מהלך דרמטי: איסתא מתחייבת לרכוש כ-10% מהיקף המושבים של ישראייר ב-5 השנים הבאות בשווי של כ-200 מיליון דולר
לאחר שלא ניתן האישור להקמת חברה משותפת עם אל על, איסתא מתחייבת לרכוש מישראייר מושבים בכ-200 מיליון דולר. ישראייר מעריכה כי במסגרת ההסכם היא צפויה לקבל בגין שנת הפעילות הראשונה סך של 35 מיליון דולר. בעקבות ההסכם ישראייר תרכוש מטוס נוסף
חברת אל על רצתה להקים חברת תיירות משותפת עם איסתא, החברות כבר היו מוכנות לצאת לדרך לאחר שהכינו תוכניות, אך לאחר שאישור העסקה התעכב ונבלם אצל הממונה על התחרות היא ירדה לבסוף מהפרק והמיזם המשותף בין שתי ענקיות התיירות והתעופה לא יצא אל הפועל.
כעת, חברת ישראייר שפרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות של הרבעון השלישי עם תוצאות שיא ורווח של 20 מיליון דולר, במהלך שנרקם בשקט מאחורי הקלעים במשך תקופה ארוכה, חותמת על הסכם אסטרטגי דרמטי עם איסתא.
ישראייר ואיסתא במקביל מדווחות הבוקר(חמישי) לבורסה לניירות ערך על חתימת הסכם בין החברות.
ישראייר גרופ בדיווח שלה מציינת כי: "בהמשך למו״מ, שהתנהל בחודשים האחרונים, דירקטוריון החברה, אישר לחברת הבת ישראייר תעופה ותיירות, לחתום על הסכם מחייב עם קבוצת התיירות איסתא.
כל מה שלוהט בתיירות ובתעופה בערוץ הווטסאפ החדש של פספורטניוז - הרשמו כאן
במסגרת ההסכם, תתחייב איסתא לרכוש מישראייר בחמש השנים הבאות, כ-10 אחוזים, מהיקף המושבים אותם מייצרת ישראייר במסגרת הפעילות הבינלאומית, והמשווקים לקהל הרחב. איסתא תשווק המושבים הנרכשים במסגרת פעילותה הסיטונאית.
במקביל, תמשיך איסתא להפיץ את מוצרי קבוצת ישראייר תחת פעילותה הקמעונאית".
על פי תנאי ההסכם, ישראיר צופה כי בחמש השנים הבאות, תרכוש איסתא ממנה במסגרת הפעילות הסיטונאית בכ-200 מיליון דולר.
עוד על פי תנאי ההסכם, תשלם איסתא בגין צריכת המושבים השנתית, מדי שנה, בכל אחת מחמשת השנים הבאות, מקדמה שתשולם בשתי פעימות. הראשונה בתום הרבעון הרביעי והשני בראשית הרבעון הראשון בשנה העוקבת.
ישראייר מעריכה כי במסגרת ההסכם הי צפויה לקבל בגין שנת הפעילות הראשונה סך של 35 מיליון דולר, שישולמו כאמור בשתי פעימות, הראשונה בדצמבר 2024 ואילו השנייה במחצית הרבעון הראשון של שנת 2025.
תשלומים אלו יקוזזו בהדרגה במחצית השנייה של שנת 2025 כנגד צריכת המושבים בפועל.
עם קבלת התשלום מאיסתא, צופה ישראייר כי יתרת החוב הפיננסי נטו שלה תפחת מכ-20 מיליון דולר. בכוונת ישראייר למנף את הירידה החדה בהיקף החוב הפיננסי נטו לצורך ביצוע השקעות מגוונות ובכלל אלו, בחינת רכישת מטוס נוסף מצי המטוסים אותם היא חוכרת בחכירה יבשה ארוכת טווח.