לפני פנייה לבג״צ: ישראייר דורשת לתקן את חוק טיבי
במכתב לשרת התחבורה, יו״ר ועדת הכלכלה ושר התיירות: ״בניגוד לחברות זרות, ישראייר לא נטשה את נתב״ג, הינכם מתבקשים לעשות שימוש בסמכויותיכם ולנקוט כל הליך אשר יפטור את ישראייר מתשלום פיצויים״
רגע לפני פנייתה לבג״צ, חברת ישראייר פנתה במכתב מפורט לשרת התחבורה מירי רגב, ליו״ר ועדת הכלכלה דוד ביטן ושר התיירות חיים כץ בדרישה להמשיך לקדם את חוק פיצוי הנוסעים, חוק טיבי.
בין השאר כותבים עורכי הדין אסף פריאל, איתן ברוש, מאור רייך מטעם החברה: ״נוצרים מצבים אבסורדיים בהם ישראייר נאלצת להתמודד עם דרישות לפיצויים בגין שיבושים פתאומיים בלוח הטיסות, נוכח החלטה שקיבלה ממשלת ישראל על סגירת המרחב האווירי בטווח הזמן המיידי בשל איום בטחוני או כאשר יוצאות הנחיות של שירותי הביטחון הכללי אשר מונעות המראת טיסות מסוימות על רקע דומה״.
עוד הם כותבים: ״חיובה של ישראייר בפיצויים לנוסע שטיסתו בוטלה ברגע האחרון נוכח מצב בטחוני שנכפה על כולנו , אזר השלכותיו פוגעות גם בישראייר עצמה, מהווה פגיעה קיצונית ובלתי מידתית בזכויות היסוד של ישראייר ,בניגוד לדין״.
בנוסף, הוסיפו עורכי הדין: ״מלחמת חרבות ברזל היא האירוע השני בתקופה של כשלוש שנים, במסגרתו נגרמים שיבושים נרחבים במשק התעופה בישראל אשר נובעים מגורמים חיצוניים ומנסיבות חריגות שאינן בשליטתן ובאחריותן של חברות התעופה, וישראייר ביניהן״.
בישראייר הוסיפו: ״אין מנוס מהתערבות המחוקק לשם הסדרת הסוגייה. ממשלת ישראל הבינה זאת היטב, ופעלה לתיקון החוק כך שיגביל באופן משמעותי את אחריותן של חברות התעופה לתשלום פיצויים במצבים מיוחדים , לרבות בעת מלחמה. אלא שמטעמים שאינם ידועים לישראייר , נעצר קידומה של ההצעה והיא ירדה משולחנה של ועדת הכלכלה של הכנסת, ממש ערב הדיון בה״.
עוד מציינים בחברת התעופה: ״בניגוד לחברות זרות ישראייר לא נטשה את נתב״ג ,הינכם מתבקשים לעשות שימוש בסמכויותיכם ולנקוט כל הליך אחר אשר יפטור את ישראייר מתשלום פיצויים בנסיבות האמורות, ויצמצם את הפגיעה הבלתי מידתית שנגרמת לה בעקבות החוק הקיים״.
אם ישראייר לא תקבל מענה לדברים היא מתכוונת לפנות לבג״צ.