תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

הרכבת הקלה בת"א: נפרצה מנהרת תחנת רבין

המנהרה היא ציון דרך בעבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי להיפתח ב-2029. עד כה חפרה המכונה המתקדמת 2.3 קילומטרים. הקו שאורכו 39 ק"מ ולאורכו 62 תחנות, יחבר בין חולון וראשל"צ בדרום, דרך תל אביב ועד רמת החי"ל והרצליה

צילום: משרד התחבורה צילום: משרד התחבורה

הורדתם? כל עדכונים התעופה עכשיו בערוץ הווטסאפ של Passportnews

מתקדמות העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב. מכונה הכרייה TBM פרצה היום את הדופן הצפונית של תחנת רבין התת-קרקעית בפרוייקט הקו הירוק. במקביל, ממשיכה מכונת הכרייה המערבית בכריית המנהרה דרומה לכיוון קפלן. שתי המנהרות יצאו מאתר העבודות הממוקם בשדרות נורדאו פינת אבן גבירול.

הפריצה מגיעה כחמישה חודשים אחרי שיגור מכונת ה-TBM הענקית מאתר נורדאו שבצפון המנהרה, שבמהלכן חפרה המכונה 2.3 קילומטרים של מנהרה בקוטר 10 מטרים. במשרד התחבורה ובחברת נת"ע המבצעת את הפרויקט, מרוצים מההתקדמות בפרויקט.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הקו הירוק יחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון, עם שלוחה לרמת החי"ל. אורך הקו הוא 39 קילומטרים, וכולל 62 תחנות. במרכז תל אביב, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין, הקו עובר במנהרה כפולה באורך 4.5 קילומטרים ובהם ארבע תחנות תת-קרקעיות. הקו צפוי להיפתח בשנת 2029, וצפוי להסיע 275 אלף נוסעים ביום, בתדירות של רכבת כל 4 דקות.

בתוואי התת-קרקעי נבנות שתי מנהרות צמודות, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. במקביל להתקדמות הכרייה, מתקדמת הקמת התחנות התת-קרקעיות: ארלוזורוב מערב, רבין, קפלן וקרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל מזה שנה.

בנת״ע הביעו סיפוק רב מהשלמת המקטע תוך עמידה בלוח הזמנים כמתוכנן, חרף הקשיים הרבים שנוצרו עקב המלחמה והמצב הביטחוני המתוח שגרמו למחסור קריטי בעובדים, מפועלים ועד מהנדסים ויועצים מקצועיים מומחים מחו"ל, לאחר שאלו עזבו את הארץ עם פרוץ הקרבות ורובם טרם חזרו אליה.

בפרויקט מופעלות 3 מכונות מתקדמות. אורך כל מכונה הוא כ-100 מטרים, קוטרה כ-7.5 מטרים ומשקלה כ-900 טון. בחזית המכונה מותקנים ראשי קידוח השוברים את האבן וחופרים את המנהרה. החול שנכרה מועלה למערכת מסועים המשנעים אותו מחוץ למנהרה. במקביל, המכונה מרכיבה את טבעות הבטון של דיפון המנהרה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית.

שרת התחבורה מירי רגב: "יחד עם הקו האדום שכבר פועל, והקו הסגול שהקמתו מתקדמת, רשת הרכבות הקלות של גוש דן תחלץ את המרכז מהפקקים".

הורדתם? כל עדכונים התעופה עכשיו בערוץ הווטסאפ של Passportnews

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הרכבת הקלהמירי רגב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: