הכיוון למעלה: נמל אשדוד רשם רווח תפעולי של 34 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה
מדובר בגידול של 12% בהשוואה לרבעון קודם. ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד: "הנמל חוזר לרווחיות.נערכים לאפשרות של גידול מהיר בצמיחה בטווח הקצר ונמצאים בעיצומו של הליך גיוס עובדים״
מחזור ההכנסות של נמל אשדוד הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-277 מיליון שקל, גידול של 12% בהשוואה לרבעון קודם בו הסתכמו ההכנסות ב-247 מיליון שקל.
ההכנסות ברבעון זה הן הגבוהות ביותר בכל אחד מהרבעונים השנה ובשנת 2023.
כך עולה מפרסום התוצאות הכספיות של נמל אשדוד היום (ד').
הנמל מציג ברבעון זה גם רווח תפעולי של 34 מיליון שקל, זאת לאחר מספר רבעונים עם הפסד תפעולי שנבע מהשפעות המלחמה.
זאת ועוד, מחזור ההכנסות ב-9 החודשים הראשונים לשנת 2024 עומד על 738 מיליון שקל, קיטון של 8% לעומת 798 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים לשנת 2023. קיטון זה נובע מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל", בשני הרבעונים שקדמו לרבעון זה.
הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 עומד על 33 מיליוןשקל לעומת רווח נקי של 45 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023.
ההון העצמי ליום 30 בספטמבר 2024 עמד על 2,627 מיליון שקל לעומת 2,764 מיליון שקל ליום 30 בספטמבר 2023 בהשפעת חלוקת דיבידנד למדינה.
הפסד תפעולי ל-9 החודשים הראשונים לשנת 2024, בהשפעת המלחמה הסתכם ב-3 מיליו שקל לעומת רווח תפעולי 71 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים לשנת 2023. למעשה, ברבעון זה כמעט ונמחק כל ההפסד התפעולי של המחצית הראשונה של השנה.
עוד נמסר מנמל אשדוד כי ה-EBITDA ל-9 החודשים הראשונים לשנת 2024 עמד על 91 מיליון שקל לעומת 169 מיליון שקל ב-9 חודשים הראשונים לשנת 2023. ה-EBITDA ברבעון זה הוא 66 מיליון שקלים חדשים.
הכנסות מימון, נטו ל-9 חודשים הראשונים לשנת 2024 עומדים על 40 מיליון שקל שקל לעומת הכנסות מימון, נטו של 26 מיליון שקלים ב-9 חודשים הראשונים לשנת 2023. הרווח הנקי ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2024 הסתכם ב-33 מיליוני שקלים זאת בהשוואה לרווח נקי של 45 מיליון שקלים.
עוד נמסר מנמל אשדוד כי כלל הסעיפים כמפורט להלן הינם בהשפעת מלחמת "חרבות ברזל הם:
שורת הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכמה בהפסד מצטבר של 3 מיליון שקלים חדשים בהשוואה לרווח תפעולי לפני הוצאות אחרות שהסתכם ב-71 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון האחרון נרשם רווח תפעולי של 34 מיליון שקלים שקיזז את מרבית ההפסד שנרשם במחצית הראשונה לשנה זו.
ההוצאות האחרות ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2024 מסתכמות בכ-23 מילון שקלים בהשוואה לכ-45 מיליון שקלים חדשים בתקופה מקבילה אשתקד.
ההוצאות האחרות בתקופה המקבילה כוללות השפעת תוכנית פרישה מרצון, ההוצאות האחרות בתקופה הנוכחית כוללות בין היתר השפעת הסכם מסגרת לעובדי החברה.
הכנסות מימון ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2024 הסתכמו ב-44 מילון שקלים חדשים בהשוואה להכנסות מימון של 28 מיליון שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד בהשפעת החוזקה היחסית שהפגין שוק ההון למרות השפעות המאקרו של המלחמה.
לעוד כתבות על נמלים בארץ ובעולם בקרו באתר הקרוזים PassportCruise
נתונים עיקריים ברבעון השלישי לשנת 2024:
במהלך הרבעון השלישי של שנת 2024 נרשם רווח נקי של 60 מיליון שקלים, כאמור זאת בהשוואה להפסד של 26 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם ב-34 מיליון שקלים בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בסך של כ 12 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות האחרות ברבעון השלישי של 2024 מסתכמות ב-1 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות אחרות בסך של כ-43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד וכוללות השפעת תכנית פרישה מרצון.
הכנסות מימון, נטו ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכמו ב-33 מיליון שקלים בהשפעת תשואות חיוביות של כספים המנוהלים בשוק ההון. בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של כ-1 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023.
התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואניות נוסעים:
במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024, הסתכם ב-505 אלף מכולות בהשוואה ל-526 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של 4% בהשוואה לקיטון של 11% בסך הפעילות של ישראל. ברבעון האחרון התאושש היבוא לישראל והחברה שמרה על נתח שוק מעל 40%.
במגזר הרכבים – בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-82 אלף רכבים לעומת כ-111 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. היקף הפריקה הושפע מהותית מירידת היבוא, מסגירת נמל אילת וממגבלות אחסנה שנקבעו על ידי רשות הספנות
מגזר התפזורת – ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 6,922 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל- 6,778 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו חלה עלייה בייבוא מוצרי גרעינים ומנגד ירידה בייבוא גרעינים. בענף הבנייה טרם נצפית התאוששות משמעותית.
היקף המטען הכללי - הסתכם ב-709 אלפי טון בהשוואה ל-0807 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-12%. בתקופה זו המשיכה מגמת הירידה בכמות המטען הכללי המיובאת לישראל, בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים, המהווים מרכיב עיקרי במגזר המטען הכללי. הירידה נובעת משערי חליפין וריבית גבוהים, וכן האטה בשל מלחמת "חרבות ברזל". למרות האמור לעיל, הנמל עלה בנתח השוק.
אניות נוסעים - מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה. יחד עם זאת, החל מסוף חודש ספטמבר אניות נוסעים ישראלים (מנו ספנות הישראלית. ס.פ.) הוסטו מהצפון לנמל אשדוד והנמל נערך במהירות למתן שירות זה בעקבות המצב הביטחוני בצפון.
שאול שניידר, יו"ר הדירקטוריון: "התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי מצביעות על הצלחת החברה לייצר הכנסות משמעותיות, תוך כדי שמירה על רווחיות גם בסביבת מאקרו מאתגרת ובתחרות מול הנמלים הפרטיים, זאת תוך מתן עדיפות לצרכים ביטחוניים על חשבון פעילות עסקית. עובדי החברה התגייסו באופן מופתי לשמירת הרצף התפקודי של המשק הישראלי".
ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד: "הנמל חוזר לרווחיות. הרווח התפעולי ברבעון זה משקף שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות וההכנסות הרבעוניות והרווח התפעולי אף גבוהים מרמתם הממוצעת בשנת 2023 לפני המלחמה. אנו נערכים לאפשרות של גידול מהיר בצמיחה בטווח הקצר ונמצאים בעיצומו של הליך גיוס עובדים על מנת לתת מענה מתאים ושירות מצוין ללקוחותינו. זאת הזדמנות להודות לעובדי נמל אשדוד אשר גם בזכות עבודתם הקשה התאפשרו התוצאות הטובות של הרבעון".
דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות: "אני שמח לראות איך נמל אשדוד ממשיך לפרוח ולהצליח גם בתקופות קשות ומורכבות. אין ספק שחברת נמל אשדוד מהווה דוגמא לפעילות אחראית ומצליחה של חברה ממשלתית. מדובר בדו"ח מרשים שמלמד על האיתנות הפיננסית של החברה, על חוסן לאומי ורווחיות ראויה לשבח. אני שב ומצדיע לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה החשובה הזו. אני גאה בנמל הלאומי שלנו, שממשיך להציג תוצאות יפות וביצועים מרשימים במהלך כל השנה".
לעוד כתבות על נמלים בארץ ובעולם בקרו באתר הקרוזים PassportCruise