תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

מכונית ביצועים קומפקטית: מבחן רכב לסמארט 1 בראבוס החשמלית

זו גרסת הביצועים של הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי סמארט 1, שמהווה את הדגם הראשון של של המותג מאז תחייתו המחודשת - וגולת הכותרת של הגרסה הזו היא היכולות הספורטיביות שלה והעיצוב המסוגנן. בואו נראה איך סמארט 1 Brabus מתנהגת במבחן דרכים

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

סמארט 1 הוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי מבית Smart - מותג שהיה מוכר בעבר בזכות הרכבים הקטנים והעירוניים שלו.

בתור פרי שיתוף הפעולה של שתי בעלות המותג החדשות (קונצרן ג'ילי הסיני וחברת מרצדס בנץ הגרמנית), כיום הרכבים האלו כבר אינם פצפונים כבעבר, ומימדיהם יותר דומים לקרוסאובר עירוני קטן.

לאחר שבחנתי בעבר את הסמארט 1 בגרסת הפרימיום בעלת ההנעה האחורית, כעת לקחתי את סמארט 1 בראבוס למבחן.

הפעם מדובר בגרסת ביצועים מעוצבת בעלת הנעה כפולה, מבית סדנת Brabus המפורסמת לשדרוג רכבי יוקרה. בואו נראה איך היא התנהלה במבחן הדרכים.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

עיצוב חיצוני מרשים

הצבע האדום-שחור הבוהק של רכב המבחן מוסיף נוכחות דומיננטית ומגניבה לרכב הקומפקטי, בעוד פרטים נוספים כמו הגריל הקדמי השחור, תגיות Brabus על צמד הפגושים והדלתות, הידיות הנשלפות, החלונות ללא מסגרת, והחישוקים המיוחדים - מעניקים כולם לרכב מראה מסוגנן ויוקרתי במיוחד.

הסמארט 1 מאובזרת בפנסים קדמיים ואחוריים המעוצבים בהשראת סדרת EQ החשמלית של מרצדס, שמעניקים לה מראה עתידני ומודרני. תוספות עיצוב ייחודיות כמו הקוביתיות המעוגלת, הספוילר האחורי והפגוש הקדמי המודגש מעניקים לרכב תחושה עוצמתית ואקסקלוסיביות שאינה מאפיינת את דגמי המותג המסורתיים​.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

עיצוב פנימי מפואר

פנים הרכב מרווח גם מלפנים וגם מאחור, וכולל שימוש בחומרים איכותיים, הרבה טכנולוגיה ואת מערכת השמע של Beats. כמו כן, הבראבוס משדרגת את העיצוב של הדגם עם חגורות בטיחות אדומות ולוגו ממותג על המושבים הקדמיים, המעניקים מראה ייחודי לכל תא הנוסעים.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

ברכב קיים גם גג פנורמי ענק עם וילון חשמלי, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, וחיבור אלחוטי ל-Apple Car Play ו-Android Auto. כרגיל, קצת הפריע לי שהמסך (המעוצב ממש יפה) נטול כפתורים או חוגות פיזיים - אבל במהלך הנסיעה תוכלו לכוון את המיזוג דרך הכפתורים שעל גבי גלגל ההגה, בעזרת העוזרת הקולית ודרך כפתור מגע תחת מסך המולטימדיה.

בנוסף, הדגם כולל פיצ'רים כמו כניסה והתנעה ללא מפתח; מושבים קדמיים נוחים ממש עם כוונון חשמלי, חימום, תמיכה לגב התחתון וזיכרונות; הגה ספורטיבי ומעוצב; תאורת אווירה; ועוד. לאחרונה התווספה גם אפליקציה לשליטה מרחוק לכלל דגמי המותג, אבל אני לקחתי את רכב המבחן לפני שהאופציה הייתה זמינה.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

תא המטען של הרכב לא הכי גדול (בנפח 273 ליטר, או 411 בעת קיפול המושבים האחוריים), עם סף העמסה גבוה ומגירה תחתונה גדולה למדי - וזה המחיר שצריך לשלם עבור מושב קדמי ואחורי מרווחים מאוד. אליו מצטרף גם תא מטען קדמי בנפח 15 ליטר.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

המנוע

גרסת הבראבוס מצוידת בשני מנועים חשמליים בהנעה כפולה, המפיקים יחד הספק של 428 כוחות סוס. אלו מקנים לרכב יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש של 3.9 שניות בלבד. מדובר בנתון מרשים במיוחד לרכב חשמלי "שגרתי" ולא לרכב ביצועים של ממש.

ל-3 מצבי הנהיגה שקיימים בסמארט 1 פרימיום מתווסף כאן מצב רביעי שנקרא "בראבוס". הוא דומה מאוד למצב הספורט אבל מחדד את עוצמת הביצועים של הרכב. לדגם יש בידוד רעשים טוב מבחינת רעשי רוח וכביש, והמתלים שלו הם על הצד הקשיח יותר. ואם אתם רוצים ממש "להתפרע" וליהנות מחוויית הנהיגה המלאה, תוכלו להגדיר שהמנוע החשמלי ידמה צליל של מנוע בנזין בעת ההאצה.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

הסוללה

ומה לגבי הסוללה? גודלה הוא 66 קוט"ש בכלל הגרסאות של הרכב, ויש לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 400 ק"מ בגרסה זו. במסגרת המבחן שלי, אני נסעתי למרחק של 345 ק"מ בין טעינות, וזה נתון מאוד הגיוני בעיני. חשוב לי לציין שמדובר ברכב ביצועים עם הנעה כפולה, ולא ברכב שמיועד לחיסכון באנרגיה. הוא נועד לספק לכם חוויית נהיגה ספורטיבית ומהנה, והוא עושה זאת היטב. במידה ואתם רוצים לנסוע לטווחים גדולים יותר בין טעינות, מוטב לכם לרכוש את גרסת הפרימיום או גרסה אחרת של הדגם לה יש הנעה אחורית. כמו שאני תמיד אומרת, הטווח של הרכב מושפע לחלוטין מאופי הנהיגה שלכם, וככל שתנהגו באופן רגוע יותר ותשתמשו במצבי החיסכון באנרגיה, ותכירו את הרכב יותר - כך תשיגו טווחים טובים יותר.

ואלמנט חשוב נוסף, שממש מייחד את הדגם, הוא שהסמארט 1 נטענת בטעינה ביתית בקצב מירבי של 22 קילוואט - מה שאומר שתוכלו להטעין אותה במלואה בבית או בעמדה ציבורית איטית תוך כ-3 שעות בלבד! בעמדה מהירה, היא תומכת בקצב מקסימלי של 150 קילוואט.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

סמארט 1 זכתה לציון חמישה כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP. הדגם מצויד בהמון המון מערכות בטיחות ועזר, שעובדות נהדר. ביניהן תמצאו מצלמות 360° באיכות מצוינת, חיישנים היקפיים, בלימת חירום אוטונומית, התרעת רכב בשטח המת, בקרת שיוט אדפטיבית, חנייה אוטונומית, ועוד.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

מחיר סמארט 1 בראבוס

מחירה ההתחלתי של הסמארט 1 בגרסת ה-Pro+ הוא 194,990 אלף ש"ח. מחיר רכב המבחן, שהוא מרמת הגימור הבכירה Brabus, עומד על 249,990 ש"ח. המחירים הם כמובן לפני אגרת רישוי ותוספות על צבעים מיוחדים ואיבזור נוסף.

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב סמארט 1 בראבוס: כמה מילים לסיכום

הסמארט 1 בראבוס מציעה חוויית נהיגה אנרגטית ועוצמתית בשילוב עם עיצוב מרשים ויוקרתי. היא מתאימה לנהגים ונהגות המחפשים רכב קומפקטי וספורטיבי. מדובר ברכב שמציע הצצה לאפשרויות העוצמתיות הקיימות גם ברכבים חשמליים וקומפקטיים, ומראה כי רכבים חשמליים עירוניים לא חייבים להיות רק פרקטיים או חסכוניים באנרגיה – הם יכולים להיות גם מהירים, מעוצבים ומלאי אופי.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

סמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקוסמארט 1 בראבוס. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: