Wizz Air: "בוחנים הקמת בסיסים במדינות נוספות, גם בישראל"
חברת הלואו-קוסט Wizz Air ממשיכה להתרחב עם תוספת של 100 קווים חדשים, צמיחה משמעותית ושאיפות להגדיל את מספר הנוסעים בעשור הקרוב. דיברנו עם אנדרס ראדו (Andras Rado) , ראש מערך התקשורת של החברה

היום (ד' 5.3) התקיימה שיחה עם אנדרס ראדו (Andras Rado) ראש מערך התקשורת של חברת הלואו-קוסט Wizz Air. בשיחה הוצגו הישגי החברה עד היום, ונתונים רבים אודות העדפות הטיסה של הישראלים.

Wizz Air היא חברת התעופה הזרה הפעילה בישראל, עם 117 טיסות שבועיות ו-17 קווים פעילים כיום. החברה הייתה מהאחרונות לבטל טיסות אחרי 7 באוקטובר ובין הראשונות לחזור לפעילות, במרץ 2024. עד כה הטיסה כ-10 מיליון נוסעים מישראל מאז תחילת פעילותה בארץ.

בשנה החולפת הטיסה החברה 62.8 מיליון נוסעים, כאשר היעד ל-2025 עומד על 75 מיליון. החברה צומחת בקצב של לפחות 15% בשנה (לא כולל את שנות הקורונה) ומתכננת להגדיל את צי המטוסים שלה ל-500 עד סוף העשור, לצד הכפלת מצבת העובדים ל-20,000 איש.
חברת התעופה מפעילה צי של 229 מטוסי איירבוס מדגמי A320 ו-A321, מתוכם שני שליש מדגמי ה-Neo החדשים, המציעים חיסכון של כ-20% בצריכת הדלק ופליטות פחמן מופחתות משמעותית, ו-4% יותר מושבים (239 בסך הכל).
בקרוב Wizz Air Israel?
במהלך השיחה אמר ראדו כי Wizz Air בוחנת הקמת בסיסים נוספים במדינות חדשות ואולי אף בישראל, דבר שיאפשר לה, בין השאר, להפעיל יותר טיסות למזרח.

החברה נהנית מעלויות תחזוקה מופחתות הודות לצי אחיד, שיתוף פעולה גלובלי עם ספקי תחזוקה, ויכולת של כל טייסיה להטיס את כלל סוגי המטוסים בצי.
ומה לגבי אחוז הביטולים? שיעור הביטולים של החברה עומד על 0.5% בלבד, ולדברי ראדו, הם יעשו הכל על מנת להימנע מביטול טיסה, דבר המהווה מעמסה כלכלית ותקשורתית.
החברה מתכננת להוסיף לשירות מטוסי A321XLR, שיאפשרו טיסות של עד 8 שעות (נכון לרגע זה המגבלה היא 6 שעות לכיוון), דבר שיפתח אפשרויות חדשות לטיסות ארוכות טווח. בין הקו החדשים שיתווספו ניתן למצוא את לונדון-מדינה ומילאנו-אבו דאבי.
אנדרס ראדו הסביר את יעדי החברה באומרו "אנחנו שואפים להגיע ל-75 מיליון נוסעים ב-2025 וממשיכים להרחיב את רשת היעדים שלנו ברחבי העולם".
בסיום השיחה, ראדו הדגיש את מחויבות החברה לישראל. הוא מסביר שהיא לא תלתה ולא תולה את עיכובי החזרה בישראל בנושאי ביטחון, אלא פעלה לחזור במהירות האפשרית ולהמשיך לשרת את הציבור הישראלי, ובשאיפה מתמדת להציע תדירות טיסות טובה יותר.