היסטוריה בירושלים: לראשונה קו הרכבת הקלה מגיע להדסה עין כרם
החל ממחר בערב (חמישי) ניתן יהיה לנסוע ברכבת הקלה ישירות לבית החולים הדסה עין כרם, במסגרת הארכת הקו האדום מצפון העיר לדרומה

הרכבת הקלה מתרחבת ומגיעה לראשונה לבית החולים הדסה עין כרם.
החל ממחר בערב (חמישי), תושבי ירושלים והמבקרים בעיר יוכלו לנסוע בקו האדום של הרכבת הקלה ישירות למרכז הרפואי מהגדולים בישראל, כחלק משדרוג הקו והארכתו משכונת נווה יעקב בצפון ועד לבית החולים בדרום-מערב העיר.
לאחר השלמת מבחני ההסמכה והבטיחות, ואישור הפעלת הקטעים החדשים, הקו האדום המורחב כולל כעת שבעה קילומטרים נוספים של מסילות רכבת ו-12 תחנות חדשות. הפרויקט צפוי לשפר משמעותית את הנגישות הציבורית, להפחית עומסי תנועה ולייעל את מערך התחבורה הציבורית בעיר.
במסגרת ההרחבה, הוקמו ארבע תחנות חדשות בצפון ירושלים בשכונת נווה יעקב, ועוד שמונה תחנות בדרום-מערב העיר, המקשרות את שכונות קריית יובל, קריית מנחם, צומת אורה ובית החולים הדסה עין כרם.
תחנת הרכבת החדשה בבית החולים הדסה עין כרם תאפשר למטופלים, מלווים, מבקרים ואנשי צוות רפואי להגיע בנוחות ובמהירות לבית החולים, ללא צורך בנסיעה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית נוספת.
הקו האדום המשודרג כולל שילוט חכם עם מידע רכבות בזמן אמת, קרונות חדישים ומערכות כרטוס מתקדמות. בנוסף, משרד התחבורה ועיריית ירושלים ממשיכים לקדם את הרחבת מערך הרכבת הקלה בעיר, כולל פיתוח הקווים הירוק והכחול, חניוני "חנה וסע" ומסופי נוסעים נוספים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הקו האדום המורחב הוא בשורה משמעותית לתושבי ירושלים. הוא מחבר בין קצוות העיר, מפחית את עומסי התנועה ומספק גישה ליעדים מרכזיים כמו בית החולים הדסה. זהו שינוי מהפכני עבור העיר שלנו, ואנחנו גאים במערכת תחבורה ברמה עולמית עבור התושבים והמבקרים שלנו".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "אנו מציינים צעד משמעותי נוסף במהפכת התחבורה בירושלים, המשתלבת בחזון שלנו לשיפור איכות החיים ולהפחתת יוקר המחיה בישראל. הקו האדום המורחב והמשודרג הוא מערכת תחבורה מתקדמת המהווה גשר בין שכונות, אנשים וקהילות, ומקרבת אותנו לעיר חכמה בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. כי רק מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואטרקטיבית תציע פתרון לגודש בכבישים, לפקקים ולבעיות החניה, ותתרום לאיכות הסביבה ולבטיחות בדרכים. יחד נמשיך לקדם את ירושלים כבירת התחבורה הציבורית של ישראל, תוך שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, תכנון פורץ דרך ומחויבות אמיתית לציבור".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "פתיחת הקו האדום בירושלים במלואו מסמלת את השינוי האסטרטגי ששרת התחבורה, מירי רגב, מובילה במשרד התחבורה – השקעה בתשתיות מתקדמות, שילוב טכנולוגיות חדשות ושדרוג מערכות תחבורה ברחבי הארץ. מדובר בצעד משמעותי נוסף לקראת רשת תחבורה ציבורית חדשנית שתתן מענה לצורכי תושבי מטרופולין ירושלים. אני מברך את כל הגורמים המעורבים בפרויקט, ומשוכנע שהמהלך הזה יתרום לשיפור חיי היומיום בעיר ולחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר מובילה בארץ ובעולם".
מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, זהר זולר: "ירושלים מחזקת היום את מעמדה כמובילת מהפכת התחבורה בישראל. הקו האדום המורחב יחד עם מרכיבי התחבורה הנוספים בירושלים ובהם מערך האוטובוסים, מסלולי הליכה, שבילי אופניים, חניוני חנה וסע ועוד, משקף את המחויבות שלנו לתחבורה ציבורית הוליסטית, מודרנית, בטוחה ויעילה המשרתת את התושבים והמבקרים כאחד. פרויקט זה יציב סטנדרט חדש לערים ברחבי הארץ".
מנכ"ל חברת כפיר, אורן כהן: "פתיחת הקו האדום המוארך והמשודרג מסמנת הישג הנדסי ותפעולי יוצא דופן. השדרוג המקיף שביצענו כולל החלפת מערכות טכנולוגיות מתקדמות לאורך כל התוואי, שישפרו את בטיחות ואיכות השירות למשתמשי הרכבת הקלה, תוך שמירה על סטנדרטים בינלאומיים מחמירים. המערכת החדשה תאפשר לנו להגדיל בהדרגה את תדירות הרכבות ולשפר באופן עקבי את השירות לכ-250 אלף נוסעים מדי יום. אנו גאים להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בירושלים ולחבר בין קהילות העיר באופן מהיר, יעיל וידידותי לסביבה״.