עידוד שימוש בתחב״צ ויצירת מערכת אחידה במטרופולין: הבשורה של משרד התחבורה
לאחר סיכום תקציבי בין משרדי התחבורה והאוצר, הוחלט כי הצעת החוק תיכלל במסגרת חוק ההסדרים. לפי הגורמים, החוק יאפשר בין היתר התאמה של פתרונות תחבורה לצרכים המקומיים ולאופי של כל אזור כולל עידוד שימוש בתחב״צ ויצירת מערכת אחידה במטרופולין
חוק רשויות התחבורה המטרופוליניות יוצא לדרך.
לאחר שהושג סיכום תקציבי שהושג בין משרדי התחבורה והאוצר, הצעת החוק תיכלל במסגרת חוק ההסדרים.
על פי הצעת החוק, תוקמנה ארבע רשויות מטרופוליניות אשר יקבלו סמכויות נרחבות לניהול ותפעול התחבורה במרחב המטרופולין, כמו גם לגיבוש מדיניות תחבורה כוללת ארוכת טווח. בשלב הראשון, יוקמו רשויות בגוש דן ובמרחב ירושלים, ובהמשך שתיים נוספות בהתאם לצו שתוציא השרה, במטרופולינים של חיפה ובאר שבע.
בהודעה הרשמית של משרד התחבורה, נמסר כי הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות, תאפשר התאמת פתרונות תחבורה לצרכים המקומיים ולאופי של כל אזור, תוך אינטגרציה מיטבית בין אמצעי התחבורה, לרבות תחבורה בין עירונית, ויצירת מערכת אחידה במטרופולין. הרפורמה תביא לשיפור השירות ותעודד שימוש בתחב"צ. לצד אלה, היא תתרום להתייעלות כלכלית ותצמצם כפילויות בשירותים ובתשתיות.
נוסח הצעת החוק פורסם ביום רביעי להערות הציבור, לקראת הגשתו לאישור הממשלה ובהמשך להשלמת החקיקה בכנסת.
שרת התחבורה, מירי רגב: "משרד התחבורה בראשותי רתום לקידום התחבורה הציבורית, ונחוש לפעול בכל הדרכים לעידוד השימוש בה. זהו הפתרון היחיד לגודש הכרוני בכבישים, אשר גובה מחיר יקר מהמשק ומכל אזרח, ופוגע באיכות החיים ובאיכות הסביבה. על מנת להציע לבעל הרכב הפרטי חלופה אטרקטיבית ויעילה, יש לספק לו פתרון כולל 'מדלת לדלת'. לשם כך נדרש תיאום רב-מערכתי ברמה מטרופולינית."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "ההתקדמות הגדולה בנושא הקמת רשויות מטרופוליניות שלמרות חשיבותו היה תקוע במשך שנים רבות, מהווה הישג חשוב למשרד ולכלל עם ישראל. הנושא הראשון ששרת התחבורה מעלה בכל דיון הוא קידום התחבורה הציבורית, והישגיה בנושא מדברים בעד עצמם: רפורמת צדק תחבורתי, קידום המטרו וקווי ה-BRT, וכעת תוספות השירות והרפורמה המשמעותית ביותר בענף מזה שנים רבות. הקמת רשויות התחבורה המטרופוליניות תביא לשיפור נוסף בשירות, ותעודד את העדפת התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי".