אא

מתכננים קרוז לאלסקה? טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני

הבלוגרית שלהבת אטיאס בעלת עמוד האינסטגרם Fly with Shalhevet חזרה מקרוז באלסקה עם המלצות על המקומות שאסור לפספס ביעד המרהיב. וגם, עם כמה טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לקרוז

הבלוגרית שלהבת אטיאס באלסקה הבלוגרית שלהבת אטיאס באלסקה

מגיפה את הווילון בבוקר והנופים שנגלים לעיניי מהמרפסת בקומה השמינית של האנייה - גורמים ללב שלי להחסיר פעימה. אחרי שביקרתי ב-58 מדינות, אני מוצאת את עצמי מתרגשת ברמות מהיופי של האיים הירוקים עם העצים הגבוהים, הים הכחול המשתרע עד האופק וקרחונים קטנים בצורות שונות צפים על פני המים. וואו, איזה מראה מרהיב - אלסקה בתפארתה.

יצאתי לקרוז של 7 לילות באנייה Carnival spirit של חברת קרניבל קרוז ליין באלסקה. הקרוז לקח אותנו לשייט עם מראות מרהיבים ואלפי פעילויות על האנייה: נהנינו ממסיבות, בינגו, הגרלות, אוכל כל היום, בריכה, ספא, קזינו, מגלשות מים, הופעות, סדנאות, מחנה ילדים ועוד ועוד. חזרתי עם המלצות על מקומות שאסור לפספס בעד שום הון שבעולם. אלה המקומות שחובה לוודא שנמצאים במסלול השייט שתבחרו באלסקה:

אלסקה. צילום:  fly with Shalhevetאלסקה. צילום: fly with Shalhevet

BRITISH COLUMBIA: בעצירה הראשונה שאתה יורדים באלסקה אל תבזבזו זמן על העיירה SKAGWAY וישר תקחו מדריך ותחצו לכיוון קנדה לראות נופים בלתי נשכחים. קחו מגלשת כלבים לעבר ההרים של בריטיש קולומביה לצד אגמים נוצצים ועצים גבוהים. הכלבים נוהרים בהנאה רבה. לאחר הטיול המרתק, לטפו את הכלבים ואת הגורים החמודים שלהם, ותמשיכו לחיפוש אחר זהב.

אלסקה. צילום:  fly with Shalhevetאלסקה. צילום: fly with Shalhevet

TRACY ARM: הדבר הכי יפה שתראו בחיים שלכם. קרחון בגודל הר ומסביבו המון קרחונים קטנים, שבהם מקפצים אריות ים מהקרחונים למים. זה היה אחד המחזות היפים ביותר שראיתי בחיי. את הטיול הזה ניתן היה לסגור רק מהאנייה בסירות קטנות לקחו אותנו לפיורדים.

אלסקה. צילום:  fly with Shalhevetאלסקה. צילום: fly with Shalhevet

JUNEAU: בירת הליוויתנים. הלווייתנים הענקיים, שמשקלם המינימלי הוא 35 טון, מתקרבים ממש לסירות, מה שגרם לי לחשוש מעט. לא שיתפתי אף אחד בתחושותיי כדי לא לעורר דאגה, במיוחד לאחר ששמעתי שלפני שבועיים לווייתן הפך סירת תיירים דומה לשלנו. עליתי לסירה עם דפיקות לב גוברות ואדרנלין שמציף אותי. כשהגענו לאמצע הים, הלווייתנים צצו מכל עבר, משפריצים מים באוויר, עולים לנשום וחוזרים לתוך האוקיינוס. המחזה היה מרהיב, במיוחד כשהזנב של הלווייתן האחרון שנכנס למים כמו בהילוך איטי. כמובן, לא פספסתי את ההזדמנות לצלם סלפי קטן עם לווייתן לפני שהמשכנו הלאה.

הבלוגרית שלהבת אטיאסהבלוגרית שלהבת אטיאס

ג'ונו, אלסקה. צילום:shutterstockג'ונו, אלסקה. צילום:shutterstock

לעוד כתבות על עולם הקרוזים בקרו באתר PassportCruise

מתכננים קרוז באלסקה? הנה כמה טיפים

מספר ומיקום עגינות: כל חברת שייט עוגנת במקומות אחרים. חלק מהמקומות הם לא תיירותיים, לכן כדאי לבחור בחברה לפי המקומות בהן היא עוגנת ולא לפי יופי האנייה ספציפית לאלסקה.

מהיכן האנייה יוצאת ולאן חוזרת: רוב האניות יוצאות מסיאטל וחוזרו לסיאטל או מוונקובר וחוזרות לוונקובר, אך יש גם אניות שמתחילות מוונקובר ומסיימות בסיאטל ולהיפך - תלוי באופי הטיול שלכם ולאן אתם ממשיכים אחרי הקרוז.

ביגוד: כששומעים אלסקה, חושבים ישר על מינוס 30 מעלות, אבל לא. החודש הכי טוב לצאת לקרוז באלסקה הוא אוגוסט, גם מבחינת שעות אור יום וגם מבחינת מזג האוויר שנע סביב 15-20 מעלות ולא יורדים גשמים. חשוב לדעת שהספינות מעודכנות במזג אוויר ויש מידיי פעם שינויים בעצירות בעקבות מזג האוויר, לכן חשבו שכל טיול שאתם סוגרים יהיה ניתן לביטול ויהיה גמיש.

אינטרנט: עשו לעצמכם טובה ואל תקנו חבילת גלישה באנייה. גם כי זה מאוד יקר וגם כי אתם מפספסים את כל השקט של ההפלג - אמצע הים, אין קליטה, שלוות עולמים.

טיסות: לאלסקה ולכל מקום אחר בעולם, מומלץ לסגור טיסות כמה ימים לפני הקרוז. חברות שייט לא מחכות למאחרים לכן מומלץ להגיע לפחות יום-יומיים לפני הקרוז.

לסיכום: צאו מהסרט. הפלגות זה לא רק למבוגרים. אני בת 37 והייתי כבר ב-4 הפלגות (בים הקריבי, סין ,יפן ואלסקה) והיד עוד נטויה.

הכותבת, הבלוגרית שלהבת אטיאס, הייתה אורחת חברת מד קרוזס באלסקה

לעוד כתבות וחדשות בעולם הקרוזים בקרו באתר PassportCruise

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםאלסקהקרניבל קרוז

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: