אא

לפני ההמלצה שלא לטוס לישראל: 47 חברות תעופה פעלו בספטמבר בנתב"ג 

ההמתנה למתקפה האיראנית ולאחר מכן הפסקת הטיסות של מרבית החברות הזרות גרמו שוב למציאות אחרת בנתב"ג. 31 חברות הטיסות פחות מ-10,000 נוסעים. המציאות העגומה של נתב"ג

נתב״ג. צילום: SHUTTERSTOCK נתב״ג. צילום: SHUTTERSTOCK

המציאות המלחמתית שהגיעה לשיאה בחודש החולף עם המתקפה האיראנית הרחבה על ישראל אשר הובילה להמלצה של EASA שלא לטוס לישראל, שוב גרמה לטלטלה בנתב"ג בכל הקשור לפעילות החברות הזרות.

סך הכל בחודש ספטמבר פעלו בנתב"ג 47 חברות תעופה עד ההמלצה שלא לטוס לארץ, מה שמראה כי חברות זרות רבות רצו לחזור ולפעול בקו לישראל, למרות השנה הלא פשוטה שהובילה אותם לבטל ולחזור פעמים רבות.

מתוכן, 31 חברות הטיסו פחות מ-10,000 נוסעים, מספרים המעידים על המצב הלא פשוט מצד אותן חברות לחדש את טיסותיהן לארץ. למשל, לופטהזנה, ענקית התעופה הגרמנית הטיסה על הקווים לישראל 9,549 נוסעים בלבד המהווים 0.64% מהטסים, לעומת 49,043 נוסעים בספטמבר אשתקד, שהיוו 2.13% מהטסים, ירידה של כ-80.50% לעומת ספטמבר 2023.

חברת תעופה גדולה נוספת, ברטיש איירוויס הטיסה בחודש החולף 7,641 נוסעים בלבד המהווים 0.51% מהטסים, לעומת 25,792 נוסעים בספטמבר אשתקד, ירידה של כ-70.40%.

עוד 11 חברות הטיסו פחות מ-4,000 נוסעים בחודש החולף, מה שמראה את המציאות העגומה בספטמבר 2024 בנתב"ג.

זה התחיל לפני שנה, בשבעה באוקטובר. אף אחד בעולם התעופה והנסיעות לא חשב שאחרי שנה נהיה אפילו במציאות קשה יותר. חברות התעופה הזרות לא ממהרות לחזור לפה, זאת בעיקר בשל הקושי בהתנהלות ובתכנון לוח טיסות סדיר מבחינת הקווים, מטוסים, נוסעים, צוותים, תפעול וכל מה שקשור בהפעלת טיסות לת״א.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גחרבות ברזל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: