תל אביב 13°c
ניו יורק 6°c
לונדון 4°c
פריז 4°c
ברלין 6°c
אתונה 12°c
לרנקה 15°c
אא

עם 37.6 מיליארד אירו : קבוצת לופטהנזה שוברת שיא ומסמנת את שנת ההכנסות החזקה ביותר בתולדותיה

קבוצת התעופה הגדולה באירופה מגדילה את הרווח ברבעון הרביעי ב-66 מיליון יורו, לרווח של 468 מיליון יורו, ומייצרת רווח תפעולי של 1.6 מיליארד יורו לשנה כולה. מספר הנוסעים גדל ב-7% והגיע ליותר מ-130 מיליון. החברה צופה לשנת 2025 רווחים גבוהים משמעותית מהרמה של השנה הקודמת

קרדיט: קבוצת לופטהנזה קרדיט: קבוצת לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה מציגה רווחי שיא בהכנסותיה.

השבוע הציגה קבוצת התעופה הגדולה ביותר באירופה את רווחי הרבעון האחרון עם שיא הכנסות חדש בתולדות החברה.

בשנת 2024, קבוצת לופטהנזה הגדילה את הכנסותיה ב-6% ביחס לשנה הקודמת והגיעה ל-37.6 מיליארד אירו (לעומת 35.4 מיליארד אירו בשנה הקודמת), בזכות תדירות טיסות מוגברת.

מדובר בשנה עם ההכנסות הגבוהות ביותר בתולדות קבוצת לופטהנזה. החברה רשמה רווח תפעולי (EBIT מותאם) של 1.6 מיליארד אירו (לעומת 2.7 מיליארד אירו בשנה הקודמת), עם שיעור רווח תפעולי של 4.4% (לעומת 7.6% בשנה הקודמת).

הירידה בהשוואה לשנה שעברה נגרמה ממספר גורמים, במיוחד בחצי הראשון של השנה: שביתות פגעו בחברות התעופה בסכום של כ-450 מיליון אירו.

החברות נאלצו גם להתמודד עם ירידה משמעותית בהכנסות הממוצעות בתחילת הקיץ, עקב הגדלת הקיבולת בתעשייה כולה. עלויות גבוהות משמעותית, במיוחד בגרמניה, גם פגעו בתוצאות. פרודוקטיביות בתפעול טיסות סבלה גם מהתמשכות העיכובים בהעברות מטוסים.

עם זאת, בזכות חובות ריבית נמוכים יותר בהשוואה לשנה שעברה, הרווח הנקי ירד באופן מתון מהתוצאה התפעולית והגיע ל-1.4 מיליארד אירו (לעומת 1.7 מיליארד אירו בשנה הקודמת).

בשנת 2024, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה הטיסו 131 מיליון נוסעים בטיסותיהן, גידול של 7% בהשוואה לשנה שעברה.

אחוז התפוסה של הנוסעים עלה לשיא של 83.1% (לעומת 82.9% בשנה הקודמת).

מבחינת אחוז התפוסה, חודשי הקיץ של יולי ואוגוסט לא רק שהיו החודשים החזקים ביותר בשנה שעברה, עם אחוז תפוסה של כמעט 88%, אלא גם בין החזקים ביותר בהיסטוריה של החברה.

בשל הגידול בקיבולת בתעשייה כולה, ההכנסות הממוצעות למושב בשנת 2024 ירדו ב-2.6% ביחס לשנה הקודמת, עם שיפור משמעותי בתוצאות במהלך השנה. ההכנסות הממוצעות השתנו באופן ניכר בין אזורי התעבורה השונים: בעוד שבחלק גדול מהאזורים הירידה הייתה מתחת ל-2%, היא הייתה חדה במיוחד באזור אסיה/פסיפיק, עם ירידה של כמעט 10%. הכנסות למושב (RASK) נהנו מעלייה באחוז המילוי בהשוואה ל-2023, אך ההכנסות הבסיסיות היו מעומעמות עקב תשלומי פיצויים גבוהים בשל אי סדירות בטיסות, מה שגרם לירידה של 4.3% בהכנסות למושב באופן כללי. עלויות ליחידת תפוסה עלו ב-1.9% בהשוואה לשנה שעברה, בשל השפעת השביתות ואינפלציה ממושכת בעלויות, בעיקר בעמלות, חומרים ועלויות עובדים.

בסך הכל, חברות התעופה (שהטיסו נוסעים) של הקבוצה ייצרו רווח תפעולי מותאם (EBIT) של 1.0 מיליארד יורו בשנת 2024 (לעומת 2.0 מיליארד יורו בשנה הקודמת). הירידה ברווח התפעולי של חברות התעופה נגרמה בעיקר מהירידה בהכנסות של לופטהנזה, אשר פחתו ב-948 מיליון יורו. עיכובים בהעברות מטוסים חדשים הכריחו את לופטהנזה לשמור את המטוסים בשירות למשך זמן ארוך יותר, דבר שגרם, יחד עם עלויות מיקום ועלויות עובדים גבוהות יותר, והוצאות מוגברות לפיצוי על אי סדירות בטיסות, לפגיעה משמעותית ברווחים.

SWISS כמעט ושחזרה את תוצאות השיא שלה מהשנה הקודמת, והצליחה לעבור בפעם השנייה את סף ה-800 מיליון יורו ברווח תפעולי מותאם (EBIT). Eurowings שחזרה את תוצאתה הטובה מהשנה שעברה, ופרסמה שוב רווח תפעולי מותאם של מעל 200 מיליון יורו. בריסל איירליינס השיגה את הרווח הגבוה ביותר בהיסטוריה שלה, עם 60 מיליון אירו, ואוסטריאן איירליינס רשמה רווח תפעולי מותאם של 76 מיליון אירו.

קבוצת לופטהנזהצילום: Lufthansa

לופטהנזה פועלת במלוא המרץ על מנת להוציא לפועל את תוכנית המהפך שהחלה לפני שמונה חודשים, במטרה לשפר את היעילות, להוריד את המורכבות ולהעלות את איכות המוצר – על מנת להבטיח את התחרותיות ארוכת הטווח של חברת התעופה. חבילת הצעדים מתמקדת בתחילה ביציבות תפעולית. כבר בחודשים הראשונים של 2025, לופטהנזה חוותה שיפור ניכר בזמני הגעת טיסות ובסדירות הטיסות. הקמת "City Airlines" מוכיחה את עצמה כצעד אסטרטגי נכון להפעלת טיסות קצרות בטווח האירופי בצורה יעילה וחסכונית יותר.

תוכנית המהפך תמשיך לתרום לשיפור הרווחיות של לופטהנזה. בשנת 2026, הצעדים צפויים להשיג אפקט ברוטו של כ-1.5 מיליארד אירו על ה-EBIT, ובשנת 2028 צפוי האפקט להגיע לכ-2.5 מיליארד אירו.

Carsten Spohr, יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל של לופטהנזה ציין: "התעופה היא ותשאר תעשייה של העתיד עם ביקוש חזק ומתמשך. במיוחד בזמנים לא יציבים, היא מאפשרת הבנה בינלאומית דרך חילופי תרבויות וכלכלה. בקבוצת לופטהנזה, אנו יכולים להסתכל אחורה ולראות את השנה החזקה ביותר בהכנסות בתולדות החברה, עם שיא חדש באחוזי התפוסה. אני רוצה להודות ללקוחותינו על הנאמנות ולכל עובדינו על המחויבות הגדולה שלהם.אם נסתכל אחורה, 2024 הייתה מחולקת לשני חצאים עבור קבוצת לופטהנזה. בחצי הראשון של השנה, עדיין נאלצנו להתמודד עם ירידה משמעותית ברווח התפעולי – בין היתר בשל שביתות, עיכובים בהעברות מטוסים ואתגרים תפעוליים בנמלי הבית שלנו.

הכיוון התהפך במהלך השנה, עם שני רבעונים רצופים שבהם ייצרנו הכנסות של מעל 10 מיליארד יורו בכל אחד מהם, לראשונה בתולדות החברה, וברבעון הרביעי עברנו את הרווח של השנה הקודמת.

הבינלאומיות המתרקמת של קבוצת לופטהנזה, דרך שילוב ITA Airways, היציבות המשופרת באופן משמעותי בתפעול טיסות ושביעות רצון גוברת של לקוחותינו – כל אלו מראים כי האסטרטגיה שלנו נכונה והצעדים שנקטנו משפיעים. יחד עם זאת, אין ספק כי כעת עלינו גם להשיג מהפך כלכלי עבור המותג המרכזי שלנו, לופטהנזה. השנה, 2025, תהיה שנה של שינוי עבורנו עם מטרה ברורה: לחזק עוד יותר את מעמדנו כמספר אחת בעולם מחוץ לארצות הברית."

לופטהנזה טכניק ולופטהנזה מטענים משפרות תוצאות

בשנת 2024, לופטהנזה טכניק נהנתה מהביקוש הגבוה המתמשך לטיסות ומהעלייה בביקוש לשירותי תחזוקה, תיקון ושיפוץ (MRO) ברחבי העולם. כמובילה עולמית בשוק ה-MRO, לופטהנזה טכניק ניצלה את המצב והצליחה לחתום על חוזים חדשים בהיקף כולל של 7.5 מיליארד אירו. זאת, כדי להבטיח יציבות תכנונית וצמיחה בהכנסות לחברה בשנים הבאות. בשנה הפיננסית החולפת, לופטהנזה טכניק רשמה רווח תפעולי מותאם של 635 מיליון אירו (לעומת 628 מיליון אירו בשנה הקודמת). עד 2027, החברה תקים מפעל חדש בפורטוגל לתיקון חלקי מנועים ורכיבי מטוסים. התוכנית כוללת יצירת 700 משרות חדשות.

עסקי המשלוחים האוויריים המשיכו להתאושש במהלך שנת 2024. לופטהנזה מטענים ייצרה רווח תפעולי של 251 מיליון אירו בשנה כולה (לעומת 219 מיליון יורו בשנה הקודמת), מתוכם 199 מיליון אירו היו ברבעון הרביעי, שהוא באופן מסורתי חזק עבור המשלוחים האוויריים (לעומת 30 מיליון אירו בשנה הקודמת). התפתחות זו לא רק מאשרת את הנורמליזציה הצפויה בשוק המשלוחים האוויריים, אלא גם את תוצאות ניהול עלויות קפדני שמאפשר צמיחה רווחית. לופטהנזה מטענים נהנתה במיוחד מהעסקים החזקים בתחום האי-קומרס מאסיה. בזכות צי המטוסים שלה, הייתה אפשרות להעביר קיבולות מצפון אמריקה לאסיה/פסיפיק.

אינטגרציה מהירה של ITA Airways

ההרחבה של המודל הרב-מרכזי, רב-חברות ורב-מותגי באמצעות אינטגרציית ITA Airways, עם שוק הבית החזק שלה באיטליה ותחנת רומא שלה עם דירוג 5 כוכבים, יוצרת הזדמנויות צמיחה נוספות עבור קבוצת לופטהנזה ב-2025. סיום האינטגרציה המלאה של ITA Airways צפוי להיות מושלם לאחר 18 חודשים. העברתה של ITA Airways למינכן ופרנקפורט תושלם עד תחילת לוח הטיסות של הקיץ בסוף חודש מרץ, כדי להקל על חיבורי ההעברות. גישה הדדית לאולמות המתנה, מיזוג תוכניות הנוסע המתמיד והשקת קוד שייר כבר יושמו בימים ובשבועות האחרונים. עם ITA Airways, מספר העובדים בקבוצה יגדל ב-5,000 והיקף צי המטוסים יגדל ב-100 מטוסים, ויגיע ל-830 מטוסים.

צילום: קבוצת לופטהנזהצילום: קבוצת לופטהנזה

קבוצת לופטהנזהתציג אסטרטגיית מותג גג

קבוצת לופטהנזה תציג אסטרטגיית מותג גג חדשה בשנת 2025.

המטרה היא להפוך את היתרונות של הקבוצה לנגישים ומורגשים יותר עבור הנוסעים. בנוסף, הסינרגיות שמגיעות מהאינטראקציה בין חברות התעופה השונות ייעשו נגישות יותר. כיום, כחצי מהנוסעים במעבר בקבוצת לופטהנזה כבר משתמשים ביותר מחברת תעופה אחת של הקבוצה. הם נהנים מרשתות קווים משלימות, תשתיות קרקע משותפות ואפליקציה מובילה בעולם. תחת מותג הגג של LUFTHANSA GROUP, הקשרים בין המותגים השונים ואופן האינטראקציה שלהם בקבוצת התעופה יהיו שקופים יותר וניתנים לזיהוי בצורה ברורה בעתיד.

תחזית

החברה מצפה לביקוש גבוה לטיסות, דבר שמתבטא גם במגמה חיובית בהזמנות בתחילת 2025. מצב ההזמנות במגזר ה-MRO גם מצביע על ביקוש מתמשך לשירותי תחזוקה. לופטהנזה מטענים מצפה ליהנות מהמשך הצמיחה במסחר האלקטרוני וממיקום עלויות משופר.

במקביל, 2025 צפויה להיות שנת מעבר עבור קבוצת לופטהנזה. תוכנית המהפך בחברות התעופה של לופטהנזה היא עדיפות אסטרטגית עליונה, והיא תניח את היסודות להגדלת רווחיות ברת קיימא. הצעדים הראשונים כבר יתחילו להשפיע בשנה הנוכחית, אך תוכנית המהפך לא תגיע עדיין לפוטנציאל המלא שלה.

כחלק מהמודרניזציה הגדולה ביותר של צי המטוסים בתולדותיה, קבוצת לופטהנזה מצפה לקבל מטוס חדש, חסכוני מאוד בדלק, כל שבועיים במהלך השנה הנוכחית. סך הכל, רשימת ההזמנות כוללת כ-250 מטוסים, מתוכם 100 מטוסים לטיסות ארוכות טווח.

חידוש הצי וההשקעות בהצעות פרימיום משפיעות ישירות על שביעות רצון הלקוחות. כיום, תשעה מטוסי Airbus A350 כבר מצוידים ב-Allegris, שבעה מהם כוללים גם את מחלקת הפרימיום החדשה. השנה, SWISS משקיעה יותר מתמיד בשיפור מחלקת התיירים שלה. במחצית השנייה של השנה, תושק גם חוויית SWISS Senses בטיסות ארוכות טווח של SWISS.

A350צילום: SWISS

בהתבסס על הביקוש החזק לכרטיסי טיסה, קבוצת לופטהנזה מתכננת להרחיב את קיבולת המושבים של חברות התעופה שלה בכ-4% בהשוואה לשנה הקודמת. החברה מצפה לצמיחה נוספת בהכנסות כתוצאה מכך.

בסך הכל, הקבוצה מצפה שרווח תפעולי מותאם (EBIT) בשנה הפיננסית של 2025 יהיה גבוה משמעותית מהשנה הקודמת. עבור 2025, קבוצת לופטהנזה מצפה להוצאות הון נטו שבין 2.7 ל-3.3 מיליארד אירו ותזרים מזומנים חופשי ברמת השנה הקודמת.

הכתבה עניינה אותך?

כן
לא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קבוצת לופטהנזה

מאמרים נוספים

ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime