בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים? ראו הוזהרתם
בעקבות צו חדש שאושר היום בכנסת: גם פקחים עירוניים יוכלו לקנוס בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים הרוכבים ללא לוחית זיהוי. כך יזנקו מחירי הקנסות למי שלא יתקין לוחית זיהוי על אופניים או קורקינטים חשמליים
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום שני) צו חדש, המסמיך פקחים עירוניים ברשויות המקומיות לאכוף רישום והתקנת לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים. הצו ייכנס לתוקף בימים הקרובים, עם פרסומו ברשומות.
חובת רישום רכבי תחבורה קלה במאגר משרד הרישוי והצגת לוחית זיהוי נכנסה לתוקף ב-1 באוגוסט השנה, אלא שעד כה משטרת ישראל הייתה הגוף היחידי שהוסמך לאכוף את התקנות.
היום, הורחבו סמכויות האכיפה גם לפקחים עירוניים, צעד שצפוי להגביר משמעותית את יעילות האכיפה, ואשר יעודד רוכבים שטרם נרשמו להירשם באתר משרד התחבורה, לצורך קבלת לוחית זיהוי.
הצטרפתם כבר? ערוץ ה-WhatsApp החדש של PassportNews
הקנס למי שלא יתקין לוחית זיהוי על אופניים או קורקינטים חשמליים, עומד כיום על 100 שקלים וצפוי לעלות בהדרגה ל-500 שקלים ואף 750 שקלים בשנת 2026.
התקנות לשמירה על שלומם של הולכי הרגל ושל הרוכבים עצמם קודמו על ידי שרת התחבורה, מירי רגב, אשר סייעה בקידום הרחבת סמכויות האכיפה באופן שיבטיח את הציות לחוק.
עד היום נרשמו כ-130 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, ובמשרד התחבורה מציינים כי מספר הנרשמים נמצא בעלייה מתמדת ועומד בממוצע על כמה אלפים בשבוע.
ההערכה היא כי תחילת האכיפה המסיבית על ידי פקחי העירייה תביא לעלייה משמעותית במספר הנרשמים.
שרת התחבורה מירי רגב: "חובת הרישום והצגת הלוחית לכלי תחבורה קלה תאפשר אכיפה אפקטיבית נגד רוכבים שאינם מצייתים לחוק ולכללי הבטיחות, ותגרום להם לנהוג ביתר זהירות והתחשבות. רוכבים הנוהגים בפראות וללא התחשבות בחוקי התנועה ובשאר משתמשי הדרך, מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך. משרדנו יצא בקמפיין נרחב הקורא לרוכבים להירשם ולהציג לוחית זיהוי על רכבם, ולשמחתי רבים מהם נענו לקריאה. עם זאת, האכיפה בידי המשטרה אינה מספיקה ולכן תמכתי בקידום חקיקה המעניקה סמכויות אכיפה גם לפקחים. מהיום מתחיל עידן חדש בכבישים."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרדנו מעודד שימוש בתחבורה ירוקה ושיתופית כמו רכבי תחבורה קלה, אשר מקלים על מצוקת התנועה והחניה במרכזי הערים, ומשמשים אמצעי תחבורה משלים לתחבורה הציבורית. עם זאת, אנו מחויבים לשמירה על בטיחותם של הולכי הרגל ושל הרוכבים עצמם. התקנות שהתקבלו היום בוועדת הכלכלה הן צעד משמעותי לחיזוק האכיפה נגד רוכבים שאינם מצייתים לחוק, ולהגברת הבטיחות ברחובות עירוניים.