עלייה בתנועת המטענים בנתב"ג: אל על ו-וק.א.ל מובילות את השוק
ינואר 2025 נפתח עם עלייה משמעותית בהובלת מטענים – מי חברות התעופה שהתחזקו ומי רשמו ירידות?

בחודש ינואר 2025 נרשמה עלייה של 5.58% בהיקף המטענים המוטסים בנתב"ג, עם סך כולל של 28,664 טון לעומת 27,200 טון בינואר 2024.
מטען מוטס באמצעות מטוסי נוסעים נרשמה עלייה של כ-7% בהיקף המטענים המוטסים דרך מטוסי נוסעים, כאשר הוטסו 7,262 טון לעומת 6,760 טון בינואר אשתקד.
חברת אל על מובילה בתחום זה עם 77% מהמטען המוטס, והטיסה 5,576 טון לעומת 6,053 טון בינואר 2024 – ירידה של 7.88%.
אחריה:
- אייר אירופה עם 472 טון (6.50% מהמטען המוטס)
- היינאן איירליינס עם 394 טון (5.42%), לעומת 297 טון בינואר 2024 – עלייה של 32.65%.
מטען מוטס באמצעות מטוסי מטען נרשמה עלייה של 4.80% בהיקף המטענים המוטסים במטוסי מטען, עם 21,402 טון לעומת 20,414 טון בינואר 2024.
וק.א.ל מובילה את התחום עם 38% מהמטען המוטס, והטיסה 8,132 טון לעומת 6,411 טון בינואר 2024 – עלייה של 26.84%.
אחריה:
- European Air Transport עם 3,004 טון (14% מהמטען), עלייה של 10.40% לעומת 2,721 טון בינואר אשתקד.
- Centrum Air עם 2,692 טון (12.60%).
- אל על עם 2,372 טון (11.10%) לעומת 2,717 טון בינואר 2024 – ירידה של 12.70%.
- Silk Way West Airlines עם 1,992 טון (9.30%) לעומת 2,710 טון בינואר 2024 – ירידה של 26.50%.
נתונים אלו ממחישים את המשך הדומיננטיות של וק.א.ל ואל על בשוק המטענים האווירי בישראל, עם מגמות צמיחה לצד ירידות קלות בקרב חברות מסוימות.