"חברות התעופה הישראליות הרוויחו המון כסף בתקופה הזו, מדוע אני צריך לסייע להן?"
כך אומר ח"כ ביטן לפספורטניוז ומסביר מדוע לא העביר את התיקון לחוק טיבי. על טענת הקיפוח של חברות התעופה הישראליות: "איזה קיפוח יש פה? על זה שאני רוצה לתת לחברות הזרות תמריץ של 15 דולר לנוסע"? מבטיח: "לא אעביר את החוק כדי שישראייר תטוס לארה"ב"
כל חדשות התיירות והתעופה 24/7 בערוץ הווטסאפ החדש של פספורטניוז
"חברות התעופה הישראליות הרוויחו המון כסף בתקופה הזו, מדוע אני צריך לסייע להן?"
כך אומר לפספורטניוז, ח"כ דוד ביטן שהחליט אתמול (ב׳) שלא להצביע בוועדת הכלכלה של הכנסת לשינויים בחוק טיבי לפיצוי הנוסעים, לאור העובדה שאין צפי לחזרת חברות התעופה הזרות ובשל סירוב משרד האוצר לממן את ההטבות שרוצה ח"כ ביטן שינתנו לחברות הלואו קוסט הזרות.
בראיון לפספורטניוז, מסביר ביטן מדוע הוא אינו מעביר את התיקון לחוק פיצוי הנוסעים.
״אני רוצה לראות שמצד אחד זה נותן הטבות לחברות הזרות לאור המצב הביטחוני וכל הביטולים. אני מעוניין לראות שהן חוזרות לטוס ומשרדי התחבורה והאוצר נותנים תמריצים שונים על מנת שהן יחדשו את הטיסות לישראל. אי אפשר רק לדבר על העניין הזה, צריך גם לעשות. מכיוון שראיתי שזה לא קורה, לא מפה ולא מפה, אז אני לא רוצה להצביע".
חכ׳ ביטן החברות הישראליות לא מעניינות אותך?
"מה הבעיה איתן? הן טסות גם כך והרוויחו המון כסף בתקופה הזו בגלל המצב. למה אני צריך לסייע להן בדיוק? אני רוצה להבין".
משום שלארה"ב למשל, אתה מעוניין שתהיה תחרות על הקו, לא?
"אני רוצה, אבל חוק טיבי זו הטבה לאזרחים מצד אחד, ומצד שני גם לא הוגן כלפי החברות שנגרם להן נזק. זה חוק לשגרה ולא חוק לחירום. ניסיתי למצוא איזון עבור הצרכנים,. אבל אני רוצה לראות שהחברות חוזרות לטוס. ישראייר עם כל הכבוד שרוצה לטוס לארה"ב, זו לא סיבה".
אבל החברות הזרות ברחו מפה במלחמה והחברות הישראליות נשארו..
"אז בשביל מה אני צריך לאשר את ההטבה הזו. החברות הזרות הלכו אז צריך לאשר להן תמריצים על מנת שיחזרו. משרד האוצר לא מוכן. החברות הישראליות הרוויחו הרבה מאוד כסף בגלל המצב. אם אין לי את המכלול, לא אעביר את החוק על מנת שחברת ישראייר או חברה אחרת יטוסו לארה"ב".
מה יש לך לומר על המכתבים שקיבלת מארקיע, ישראייר ואל על שטענו שאתה מקפח אותן, בעוד לזרות יש הטבות?
"העלינו נושא לדיון, ומותר לי להעלות נושא לדיון, אני לא מקפח עד שאני מחליט. דבר שני, איזה קיפוח יש פה? עצם העובדה שהן באו וטענו שאני מקפח אותן ולא מוכנות לוותר על 15 דולר תמריץ לאור הרווחים הגדולים שהיו להן מהציבור הישראלי כתוצאה מהמלחמה, אין לי טענה על כך, אלא יש לי טענה שהן רוצות גם את זה".
אמרת בוועדה: ״מרגיז אותי שאל על מדברת על שוויון אחרי שהרוויחה״ ....
"זה מה שאני מתכוון, אין כאן אי שוויון. אל על הרוויחה מספיק כסף לאור הנסיבות לבוא לטעון שהחברות נפגעות מזה שנותנים לחברות זרות תמריץ 15 דולר לנוסע, זה מוגזם, ועל זה כעסתי".
ומשרד האוצר שלקח כסף מרשות שדות התעופה שכעת בגירעון, איך אתה רואה את זה?
״מותר לאוצר לקחת כספים מהיתרות שנמצאות באמצעות חקיקה. יחד עם זאת, לרשות שדות התעופה צריכים לתת תמריצים כי לא הרוויחה מספיק השנה, האוצר יכול לממן את 200 מיליון שקל ועוד שנתיים שתהיה ביתרות לקחת את זה. גם השיטה הזו לא מקובלת עלי, אם תגיעו להסכמה - בסדר, אם לא, אני לא אעביר את החוק. אני לא אפגע בזכויות של הצרכנים אם לא אראה את הצד השני של המטבע".