תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

האוצר רוצה לקצץ כ-100 מיליון שקל בתשלום עבור אבטחת התעופה הישראלית

במדינה רוצים שאל על תשתתף גם היא בתשלום עבור הוצאות הביטחון שהמדינה ממנת כיום 97.5% מהן, זאת לנוכח הרווחים של החברה, אל על לבורסה: "החברה מקיימת משא ומתן עם המדינה בקשר עם הפחתה הדרגתית של שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון, תוך בחינה של הסכמים נוספים מולה״

צילום אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK צילום אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK

כל חדשות התעופה בערוץ ה-WhatsApp של PassportNews

כפי שפורסם בפספורטניוז, הממשלה אישרה מהלך לבחינה מחדש של השתתפות המדינה בהוצאות האבטחה של חברות התעופה הישראליות ובתחילת השבוע פורסמה הודעה בדבר הקמת ועדה מיוחדת לבחינת תשלום המדינה עבור הוצאות אבטחת התעופה הישראלית. נזכיר כי כיום המדינה מממנת 97.5% מההוצאות.

החלטת הממשלה נועדה לחזק את התחרות בענף התעופה ולהסיר חסמים לחברות התעופה הישראליות, זאת מבלי לפגוע ברמת האבטחה.

במסגרת זו הוחלט כי תערך בחינת מחודשת של השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון, על מנת להביא להפחתת שיעור השתתפות המדינה ושינוי שיטת החישוב כך שתייעל את ההוצאה ותחזק את התחרות בענף.

בשנה האחרונה, מדי כמה חודשים, האריכו את התשלום כאשר לאורך כל הזמן הזה, טענו ש"הגיע הזמן שהמדינה תפסיק לממן 97.5% מההוצאות".

הרווחים הגדולים של חברת אל על עוד יותר הובילו לכך שכעת - מדיבורים עברו למעשים. במשרד האוצר סימנו מטרה, להפחית כ-100 מיליון שקל מהתשלום של המדינה בשנת 2025.

סכום ההשתתפות של המדינה עבור הוצאות הבטחה ב-2023 עומד על 168.4 מיליון דולר, לעומת 136.9 מיליון דולר בשנת 2022. בשנת 2021, ההוצאות הסתכמו רק בכ-99.7 מיליון דולר.

בשנת 2024 בה חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, וחברות התעופה הישראליות הגדלו את היקף הטיסות, הוצאות האבטחה של המדינה גדלו משמעותית.

נכון להיום כאמור שיעור השתתפות המדינה עומד על 97.5% בעוד שהחלק של אל על באבטחה בשנת 2023, הסתכם לסך של 4.4 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון דולר בשנת 2022 וסך של 2.4 מיליון דולר בשנת 2021.

יש לציין כי אל על מפעילה את שירותי האבטחה עבור כלל התעופה הישראלית, קרי ארקיע, ישראייר וכיום גם אייר חיפה שהצטרפה לאחרונה למעגל החברות הישראליות. עם זאת, ישראייר וארקיע מפעילות לא מעט טיסות בחכירה של מטוסים זרים, שאינם כפופים למעגל האבטחה.

באוצר רוצים כעת לשנות את שיטת התשלום שמקבלת אל על עבור כלל אבטחת התעופה הישראלית, כאשר לא פעם ישראייר וארקיע התלוננו על קיפוח. באוצר מעוניינים לבצע מהפכה בתחום ולהתאים אותו לתנאים בשטח.

אל על מגיבה: "בוחנת צמצום התחייבויות"

אל על מצדה שלחה בהודעה לבורסה מסר בו נאמר "יובהר, כי החברה מקיימת משא ומתן עם המדינה בקשר עם הפחתה הדרגתית של שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון, תוך בחינה של הסכמים נוספים מולה (שנחתמו בשנים 2021-2022), לרבות צמצום התחייבויות החברה שנקבעו בהסכמים אלו".

למעשה, אל על אומרת בהודעתה כי החברה יכולה גם להפסיק לאבטח את טיסות ארקיע, ישראייר ואייר חיפה.

במשך שנים מדברים על כך שהגיע הזמן להפריט את עניין אבטחת התעופה הישראלית, אך זהו לא מהלך שניתן לבצע ביום אחד, ולכן באל על שמבינים זאת היטב - בחרו ככל הנראה בניסוח זה, בהודעה לבורסה לניירות ערך.

חברות התעופה הישראליות (צילום: פספורטניוז)חברות התעופה הישראליות (צילום: פספורטניוז)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אבטחת התעופה הישראליתאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: