התאחדות סוכני הנסיעות בודקת: האם United פועלת נגד הסוכנים?
על פי תלונות סוכני נסיעות שהגיעו להתאחדות, חברת התעופה האמריקאית שחוזרת בקרוב לישראל, חסמה אותם מהאפשרות לרכוש כרטיסים דרך המערכת המאפשרת להנות ממחירים מיוחדים

ועדת התעופה של התאחדות סוכני הנסיעות בודקת בימים אלה האם חברת יונייטד האמריקאית, הצפויה לשוב ולהפעיל טיסות לתל אביב בחודש הקרוב, פועלת בכוח כלפי סוכני הנסיעות.
לוועדה הגיעו תלונות מסוכני נסיעות לפיהן חברת התעופה ניתקה אותם מהאפשרות להזמין כרטיסים במחירים מיוחדים שהיא מציעה לסוכנים, זאת כדי להשוות את המחירים למכירה הישירה לציבור הרחב.
יוסבר כי לרוב, לחברת תעופה אינטרס שהסוכן יזמין דרכה ישירות ולא דרך מערכות ההפצה, להן היא צריכה לשלם עמלות.
בהתאחדות סוכני הנסיעות מבצעים בדיקה משפטית סביב העניין, כדי להבין האם חברת התעופה ניתקה סוכנים כי לא עבדו איתה כפי שהיא רצתה.
לפי גורמים בכירים סביב התאחדות סוכני הנסיעות, "אם זה אכן מה שקרה, זו חציית קו אדום".
פנינו לחברת התעופה כדי לקבל את תגובתה בנושא, אך היא בחרה לתת תשובה כללית מבלי לענות לעניין עצמו: "אנחנו נשארים מחויבים ליצירת קשר עם איגוד סוכנויות הנסיעות בישראל והשותפים שלנו, משרדי הנסיעות בישראל, לקראת החזרת השירות לתל אביב".
כפי שחשפנו בפספורטניוז, יונייטד הורידה לסוכני הנסיעות את עמלת הבסיס של 5% שהיא שילמה להם - ל-0%, ללא כל התראה לשוק לפני כן, דבר שגרם לזעם בשוק הנסיעות. מאז החברה חזרה בה, והודיעה כי תמשיך לשלם את העמלה עד לסוף חודש פברואר.
נזכיר כי United תחדש ב-15 במרץ את הטיסות היומיות הישירות לת״א מנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי במטוס הדגל של החברה Boeing 787-10. החברה תפעיל טיסה יומית שנייה לת"א החל מ-29 במרץ 2025.