הסנקציות משפיעות: מחצית ממטוסי האיירבוס של חברות התעופה הרוסיות מקורקעים ואינם במצב טיסה
ההפסקה באספקת מטוסים חדשים וחלקי חילוף עקב הסנקציות של המערב גרמו לחברות הרוסיות לקרקע 34 מתוך 66 מטוסי האיירבוס שלהן, וכבר בעתיד הקרוב תיאלצנה לקרקע מטוסים נוספים
הסנקציות שהוטלו על רוסיה על ידי המערב השפיעו באופן משמעותי על ענף התעופה ברוסיה, בעיקר עקב הפסקת אספקת מטוסים חדשים וחלקי חילוף מיצרניות המטוסים המובילות, בואינג ואיירבוס.
חברות התעופה המסחריות הרוסיות מדווחות על השבתת הפעילות של יותר ממחצית מציי מטוסי האיירבוס שלהן, כש-34 מתוך 66 מטוסי A320neo ו-A321neo הנמצאים כיום במדינה, מקורקעים ואינם במצב טיסה.
בדיווחים מצוין כי בחודשים האחרונים מטוסי איירבוס A320neo ו-A321neo הוצאו משירות עקב קשיים בהשגת חלקים נחוצים, מה שהפריע לתחזוקה תקינה של המנועים שלהם.
מטוסי איירבוס neoמצוידים במנועים המיוצרים על ידי חברת Pratt & Whitney האמריקאית, בעוד שהמטוסים האחרים של משפחת A320 מצוידים במנועי LEAP-1A מתוצרת החברה הצרפתית-אמריקאית CFM International.
לפני הטלת הסנקציות על רוסיה על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי בתגובה לפלישה לאוקראינה, רוסיה הייתה שוק משמעותי להחכרת מטוסים ע"י חברות ליסינג, שהיו רוכשות מטוסים מבואינג ומאיירבוס ולאחר מכן החכירו אותם לחברות תעופה מקומיות. הסנקציות הנרחבות מונעות מחברות רוסיות לקבל חלקי חילוף ושירותי תחזוקה מספקים מערביים.
S7, חברת התעופה השלישית בגודלה ברוסיה, נתקלת בקשיים הרבים ביותר. עפ"י דיווחי החברה, היא קרקעה 31 מתוך 39 מטוסי A320neo ו-A321neo שלה, שגילם בין 3 ל-7 שנים.
חברת התעופה הגדולה ברוסיה, איירופלוט, נאלצה לקרקע 2 מתוך 9 מטוסי האיירבוס neo שלה, בעוד שאורל איירליינס קרקעה 1 מ-11 המטוסים שלה. 7 מטוסי neo נוספים פועלים ברוסיה ע"י חברות נוספות.
מטוסי ה-A320neo וה-A321neo מייצגים כ-10% מהמטוסים תוצרת חוץ בציי החברות הרוסיות, והקרקועים המאולצים, הצפויים להתגבר כבר בעתיד הקרוב, עלולים להוביל לשיבוש של 10-15% בתנועת הנוסעים במדינה החל משנת 2025 ולאחר מכן.