מהפכת התחבורה הציבורית בשפלה: הקו הכחול יוצא לדרך בעלות של כמיליארד ש"ח
שלוש חברות נבחרו להוביל את הקמת התשתית לקו הכחול בערי השפלה, פרויקט בעלות של כמיליארד ש"ח, שיתחיל במהלך 2025
חברת נתיבי איילון הכריזה על הזוכות במכרז להקמת התשתית לקו הכחול של מערכת ה-BRT (Bus Rapid Transit) בערי השפלה: ראשון לציון, רחובות ונס ציונה.
שלוש חברות זכו במכרז, וכל אחת תוביל את העבודות באזור שונה: קבוצת מנרב בראשון לציון, חברת שפיר הנדסה ברחובות, וקבוצת אורון אחזקות והשקעות בנס ציונה.
הקו הכחול, שמוערך בעלות של כמיליארד ש"ח, מתוכנן לשפר את התחבורה הציבורית באזור באמצעות כלי רכב חשמליים ייעודיים בעלי קיבולת ותדירות גבוהות. המערכת תפעל בנתיב תחבורה ציבורית סגור ותתבסס על עדיפות ברמזורים, במטרה להציע חוויית נסיעה מהירה ואמינה יותר.
הקו הכחול ישרת כ-100 אלף נוסעים ביום ומעל ל-30 מיליון נוסעים בשנה. הוא יאפשר גישה נוחה למרכזי מסחר, תעסוקה ואקדמיה, וישפר את הקישוריות למסופי תחבורה נוספים, כמו תחנות רכבת ישראל בראשון לציון וברחובות, ואף לקו המטרו M1S העתידי.
העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2025, ויהוו צעד משמעותי לקראת שיפור התחבורה הציבורית באזור השפלה. בעתיד הקו יתממשק עם קווים נוספים של מערכת ה-BRT ברחבי ישראל, כולל הקו הירוק בראשון לציון.