"כנף ציון" לבדיקה? FAA מתריע שמטוסי בואינג 767 נדרשים לבדוק ציוד נחיתה
מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הודיע כי בדיקת ציוד הנחיתה חיונית ומשמעותית ונדרשת כחלק מהנחיית כושר אווירי Airworthiness Directive (AD)
ה- FAA מתריע שמטוסי בואינג 767 נדרשים לבדוק ציוד נחיתה.
ההנחיה החדשה, שהוצאה ב-8 בינואר 2025, העלתה חששות לגבי ציוד הנחיתה במטוסי 767-200, 767-300 ו-767-300 מטען הרשומים בארה"ב בעקבות תקרית במהלך פעילות תחזוקה.
כידוע, מטוס "כנף ציון" הוא מטוס מדגם בואינג 767-338ER, המשמש את ראש ממשלת ישראל ואת נשיא מדינת ישראל, לטיסות הרשמיות מחוץ לגבולות המדינה.
לפי ה-FAA, הובע חשש לכושר האווירי של מטוסי 767 "מדיווח על אירוע קריסת ציוד הנחיתה הראשי (MLG). בעקבות פעולות תחזוקה נגרם נזק חום אפשרי לגליל החיצוני של ה-MLG".
ההנחיה, שתיכנס לתוקף מ-12 בפברואר 2025, מגיעה בהמשך לעלון דרישות התרעות של בואינג שיצא ב-2024, המייעץ למפעילי בואינג 767 בנושא וכיצד לטפל בה.
בעלון מתאריך 6 בפברואר 2024 נאמר למפעילים לבצע בדיקות תוך 30 חודשים כדי לקבוע אם הצילינדרים החיצוניים של MLG השמאלי והימני מושפעים. כל הצילינדרים החיצוניים של MLG, שנמצאו מושפעים, יצטרכו להיות מוחלפים בתוך 30, 46 או 130 חודשים לאחר תאריך הנפקת העלון, בהתאם למספר הסידורי.
ה-FAA ציין: "ה-FAA מנפיק את ההודעה הזו כדי לטפל בכל נזקי חום לצילינדר החיצוני של ציוד הנחיתה, שעלול לגרום לחוסר יכולת של אלמנט מבני עיקרי לעמוד בעומס מוגבל, קריסת ציוד וכתוצאה מכך לאובדן שליטה על מטוס, ופוטנציאל לסטייה מחוץ למסלול".