישראל וממנה, ללא קשר לשאר המדינות.

שרת התחבורה מירי רגב, כבר לקחה לעצמה אתמול את הקרדיט על הורדת האיסור. רגב, בהודעה החגיגית שלה, דאגה שיכתבו 'הישג דרמטי לשרת התחבורה'. בהודעתה, הודתה רגב לרשות התעופה האזרחית על עבודתם המקצועית, אך כעת ניתן לציין כי לאנשי הרשות התעופה האזרחית, בראשות שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית, היה חלק משמעותי וניכר בשינוי ההחלטה.

ברת״א עבדו במשך השבועיים האחרונים סביב השעון כדי ללחוץ לשנות את ההמלצה של EASA לחברות התעופה שלא לטוס לישראל, והם אלו שהביאו לשינוי שראינו. ההצלחה לשנות את ההחלטה של האירופים הושגה בזכות עבודה של ירידה לפרטים והבנה למכניזם המופעל במרחב האווירי בישראל.

כמו כן, אנשי הרשות עבדו במקביל, במהלך השבועיים החולפים, גם מול כל מדינה בנפרד.

כזכור, מי שמיהרה כבר להכריז על כך שהיא נערכת לחדש את טיסותיה לישראל היא Blue Bird, שבבעלות קווי חופשה.

ההערכה היא שחברות תעופה רבות יעקבו כעת אחר התגובה הישראלית מול איראן ויבחנו את המצב הבטחוני לפני שיודיעו על חזרה לטוס לישראל וממנה. אך עצם שינוי ההחלטה היא בשורה חשובה מאוד, לאחר שלמעשה התעופה מישראל הפכה להיות תלויה בעיקר בשלושת חברות התעופה הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע.

כפי שצוין, כעת יהיה אפשר לפעול מול כל חברת תעופה לחוד, מה שצפוי לקדם את החזרה של חברות התעופה רבות לפעול בישראל, גם אם עדיין לא באופן מיידי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות התעופה האזרחיתנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: