נמל התעופה העתידי של ישראל: יותר נוסעים, יותר טכנולוגיה, פחות דלפקים
הגדלת הקיבולת בנתב"ג לכ-40 מיליון נוסעים לא באה לידי ביטוי רק בשדרוג המבנים והמסלולים אלא גם בניהול התעבורה האווירית, בציוד ובאופי הנוסעים
הכוונה להגדיל קיבולת נתב"ג לכ-40 מיליון נוסעים בשנה, קשורה בעיקר לניהול התעבורה האווירית. מבחינת נתב"ג, לא הכל מתחיל ונגמר בהגדלת מבני נמל התעופה ומסלולי ההמראה.
ראשית, נתב"ג עובר מהפכה היסטורית מבחינת הציוד בו נעשה שימוש שיהפוך למתקדם ביותר בעולם. מהפכה שכזו לא בוצעה בנתב"ג כ-50 שנה, והיא תאפשר לנהל בצורה יותר יעילה, מקצועית ונכונה את התעבורה האווירית ולבטיחות ההמראות והנחיתות שתשופר.
כפי שפרסמנו מוקדם יותר החודש, רשות שדות התעופה צפויה לשדרג את טרמינל 3, להוסיף עוד מבנה ועוד מקומות חניה.
אבל חלק מהותי בשדרוג הוא השינוי בהתנהגות הנוסעים. יותר ויותר נוסעים מבצעים צ'ק אין מראש באמצעות אתרי החברות, ורבים מהם טסים רק עם כבודת יד ולא שולחים מזוודות אל בטן המטוס, כך שהם מדלגים על דלפקי חברת התעופה בנתב"ג.
העניין מצריך פחות דלפקים, למרות הגידול שצפוי להיות במספר הנוסעים. לצד זאת, מערכות מיון כבודה אוטומטיות עם תקני ביטחון מתקדמים יביאו אפשרות להגדלת כמות הנוסעים.