KLM מזהירה: סכיפהול בדרך להיות הנמל היקר באירופה – על חשבון הנוסעים
שדה״ת ההולנדי צפוי להפוך לאחד היקרים באירופה עם עלייה של 41% באגרות. מנכ"לית KLM, מריאן רינטל: "העלאת העלויות תוביל לעליית מחירי הטיסות ותסכן את מעמדו של סכיפהול כמרכז תעופה בינלאומי, מה שיפגע בקישוריות של הולנד ובכלכלתה״

KLM נגד -Schiphol.
חברת התעופה ההולנדית טוענת כי נמל התעופה הבינלאומי של אמסטרדם, סכיפהול צפוי להפוך לאחד היקרים באירופה, עם עלייה של 41% באגרות בשנה הקרובה.
KLM מזהירה מפני עליית מחירי הכרטיסים, פגיעה בתחרותיות ושיבוש הקשרים הכלכליים של הולנד.
נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם קבע תקדים מדאיג טוענים בחברה עם עלייה חדה של 41% באגרות לנמלי תעופה, זאת בנוסף לעלייה של 40% בשלוש השנים האחרונות. משמעות ההחלטה ברורה – עלויות גבוהות יותר לחברות התעופה, מה שיגרור התייקרות משמעותית בכרטיסי הטיסה עבור הנוסעים.

סכיפהול: היקר ביותר באירופה?
בעוד נמלי תעופה מרכזיים באירופה, כמו פריז שארל דה גול (CDG) וקופנהגן (CPH), שומרים על מדיניות מחירים מאוזנת, סכיפהול בולט בהיותו היחיד שמעלה את האגרות בשיעור כה גבוה. הנהלת הנמל טוענת כי מדובר במהלך הכרחי לשיפור השירות ושדרוג התשתיות, אך חברת KLM מתריעה מפני השלכות חמורות.
"סכיפהול מגלגל את כל עלויות הכשלים וההפסדים שנגרמו בעקבות הקורונה ישירות על חברות התעופה," אומרת מריאן רינטל, מנכ"לית KLM ומוסיפה: "זהו מהלך בלתי סביר ולא חכם. הטלת עלויות כה כבדות על חברות התעופה תגרום לעליית מחירים בלתי נמנעת עבור הנוסעים. במקביל, סכיפהול מסתכן באובדן מעמדו כמרכז תעופה בינלאומי – דבר שיפגע בקישוריות של הולנד ובעוצמתה הכלכלית."
שדרוג השירות – אך לא בכל מחיר
ב-KLM מסכימים כי יש צורך דחוף בשיפור השירותים והתשתיות בנמל התעופה, וכי תחזוקת המבנים והתשתיות אינה עומדת בציפיות הנוסעים והעובדים. החברה גם תומכת במאמצים להפחתת זיהום הרעש ובמדיניות תמחור חדשה שתעודד שימוש במטוסים שקטים יותר.
כאמור, עם זאת, בחברה דורשים פתרונות מאוזנים והוגנים, שלא יבואו על חשבון הנוסעים וחברות התעופה. אם המגמה הנוכחית תימשך, ייתכן שסכיפהול ימצא את עצמו מאבד תנועה אווירית משמעותית, כאשר נוסעים וחברות יעדיפו נמלי תעופה מתחרים באירופה.