אפקט המלחמה: צניחת פעילות חברות הלואו-קוסט בנתב"ג - כל המספרים
חברות החסך הטיסו בסך הכל 6.6% בלבד מהנוסעים מישראל ואליה ב-9 החודשים הראשונים של 2024 (725 אלף נוסעים) - לעומת כמעט 20% מהנוסעים בתקופה המקבילה אשתקד
המלחמה המתמשכת כבר יותר שנה, עם הצטרפות הלחימה נגד חיזבאללה וכניסת האיראנים לזירה, ריסקו את חברות הלואו-קוסט הפועלות בישראל.
כזכור, החברות היו עד תחילת המלחמה מאוד דומיננטיות בפעילות בנתב"ג, וגרמו לכאב ראש גדול בעיקר לחברות התעופה הישראליות, כאשר נגסו להן בנתח השוק.
שלוש החברות - וויז אייר, ריינאייר ואיזי ג'ט, הטיסו ביחד מתחילת השנה 725,211 נוסעים בלבד בקווים מישראל ואליה. בסך הכל מדובר רק ב-6.67% מהטסים מנתב"ג - לעומת 3.71 מיליון נוסעים בתשעת החודשים הראשונים של 2023, כאשר אז הטיסו כ-19.5% מהטסים מנתב"ג.
וויז אייר, שלאחרונה האריכה את עצירת הטיסות שלה לישראל, הטיסה 637,793 נוסעים בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שהם 5.87% מהטסים לעומת 1.95 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד - אז הם היוו 10.26% מהטסים, ירידה של כ-67.3% בפעילות.
ריינאייר הטיסה בתשעת החודשים הראשונים של 2024 מספר נמוך של 77,057 נוסעים בלבד, לעומת 1.12 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד, 5.89% מהטסים, ירידה של כ-93.1%.
איזי ג'ט שלא חזרה לישראל מתחילת המלחמה ולא מתכוונת לחזור עד סוף מרץ 2025, מתחילת המלחמה הטיסה בתשעת החודשים (ינואר-ספטמבר) בסך הכל 10,361 נוסעים בלבד שמהווים רק 0.09% מהטסים לעומת 641,504 נוסעים בחודשים ינואר-ספטמבר 2023, שהיוו 3.37% מהטסים, ירידה של 98.38%.