"שיש לך אלפי נוסעים באוויר, האחריות היא מאוד גדולה": מנכ״ל ארקיע מגיע לפודקאסט התיירות והתעופה ומדבר על הכל
השבוע בפודקאסט של קבוצת פספורט, עדי אזולאי מארח את עוז ברלוביץ שסיפר כיצד מנהלים חברת תעופה בזמן מלחמה: "הטסנו הרבה מאוד נוסעים, אבל שלא במכוון גם פגענו בנוסעים, היינו צריכים לעבות את מרכזי השירות". על קבלת ההחלטות: "רמת יצירתיות שלא נגמרת", הבעלים, העובדים ואת מי כינה ״הכהן הגדול של התעופה בישראל״. האזינו
כל מה שקורה בתעופה - בערוץ ה-WhatsApp של PassportNews
פודקאסט התעופה והתיירות של Passportnews מארח את בכירי תעשיית התעופה, המלונאות והתיירות בישראל.
האזינו ב-Spotify
האזינו ב-Apple
השבוע מתארח עוז ברלוביץ', מנכ"ל חברת התעופה ארקיע, שפותח את הלב ומספר בין היתר: "אני ישן מאוד חלש. אין איש תעופה שלא ישן עם טלפון ליד הראש ולא במצב שקט".
בראיון מספר ברלוביץ' על פעילות החברה במהלך המלחמה ואומר: "חברה קטנה כמו ארקיע עובדת על פי העונתיות של מדינת ישראל, בעיקר מאפריל עד אוקטובר, ככה זה גם באירופה. חברה שטסה ב-6 מטוסים שלה ועוד 5 חכורים, במצב מלחמה וביום של ירי טילים, אמרו לנו 'תודה רבה ולהתראות, אנחנו לא רוצים להיות פה' ופתאום ביום אחד 40% מהצי שלך נעלם - ועם זה אתה צריך להתמודד".
ברלוביץ' אומר עוד כי "מחכיר מטוסים התקשר ואמר 'היו אזעקות יש צפי לטילים, אנחנו דורשים על כל נחיתה בישראל פרמיה של 10,000$. תחליט כן או לא'. אז נאלצנו לשלם כאלה סכומים".
טעיתם לאורך הדרך?
"אני חושב שגם טעיתי כי עבדנו קשה מאוד והשתדלנו לא לפגוע בהרבה נוסעים, הטסנו הרבה מאוד נוסעים אבל גם פגענו בלא מעט. אני חושב שטעיתי בתקשור של הדבר הזה, אני חושב שלא טיפלנו נכון ומספיק, היינו צריכים לעבות את מרכזי השירות כי עבדנו בסוג של שרידות להטיס את כולם. ביטלנו טיסות אחדות ועמדנו על זה שכולם או ייצאו או יחזרו לישראל, אנשים גם שילמו על זה הרבה כסף. תיקשרנו את זה פחות טוב. בדיעבד, ואני מקווה שלא יהיה מצב כזה נוסף בישראל אבל יכול להיות שהייתי מתארגן לזה אחרת בעיקר עם מענה מהיר יותר לנוסעים. אנחנו עושים הרבה שינויים טכנולוגיים בחברה כדי שבאירוע הבא או בכלל בשוטף זה ייראה גם קצת אחרת".
באשר לקבלת ההחלטות והאחריות כמנכ"ל, הוא אומר "כשיש לך בזמן נתון קרוב ל-1,500 נוסעים במטוס באוויר, האחריות היא גדולה. בסוף היום מנכ״ל הולך לישון מאוד בודד, כי האחריות היא עליו - כולם יכולים לייעץ אבל בסוף אתה צריך לקבל בעצמך את ההחלטות״, הוא אומר.
על התעופה הישראלית בזמן המלחמה: "אנחנו חיים במזרח התיכון. תמיד יהיו פה אירועים. למדנו. תחשוב כמה טילים עברנו. לא יאומן. כמה חברות לא טסות לפה! תעופה ישראלית חשובה גם ברמה העסקית וגם ברמה הרגשית. ישראלי שיש לו חברת תעופה - זה משהו מאוד אמוציונלי. כשאתה במטוס ארקיע או במטוס Wizz אתה מתנהג אחרת... החברות הישראליות הן נכס למדינה ואני מקווה שהמדינה תדע לשמור על הנכס הזה".
ברלוביץ החמיא בפודקאסט לשמואל זכאי וכינה אותו ״הכהן הגדול של התעופה בישראל״.
עוד דיבר ברלוביץ על אבי נקש: ״עברתי איתו בהרבה צמתים הוא גילה אותי - האמין בי ובכלל האחים נקש שבנו אימפריה חובקת עולם, יש להם חושים - משפחה ציונית שמשקיעה בארקיע ובמדינת ישראל כספים רבים והם נכס לחברה - פשוט בעלים טובים".
בפודקאסט הקודם: אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר