סכיפהול מעלה תעריפים ב-41%: KLM מתלוננת: "יהפוך לנמל התעופה השני היקר באירופה"
חברת התעופה ההולנדית טוענת שבעקבות העלאת התעריפים נמל סכיפהול יהפוך ליקר משמעותית בהשוואה לנמלי התעופה המרכזיים באירופה, וחברות התעופה תגלגלנה את ההתייקרות על הנוסעים
נמל סכיפהול הודיע לחברות התעופה הפועלות בנמל, כי מתחילת 2025 יעלו תעריפי נמל התעופה ב-41% והחברות תחויבנה בהתאם.
חברת KLM, שביטלה טיסותיה לישראל עד סוף השנה ונמל סכיפהול הוא נמל הבית שלה והפעילה המרכזית בנמל, תיפגע משמעותית מעליית התעריפים ופרסמה תגובה:
"סכיפהול יהפוך לנמל התעופה השני היקר באירופה, מכיוון שהוא מגדיל את העמלות שלו ב-41% בשנה הקרובה. העלאה זו באה בהמשך להעלאת תעריף של 40% בשלוש השנים האחרונות. יש לכך השלכות גדולות הן על הנוסעים והן על מגזר התעופה. מכיוון שהעלויות בסכיפהול מגולגלות על חברות התעופה, מחירי כרטיסים גבוהים יותר לנוסעים הם בלתי נמנעים.
אף שדה תעופה אחר באירופה לא בוחר בהעלאת תעריפים כזאת, שהופכת את סכיפהול ליקר משמעותית בשנים הקרובות בהשוואה למרכזים אחרים באירופה, כמו פריז-שארל דה גול (CDG) וקופנהגן (CPH). בינתיים, סכיפהול יהיה עסוק במשך שנים בבנייה ובשיפוץ כדי לספק את האיכות לה ראויים הנוסעים וחברות תעופה.
סכיפהול מטיל עלויות נוספות של כישלונות וחריגות תקציב בעיקר על הנוסעים. כרטיסים יקרים יותר הם בלתי נמנעים, אם מעלים את החיובים בשדה התעופה בצורה כל כך דרסטית. זה לא הגיוני ולא חכם. לא הגיוני, כי סכיפהול מטיל את העלויות של כל הכישלונות ומגפת הקורונה על חברות התעופה. לא חכם, כי בכך שדה התעופה מערער את מעמדו התחרותי כמרכז בינלאומי. זה מהווה סיכון לתפקוד הנמל, לקישוריות של הולנד ולכלכלה שלנו".
מריאן רינטל, מנכ"לית KLM, הוסיפה: "KLM מסכימה עם סכיפהול שדרוש בדחיפות שיפור שדה התעופה ושירות טוב יותר לנוסעים. מצב התחזוקה של המבנים ומקומות העבודה אינו עונה על צורכי הנוסעים והעובדים בסכיפהול. KLM גם תומכת במאמצים להפחית את זיהום הרעש ואת הבדלי התעריפים כדי לעודד חברות תעופה להפעיל מטוסים שקטים יותר".