תחרות הבריסטה 2024: מלונות אפריקה ישראל חגגו עם עלית את הקפה המנצח
תחרות הבריסטה של קפה עלית ורשת מלונות אפריקה ישראל, המבוססת על הפורמט הבינלאומי של איגוד הקפה העולמי, הביאה את מיטב הבריסטות להתחרות על התואר
קפה, מוצר המזון הנמכר בעולם, הפך בעשורים האחרונים לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, כאשר כ-30% מצריכת הקפה מתרחשת מחוץ לבית. תרבות הקפה המתפתחת הובילה לחתירה מתמדת למצוינות, המתבטאת באיכות המוצר, בדיוק תהליכי ההכנה ובהעמקת הידע המקצועי. על רקע זה, קפה עלית מבית שטראוס ורשת מלונות אפריקה ישראל מקיימים זו השנה השנייה את תחרות הבריסטה הארצית, במתכונת המבוססת על הפורמט הבינלאומי היוקרתי World Barista Championship של איגוד הקפה העולמי (SCA).
המשתתפים, בריסטות ממלונות וורט, אינדיגו, קראון פלזה סיטי סנטר, קראון פלזה ת"א וביי וויו חיפה החלו את המסע המקצועי במפעל קפה עלית של שטראוס בלוד, שם השתתפו בסדנה מקצועית מעמיקה. במסגרת הסדנה נחשפו המשתתפים להיסטוריה העשירה של הקפה, לתרבות שהתפתחה סביבו ולמסע המרתק שעובר פול הקפה מהמטע ועד לכוס.
לאחר שבועיים של תרגול אינטנסיבי, הגיע רגע השיא – שלב הגמר. מתוך 14 מתמודדים שהחלו את התחרות, רק ששת הבריסטות המצטיינים הצליחו להעפיל משלב חצי הגמר ולהתמודד על התואר היוקרתי "אלוף הבריסטה של רשת מלונות אפריקה ישראל".
התחרות נערכה בפורמט זוגי, כאשר הזוגות נקבעו בהגרלה. כל מתמודד נדרש להפגין את כישוריו בהכנת שתי כוסות קפוצ'ינו מושלמות, מעוטרות בלאטה ארט מרהיב, לצד הכנת שתי מנות זהות של משקה החתימה האישי שפיתח. המהירות והדיוק היוו גורמים מכריעים, כאשר הבריסטה שסיים ראשון זכה בבונוס של שתי נקודות.
צוות השופטים, שהורכב משלושה מומחים מטעם קפה עלית של שטראוס, העריך את המתמודדים על פי קריטריונים מקצועיים מחמירים: איכות המשקה מבחינת טעם, סמיכות וקרמה; דיוק טכני בתהליך ההכנה; אמנות הלאטה ארט; רמת השירות והצגת המשקה; ויצירתיות במשקה החתימה. הזוכה, שהצטיין בשילוב של מקצועיות, דיוק ויצירתיות, זכה בטיסה זוגית לאיטליה, עם אפשרות להמיר את הפרס באייפון חדש, לפי בחירתו. הפרס השני שהוענק הוא סוף שבוע זוגי מפנק באחד ממלונות אפריקה ישראל, והזוכה השלישי קיבל שובר בסך 1,000 ש"ח.
יפתח עצמון, מנכ"ל חטיבת קפה וממתקים, שטראוס, אמר: "קפה עלית מובילה את תרבות הקפה בישראל וגאה לטפח את היצירתיות והמקצוענות של הבריסטות המקומיים, שהם חלק בלתי נפרד מחוויית הקפה. תחרות הבריסטה היא הזדמנות להוקיר את הכישרון והעבודה הקשה שמאחורי כל כוס קפה, ולהדגיש את הערכים של איכות, דיוק ויצירתיות שמלווים אותנו בכל שלב. אנחנו גאים להעביר הלאה את הידע העמוק שצברנו לאורך השנים, ולראות כיצד כל בריסטה מוסיף את הטאץ' האישי שלו להפיכת כל כוס קפה לחוויה מושלמת."
שרון אלון, מנכ״ל מלונות אפריקה ישראל, בעלת מותגי המלונות: וורט, קראון פלזה, פולי ואינדיגו, אמר: "ברשת מלונות אפריקה ישראל, אנחנו מאמינים שפרטים קטנים יוצרים חוויות גדולות, ותחרות הבריסטה השנתית עם שטראוס הפכה למסורת שמדגישה בדיוק את זה. מדובר באירוע שמאפשר לאנשי הצוות להפגין את כישוריהם, יצירתיותם ומקצועיותם, ומעצים את מחויבותנו לאיכות ושירות יוצא דופן, כפי שמצופה ממותגי המלונות שלנו. מעבר לחוויה המהנה והמלכדת של התחרות, אנו רואים בה הזדמנות להעצים את הידע והיכולות של אנשי הצוות, לשפר את המיומנויות שלהם ולהעניק לאורחינו חוויית קפה ברמה הגבוהה ביותר שתשאיר חותם".
הזוכה, ואדים מנגובי, בריסטה ממלון וורט אילת הכין מתכון מקורי: גולד מרטיני אספרסו. אופן הכנת המתכון המנצח: ממלאים כוס מרטיני בקרח לקירור, מוזגים 40 מ"ל מרטיני, מוסיפים שוט אספרסו טרי, מעטרים בקציפת מרנג ומשחימים אותה בעדינות בעזרת ברנר.