תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

טירוף הקרוזים חזר ובגדול. בכירי תעשיית השייט בישראל מסכמים שנת צונאמי מטלטלת

הישראלים התאהבו ב"הכל כלול" על המים והפליגו אל האופק בהיקפים מרשימים עד לאותו תאריך ארור של ה-7 באוקטובר. לקראת סוף השנה היוצאת, הם חזרו לתפוס גלים גבוהים. סיכום שנה מטלטלת

כל חדשות הקרוזים בערוץ ה-WhatsApp של PassportNews

עד לאותו תאריך ארור של ה-7 באוקטובר, הישראלים הפליגו אל האופק בהיקפים מרשימים. למעשה, יישרו קו עם המגמות העולמיות לפיהן קרוז הוא שם דבר לחופשה נוחה המועדפת לא רק על מבוגרים אלא גם על צעירים ומשפחות עם ילדים קטנים.

מלחמת "חברות ברזל" שפרצה ב-2023 והמשיכה ביתר שאת גם ב-2024 היוצאת, הנחיתה מכה קשה גם על ענף השייט. חברות קרוזים, בדומה לחברות תעופה זרות רבות, ביטלו הגעתן לישראל עקב המצב הביטחוני, והישראלים נשארו בבתים ובממ"דים. רק בהמשך השנה, אחרי ההלם הראשוני, הישראלים החלו לחזור אט אט ולצאת למה שקיבל את הכינוי "חופשת התאווררות", גם בלב ים. אומנם לא מנמל חיפה (פרט ל'מנו ספנות' הישראלית שהמשיכה להוציא קרוזים מנמל חיפה ובהמשך מנמל אשדוד), אך ממגוון נמלים פופולאריים באירופה ובארה"ב.

ובזמן שבמחוזותינו התחוללה מלחמה עקובה מדם, תיירות השייט הבינלאומית המשיכה לצבור תאוצה גם בשנה החולפת: עוד ועוד אניות חדשות – בוטיק לצד מגה אניות - הושקו אל לב ים ומספר הנוסעים שעל סיפונן עלה בהתאמה. וגם אנחנו, קבוצת פספורט, הרמנו השנה עוגן עם אתר קרוזים חדש - PassportCruise.co.il המרכז במקום אחד את כל מה שקורה וחשוב בתעשיית הקרוזים הגלובלית והמקומית.

בכירי ענף השייט בישראל מסכמים את השנה הסוערת והמטלטלת כפי שהם חוו אותה:

איל אטיאס, מנכ"ל Msc Cruises ישראל: "למדנו להמציא את עצמנו מחדש"

"אין ספק ששנת 2024 בישראל הייתה שנה מורכבת ומטלטלת. לשנה הזאת הגענו אחרי עונת קיץ 2023 שהייתה עבורנו עונה מצוינת. השקנו קו הפלגות ישיר לישראלים שיצא מנמל חיפה עם אניית MSC Musica שהייתה אניית הקרוזים הבינלאומית הגדולה ביותר שהפליגה מנמל חיפה למגוון יעדים באגן הים התיכון.צבר ההזמנות ערב המלחמה היה לא מבוטל ורבים נאלצו לשנות תכניות. עבור הלקוחות הישראלים הגמשנו משמעותית את תנאי הביטול, קידמנו הפלגות במחירים מועדפים ליעדים קרובים שקל לטוס אליהם (כמו אתונה) וליעדים בטוחים (כמו האיים הקריביים) ועוד. הקהל הישראלי הגיב יפה למהלכים ונתוני ההזמנות הפתיעו לטובה.

בשנה זו הופתענו לחיוב מעמידות השוק הישראלי. התאמנו מאמצים שיווקיים על מנת להכיל עד כמה שניתן את המצב שמשתנה חדשות לבקרים זאת על ידי התאמה זריזה של מסרים ותקציבי שיווק לתקופות של עלייה וירידה בביקושים כתוצאה ממצב רוח לאומי ירוד או חיובי. כמו כן, התמקדנו גם ביעדים יותר מתאימים לעת הזו תוך התחשבות במצב התעופה הזמינה שהיוותה צוואר בקבוק לנופשים בחול במהלך שנת 2024.

האירוע המשמעותי ביותר שייצרה עבורנו המלחמה היה ביום בו היא פרצה. אנחנו חברה גלובלית, ביום שבו פרצו האירועים היו לנו כ-1,000 לקוחות ישראלים שהפליגו מחיפה על אנייה בינלאומית מרובת תיירים שסירבו לחזור לנקודת המוצא של ההפלגה עקב הכרזת מצב מלחמה. בעלי ומנהלי החברה בחו"ל תמכו בנו באופן מוחלט וחכרו אנייה מיוחדת שחילצה את הלקוחות הישראלים בנקודת מפגש מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל והחזירה אותם ארצה בביטחה. המבצע עלה ממון רב אותו ספגה החברה.

לקראת השנה החדשה אנחנו מתכננים כמה מהלכים עסקיים חדשים. מרחיבים את ההיצע שלנו לקהל הישראלי והוספנו מותג חדש המתמחה בהפלגות יוקרה: Explora Journeys. מסתבר שישראלים רבים מחפשים נופש יוקרתי ברמה גבוהה במיוחד. המותג החדש Explora מציע 2 מגה יאכטות יוקרתית שמספקות חוויות נופש עלית ניתן מענה מיטבי לביקוש זה. היאכטות Explora I ו-Explora II מפליגות ליעדים מגוונים בעיקר באגן הים התיכון ובאיים הקריביים. באניות מציעים גם תפריט עם אופציית כשרות לייט. האנייה ה-3 בצי המפואר Explora III תצא להפלגת הבכורה שלה בקיץ 2026. מקווה ש-2025 תהיה שנה 'משעממת' ביטחונית כך שאזרחי המדינה יחזרו לצאת לחו"ל שוב בהמוניהם לעולם בטוח יותר עבורם".

msc. צילום: shutterstockmsc. צילום: shutterstock

אודי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגת רויאל קריביאן בישראל: "שנה מאתגרת המסמנת שינוי ופריחה"

"אנחנו מסיימים את השנה המורכבת והקשה בתולדות מדינת ישראל ועדיין מייחלים לחזרתם של כל החטופים ולשקט המגיע לכולנו. מבחינה עסקית ומסחרית, ככל שהתרחקנו מאוקטובר ראינו מגמת שיפור בביקושים ובסגירות. שנת 2024 התאפיינה בחזרתם של הישראלים להפליג מארה"ב לקאריביים, מגמה שממשיכה גם בתקופה זו עם היקף הזמנות גדול לשנת 2025. ביטול הצורך בוויזה והצגת האניות החדשות, הם הסיבות העיקריות לכך.

מחודש ספטמבר אנחנו מזהים עוד ועוד סוכנים החוזרים למעגל ההזמנות שלנו, חלקם ב'כובעים' אחרים. אנחנו רואים גם שחקנים בענף שנכנסו לתחום השייט ומביאים פעילות סופר משמעותית. חברת סנורמה ממשיכה להיות מהבודדות התומכות בסוכן הנסיעות, אם באמצעות עמלות נדיבות ועד סמינרים מקצועיים, פעילויות שיווק משותפות ועוד. קהל סוכני הנסיעות תמיד יישאר בשבילנו הלקוח החשוב ביותר. ברבעון האחרון של השנה אנחנו מנסים לעודד ביקושים על ידי מספר פעולות שיווקיות מאוד משמעותיות בדיגיטל, אנחנו רואים את התוצאות החיוביות בגוגל עם עלייה של מאות אחוזים בביקושים לקרוזים. המטרה שלנו בשנת 2025 היא להשקיע משאבים גדולים בשיווק על מנת להמשיך ולייצר ביקושים להפלגות לכלל סוכני הנסיעות.

הענף שלנו ממשיך להיות מאופיין בהזמנות מוקדמות ואנחנו כבר רואים לא מעט הזמנות לקיץ, חגים 2025 ואף לשנת 2026. בתחילת 2025 נצא עם בשורה סופר משמעותית לעונת 2026 ואני בטוח ששנה זו תהיה Game Changer בים התיכון עבור רויאל קריביאן. ב-2025 האנייה Allure of the Seas תגיע לברצלונה כבר בפסח והיקף הביקושים לכלל העונה באנייה זו ממשיך להיות גבוה.

לשמחתי, ממש בימים אלה סיימנו את שדרוג משרדי סנורמה ברמת השרון ואנחנו בהחלט מוכנים לפעילות ענפה בשנים הקרובות. אני מאחל לכלל סוכני הנסיעות, קהל הלקוחות שלנו וכל עם ישראל, שנה אזרחית טובה, שקטה ובעיקר עם בשורות טובות".

גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות: "לא ויתרנו לרגע"

"למרות האתגרים התעופתיים שעמדו בפנינו במהלך שנת 2024, לא ויתרנו לרגע. בנחישות, מקצועיות ובהתמדה הצלחנו להגשים חלומות לאלפי לקוחות שחיפשו שינוי אווירה והזדמנות לנקות את הראש. ידענו עד כמה חשוב לצאת מהשגרה, להירגע ולצבור חוויות ייחודיות – במיוחד בתקופות מאתגרות. מתוך מחויבות להעניק מענה מקיף ומגוון יותר, הרחבנו במסעות את היצע הקרוזים המאורגנים שלנו, הן עבור הקהל הרחב והן עבור משפחות המחפשות חופשה משותפת מלאת חוויות. הקרוזים מותאמים לצרכים השונים של לקוחותינו, תוך שימת דגש על איכות השירות, נוחות והיצע פעילויות עשיר לכל הגילים. אנו גאים להוביל את הלקוחות שלנו ליעדים מרהיבים ברחבי העולם, כשהכול מאורגן בקפידה על ידינו, כדי שאתם תוכלו ליהנות בראש שקט.

לקראת שנת 2025 אני צופה שנת שיא בפעילות החברה. כל המוצרים של מסעות כבר 'על המדף', ואנו עדים לביקושים גבוהים מצד לקוחות המעוניינים בטיולים גיאוגרפיים ליציאות במהלך השנה הקרובה. מאז הפסקת האש עם לבנון, חלה עלייה משמעותית בביקוש, מה שמצביע על הצורך הגובר בחזרה לשגרה ובחוויות חדשות ובלתי נשכחות.

החזון של מסעות ממשיך להיות איתן: להעניק ללקוחותינו יותר אפשרויות, יותר יעדים ויותר חוויות – גם כשמסביב הכול משתנה. אנחנו כאן כדי להמשיך להוביל לעולם של מסעות מרתקים, בטוחים ומלאי משמעות".

רויאל קריביאן. צילום: יחרויאל קריביאן. צילום: יח

אייל סולומון, מנהל פיתוח עסקיNorwegian Cruise Line בישראל: "חשוב לנו שהישראלים ירגישו בנוח באניות שלנו"

"בשנת 2023, מסלול ההפלגה של האנייה Norwegian Epic, שתוכננה לעגון בנובמבר בנמל חיפה כחלק משינויים בתפעול צי האניות של NCL באזור, השתנה. עם זאת, בשל הרצון הנוכחי בקרב ישראלים לצאת לחופשות, אנו מבחינים במגמת עלייה ברורה בביקוש לחופשות שייט בקרב ישראלים בשנה האחרונה, עם עלייה משמעותית בהזמנות מצד משפחות, צעירים ונוסעים בודדים. השנה, הישראלים גילו את קסם האיים היווניים והפיורדים, עם עניין רב בשיט לקריביים, במיוחד בעונת החורף. אלסקה ואסיה הפכו גם הן ליעדים פופולריים במיוחד, עם עלייה ניכרת בהזמנות. חברת Norwegian Cruise Line, עם 400 נמלים ברחבי העולם, גאה להוביל את השוק הישראלי עם מגוון רחב של יעדים מרתקים וחוויות בלתי נשכחות בים הפתוח. במיוחד, הישראלים מתרחקים ממסלולים מסורתיים וקבועים ונהנים מהחוויה של התעוררות בכל בוקר ביעד חדש, מוכנים להרפתקה חדשה בכל יום. אנו רואים ביקוש גובר כאשר רבים מהנוסעים כבר מזמינים את ההפלגה הבאה שלהם לשנה הקרובה. השנה, NCL הציגה חדרים ליחיד, בתגובה לביקוש הגובר לנסיעות סולו. חדרים אלו מאפשרים לאורחים ליהנות מחוויית שיט במחיר נמוך יותר מבלי לשלם עבור חדר זוגי, כנהוג בדרך כלל.

בנוסף, אנו החברה היחידה שמציעה ערך יוצא דופן עם חבילת השדרוג 'Free at Sea'. בתוספת קטנה, האורחים יכולים להוסיף חבילה הכוללת משקאות פרימיום, מסעדות מיוחדות, WiFi, הנחות בסיורי חוף, והנוסעים השלישי והרביעי משלמים רק מסים כשהם חולקים חדר עם הנוסעים הראשון והשני. השקת האנייה VIVA הייתה הצלחה גדולה, עם מגוון פעילויות לכל הגילאים – מפעילויות כיף והרפתקאות לילדים ולנוער, כמו מסלול קרטינג תלת-קומתי בים, ועד מסעדות שף מרתקות ומופעי ברודוויי פופולריים. בתחום השיט הכשר, חווינו פריצת דרך משמעותית בשיתוף פעולה עם חברת Golden Cruise, עם הצעות הכוללות מטבחים כשרים, חדרי תפילה ומעליות שבת. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לשנה הבאה, כאשר נשיק את האנייה AQUA, שתכלול את מגלשת המים הגדולה ביותר בעולם – חוויה חדשה ומרהיבה שישראלים יוכלו ליהנות ממנה במהלך השייט.

כנציגי חברה אמריקאית, שמקבלת בברכה את כל הלאומים על סיפונה, חשוב לנו, לאור המלחמה בשנה החולפת, שהישראלים ירגישו בנוח באניות שלנו, ואנו מאמינים בהמשך קידום קשר חזק וארוך טווח עם הציבור הישראלי".

האוניה Encore. צילום: יחצ nclהאוניה Encore. צילום: יחצ ncl

רונית אפרגן אלמליח, מנהלת מחלקת שיט מד קרוזס, נציגת פרינסס, קוסטה וקרניבל בישראל: "באופן מפתיע השנה הייתה די טובה"

"שנת 2024 הייתה בסך הכול הפתעה לטובה. ברבעון הראשון של השנה, המלחמה שהחלה באוקטובר אשתקד, הייתה מורגשת מאוד וכמעט ולא הייתה פעילות. ניתן להגיד שמתחילתו של הרבעון השני, הפעילות בתחום השייט גברה וההזמנות החלו לזרום. השנה הייתה מאתגרת ולוותה בחששות בשל התפתחויות במלחמה, ביטולי טיסות וכדומה. נאלצנו לחשב בכל פעם מסלול מחדש יחד עם חברות השייט בכדי לתת מענה וביטחון לישראלים שמעוניינים להפליג. כך למשל, הגענו להסכמה עם חברת קוסטה שכל אורח שהטיסות שלו יבוטלו בגלל המצב הביטחוני, יזכה לשמירה מלאה של כספו לטובת שייט עתידי. ראינו גם התחשבות יתרה מצד חברות השייט קרניבל, קונרד ופי&או. חברת פרינסס הציעה ביטוח ביטול שהעניק החזר כספי מלא למבטלים, ואכן מרבית הלקוחות בחרו באפשרות הזו והזמינו בלב שקט.

בהמשך השנה ניכר היה שעל אף אי הוודאות לגבי המצב, הישראלים מאוד רוצים לנוח ולהתאוורר וזה בא לידי ביטוי בהזמנות ולכן בסופו של דבר השנה הייתה חיובית ומעל המצופה לשנה שכזו. מבחינת יעדי הפלגה, כמובן שאירופה ובכללה הים התיכון, פיורדים, איים בריטיים ואיסלנד הובילו בכמות ההזמנות, אך אני חייבת לציין שישנו גידול בביקוש ליעדים רחוקים כמו אוסטרליה וניו זילנד, אלסקה, יפן ודרום אמריקה.

בחודש האחרון, מאז השיח על הפסקת האש, ישנו גידול משמעותי נוסף בביקוש להפלגות 2025. אני ממליצה מאוד לכל המתעניינים לצאת להפלגה בשנה הבאה להזמין בהקדם, כי אנו עדים למגמה של הזמנה מוקדמת שגוברת בכל העולם ולכן ההיצע הולך ומצטמצם בכל חברות השייט. המכירה המוקדמת משפיעה גם על המחירים לכן זה הזמן להבטיח מקומות לשנת 2025 ואף 2026".

פזית בר עוז, מנהלת חטיבת הקרוזים A-CRUISE בקבוצת אמסלם: "התאוששות עם הפנים קדימה"

"השנה, למרות המלחמה, חווינו עליה בביקושים להזמנות של קרוזים. עכשיו שיש הפסקת אש בצפון, ניכרת התאוששות גדולה יותר. אנשים עם הפנים קדימה וכבר ממהרים לסגור לקיץ ואפילו לסוכות בשנה הבאה. ככל שייפתחו יותר השמים, אנו מצפים לגל של הזמנות לא מבוטל ל-2025 וממליצים להזמין מוקדם, שכן החדרים הטובים נמכרים מהר. אחד היעדים המבוקשים לשנת 2025 הוא הים האדריאטי. קרוז מקסים שמתחיל באיטליה ועובר בקרואטיה ומונטנגרו וזה לא מפליא שכן הישראלים מאד אוהבים את איטליה ובשנים האחרונות מגלים את קרואטיה ומונטנגרו שהן כוכב עולה. יעדים נוספים בהם הישראלים מגלים עניין הם הפיורדים הנורווגיים, וגם קרוזים מאורגנים למשפחות באזור הים התיכון. יותר ויותר משפחות גילו השנה את הקרוזים כחופשה משפחתית או שמנצלים את זה לטיולי בת/בר מצווה. מדי יום אנו מקבלים בקשות לקרוזים למשפחה על אניות בהן יש מגלשות ופארקי מים, מועדונים לילדים האטרקציות לכל המשפחה. באופן כללי, השוק הישראלי מבין את התמורה הגדולה שמקבלים בהפלגות קרוזים. אם משווים קרוז לטיול יבשתי, מגלים שהוא יוצא בסופו של דבר יותר יקר. גם השנה ראינו שהשוק מבין שקרוז הוא חופשה מושלמת מכל הבחינות, ולא בכדי שנת 2025 אצלנו כבר מלאה בהזמנות".

לסיקור שוטף ומקיף של עולם השייט בקרו באתר הקרוזים PassportCruise

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: