בשל הוצאות מימון ושינויים בערך הנדל"ן: ירידה ברווחי פתאל אירופה
הרשת האירופית הרוויחה ב-2024 סך של 42 מיליון אירו, לעומת 61.2 מיליון ב-2023: "בוחנים רכישת מלונות עם שותפים על מנת לצמצם את הסיכון לחברה, לצד הגדלת פריסה והתרחבות"

פתאל אירופה סיימה את 2024 עם רווח של כ-41.8 מיליון אירו לעומת רווח של כ-61.2 מיליון אירו בשנת 2023.
החברה מחזיקה ב-99 מלונות, כאשר עיקר המלונות הם 24 בגרמניה, 17 בספרד, 16 בהולנד, 9 באנגליה, 7 בסקוטלנד, 6 באיטליה, 3 בקפריסין, 3 גם באירלנד, 2 באוסטריה, 2 בפולין.
ההכנסות מנגד, עלו לסך של כ-54.7 מיליון אירו לעומת כ-51 מיליון אירו בשנת 2023. עיקר העליה נובעת ממלונות חדשים שנרכשו במחצית השנייה של שנת 2023 בקלן, ובהמבורג שבגרמניה.
הרווח הגולמי הסתכם לסך של כ-53.5 מיליון אירו לעומת כ-49.8 מיליון אירו ב-2023. הרווח ירד בגלל ירידה בערך נדל"ן להשקעה, שהסתכם בכ-18.3 מיליון אירו לעומת 33.7 מיליון אירו אשתקד.
הוצאות המימון, בהן בעיקר הוצאות הריבית, עלו לסך של כ-28.3 מיליון אירו לעומת כ-22 מיליון אירו בשנת 2023.
הרווח התפעולי ירד לסך של כ-70.6 מיליון אירו לעומת סך של כ-82.3 מיליון אירו ב-2023. ברבעון הרביעי של השנה החברה רשמה הפסד של 1.114 מיליון אירו.
ההכנסות הסתכמו לסך של כ-13.9 מיליון אירו, הרווח התפעולי הסתכם בכ-8 מיליון אירו. החברה רשמה הפסד של כ-2.15 מיליון אירו בחלק שלה בחברות בקבוצה, הוצאות המימון הסתכמו בסך של כ-5.95 מיליון אירו.
על התחרות שבפניה החברה ניצבת אומרים בפתאל נכסים: "החברה נתונה לתחרות משמעותית ממתחרים ביחס לרכישות ו/או מכירות של נכסים מגופים פרטיים ומחברות אחרות לרבות בנקים מסחריים, חברות ביטוח, קרנות השקעה פרטיות, ומשקיעים אחרים אשר להם מקורות מימון גדולים משל החברה.
"התחרות עשויה לגרום לחברה לשלם מחירים גבוהים יותר על השקעות פוטנציאליות ככל שתרצה להשלימו ו/או מחירים נמוכים יותר בעת מימוש הנכסים, אשר עשוי להשפיע על תוצאותיה הכספיות של החברה. לחברה יתרון יחסי ברכישה של מלונות עסקיים כפועל יוצא ממבנה הפעילות של החברה, במסגרתה נכסיה של החברה מושכרים לחברות מאוחדות של מלונות פתאל, אשר להן יכולת וניסיון בהשכרה, תפעול וניהול של מלונות עסק".
על היעדים, האסטרטגיה והצפי להתפתחות בשנה הקרובה מציינת פתאל נכסים: "בכוונת החברה להמשיך ולהתפתח ותפעל לאיתור הזדמנויות לרכישת מלונות עסקיים ברמה של 3 עד 4 פלוס כוכבים בערים ראשיות ברחבי אירופה ובעיקר בקרבת שדות תעופה ברחבי אירופה ומלונות באזורי הנופש תוך חיזוק מותג "לאונרדו" ו-"NYX" באירופה.
"בנוסף לכך, החברה פועלת ומנסה ליצור שיתופי פעולה עם משקיעים המחפשים תשואה קבועה על השקעתם, לצורך רכישה משותפת של נכסים, ובוחנת רכישת מלונות עם שותפים וכל זאת על מנת לצמצם את הסיכון לחברה לצד הגדלת פריסה והתרחבות החברה באירופה".