בכירים בתעשיית התעופה: רש״ת שומרת סלוטים לחברות תעופה טורקיות במקום לישראליות
גורמים בתעשיית התעופה טוענים כי רשות שדות התעופה ממשיכה לשמור סלוטים לחברות התעופה הטורקיות, מה שמעורר זעם בקרב חברות התעופה הישראליות, שמבקשות להגדיל את פעילותן מטרמינל 1. האם השרה רגב תתערב?

למרות הנתק בין טורקיה לישראל והיחסים המתוחים עם ארדואן, בנתב״ג ממשיכים לשמור סלוטים לחברות התעופה הטורקיות, כך טוענים בכירים בענף התעופה הישראלית.
אותם גורמים טוענים כי רש"ת עושה זאת למרות שאין לה כל חובה להמשיך לשמור סלוטים לטובת אותן חברות התעופה הטורקיות, מה שמעורר כעס רב בקרב חברות התעופה הישראליות.
חברות התעופה הישראליות מעוניינות להגדיל את הפעילות שלהן מטרמינל 1, אך לטענתן בנתב"ג מונעים את המהלך על ידי שמירת אותם סלוטים לחברות תעופה זרות וביניהן גם לחברות התעופה הטורקיות.
בינתיים, לוחות הזמנים של החברות הישראליות לקיץ הקרוב יקבעו וגם אם יהיו להן סלוטים נוספים בהמשך בעוד מספר חודשים, זה צפוי להיות מאוחר מדי.
גורמי תעופה בכירים אומרים בשיחות סגורות כי ההתעקשות של רש"ת להמשיך לשמור על הסלוטים אינה מובנת ואותם סלוטים היו צריכים להשתחרר כבר עכשיו עבורן.
לפי גורמים במשרד התחבורה, שרת התחבורה מירי רגב, לא הייתה מודעת לכך שאותם סלוטים נשמרים לטובת חברות התעופה הטורקיות.
בתוך כך, השרה רגב צפויה לפגוש היום את שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית, ונושא זה אמור לעלות לדיון במפגש בין השניים.
לפי הידוע, רשות התעופה האזרחית בעד שחרור הסולטים ששמורים כיום בנתב"ג לטובת חברות התעופה הישראליות הפעילות.
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "מדינת ישראל פועלת כחלק ממדיניות יאט"א, ומאפשרת לחברות התעופה לשמור סלוטים בעת משבר (קורונה, מלחמה וכו...). לאור המלחמה הוחלט לאפשר לכלל החברות התעופה לתת את תשובתן הסופית עד חודש יוני".
לפי גורמים נוספים ברש״ת מדובר לא רק בסלוטים לחברות התעופה הטורקיות אלא לכלל החברות שטרם חזרו לארץ, וזאת בשל המלחמה.
בין היתר, הסלוטים שמורים גם עבור חברת יונייטד (לחלק מיעדיה), דלתא אייר ליינס (לחלק מיעדיה), אמירייטס, איזי גט, וולינג, אייר קנדה, וירג'ין, רויאל אייר מרוקו ועוד...