דאצ'יה דאסטר 2025: מעוצב יותר, מאובזר יותר וחסכוני יותר
הקרוסאובר המשפחתי חוזר בגרסה חדשה עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין או היברידי, מערכת מולטימדיה מתקדמת ומערכות בטיחות משופרות. מה המחירים?

הדור השלישי של הקרוסאובר המשפחתי דאצ'יה דאסטר הגיע לישראל, והוא מוצע לראשונה גם בגרסה היברידית מלאה.
הדאסטר, שנמכר ביותר מ-2.5 מיליון יחידות ברחבי העולם מאז השקתו, ממשיך להיות אחד הדגמים הפופולריים של המותג. בישראל, הרכב פונה למשפחות המחפשות רכב מרווח, מעוצב וחסכוני, המתאים גם לנסיעות יומיומיות וגם לטיולים בשטח. בעשר השנים בהן המותג משווק בארץ, נמכרו 14 אלף מכוניות.

הדאסטר החדש מגיע בשלוש גרסאות הינע: גרסת הנעה כפולה ידנית המיועדת לחובבי שטח המחפשים ביצועים גבוהים, גרסת הנעה קדמית ידנית המתאימה לנסיעות יומיומיות בעיר ובין ערים עם דגש על יעילות וחיסכון בדלק, וגרסה היברידית אוטומטית עם הנעה קדמית שמציעה נהיגה חלקה לצד חיסכון משמעותי בדלק והפחתת פליטת מזהמים.
גרסת הבנזין מגיעה עם מנוע 1.2 ליטר מיילד הייבריד עם 3 צילינדרים, לו הספק של 130 כ"ס. זהו מנוע חדש לחלוטין של הקונצרן, שדאצ'יה היא הראשונה שמשתמשת בו. הוא מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-11 שניות בגרסת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק שלו היא 5.5 ליטר ו-6 ליטר ל-100 ק"מ, בהתאמה.
הגרסה ההיברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 4 צילינדרים, והספקה הוא 140 כ"ס. היא מסוכלת להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 10.1 שניות. צריכת הדלק המוצהרת של הגרסה היא 5.1 ליטר.
הדגם החדש מאפשר נהיגה חשמלית בכ-80% מזמן הנסיעה בעיר ובכך מפחית את צריכת הדלק בעד 40% בנסיעות עירוניות בהשוואה לדגם היוצא.

גם בעיצוב החיצוני ניכר שדרוג משמעותי. הדאסטר החדש מציג מראה קשוח ודינמי עם קווים מודרניים ופנסי LED בחתימת צורת Y המאפיינת את המותג. במסגרת מחויבות החברה לקיימות, נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים כמו פלסטיק Starkle חדשני המיוצר מ-20% חומרים ממוחזרים ומשולב בעיצוב החיצוני של הרכב.

תא הנוסעים עוצב מחדש עם דגש על נוחות ושימושיות. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 10 אינץ' עם תמיכה בחיבור אלחוטי ל-Apple CarPlay ול-Android Auto, המאפשר חיבור קל ומהיר לטלפון הנייד. לצד זאת, נעשה שימוש בחומרים איכותיים יותר בפנים הרכב, כולל פלסטיקה רכה ודיפוני דלתות משופרים.
בתחום הבטיחות מצויד הדאסטר במגוון מערכות מתקדמות המסייעות לשמירה על בטיחות הנהג והנוסעים, בהתאם לתקן האירופאי החדש. בין המערכות ניתן למצוא בלימה אוטונומית המזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטייה מנתיב, התראת שטח מת, חיישני חניה אחוריים ומצלמות 360 מעלות המסייעות בחניה קלה ובטוחה יותר, בהתאם לרמת הגימור.

הדאסטר החדש משווק בשלוש רמות גימור: רמת הגימור ההתחלתית EXPRESSION כוללת חישוקי אלומיניום בגודל 17 אינץ', מצלמה אחורית עם חיישני חניה וחיישני תאורה אוטומטיים.
גרסת ה-JOURNEY מוסיפה מושבים בעיצוב חדש, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד והתראת שטח מת, לצד חישוקי אלומיניום בגודל 18 אינץ' בעיצוב ייחודי.
רמת הגימור EXTREME היא מיועדת לחובבי הרפתקאות ומציעה עיצוב חיצוני קשוח, מסילות גגון מודולריות, ריפודי מושבים מעור טבעוני ותוספות המותאמות לפעילויות שטח.

מבחינת מחירים, הדגם הבסיסי DUSTER TCe 130 2X4 EXPRESSION מוצע החל מ-139,990 שקל, בעוד גרסת ההנעה הכפולה DUSTER TCe 130 4X4 EXPRESSION עולה 155,990 שקל. דגם DUSTER TCe 130 4X4 EXTREME מוצע ב-169,990 שקל. כל אלו נמכרים בגרסה ידנית בלבד.
בגרסאות ההיברידיות, המחירים מתחילים ב-155,990 שקל לדגם DUSTER Hybrid 140 EXPRESSION, כאשר רמת הגימור JOURNEY עולה 169,990 שקל ורמת EXTREME ההיברידית מוצעת ב-171,990 שקלים.

כחלק מאסטרטגיית המותג, דאצ'יה צפויה להשיק בהמשך השנה גם את דגם הקרוסאובר הגדול יותר - הביגסטר.
״מאז השקתו, הדאסטר הוא אייקון שנמכר ביותר מ-2.5 מיליון יחידות ברחבי העולם. גם בישראל הדגם אהוב מאוד בקרב הלקוחות אותם אנו פוגשים בפעילויות קהילת דאצ'יה ובמועדון דאצ'יה. כעת, אנו מציעים להם דאסטר מתקדם יותר, מאובזר הרבה יותר וחסכוני יותר״, אומר רועי שחורי, סמנכ"ל פריסבי ומנהל מותג דאצ'יה.
למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז
