טויוטה ולקסוס חושפות את עתיד הרכב החשמלי: דגמים חדשים וטכנולוגיות פורצות דרך
שתי החברות הציגו דגמים חשמליים חדשים, טכנולוגיות מתקדמות ושיפורים בביצועי הסוללות, תוך הצבת יעד שאפתני - "נייטרליות פחמנית" באירופה עד 2035

פורום קנשיקי 2025: טויוטה ולקסוס מציגות את עתיד הרכב החשמלי.
טויוטה ולקסוס חשפו בפורום קנשיקי 2025 סדרת חידושים משמעותיים בתחום הרכב החשמלי, כולל השקה של דגמים חדשים, טכנולוגיות פורצות דרך ומחויבות להובלת מהפכת התחבורה החשמלית.
האירוע, שהתקיים בבריסל, הציג את אסטרטגיית ה-"Multi Path" של טויוטה במטרה להגיע ל"נייטרליות פחמנית" באירופה עד 2035. הכוונה היא שהחברה רוצה לעבור לדלקים ושיטות הינע שאינן פולטות פחמן דו חמצני.

לצורך כך, טויוטה מרחיבה את היצע הרכבים החשמליים. בפורום נחשפו מספר דגמים חשמליים חדשים:
1. טויוטה +C-HR: קרוסאובר חשמלי חדש בעיצוב קופה מתוחכם, המציע שני גדלי סוללה (57.7 קוט"ש ו-77 קוט"ש) עם אפשרות להנעה קדמית או כפולה.
2. טויוטה bZ4X המשודרגת: מתיחת פנים מקיפה לקרוסאובר החשמלי, הכוללת עיצוב חדש, מערכות הנעה משופרות, תכונת טעינה מתקדמת ושדרוג משמעותי לטווח הנסיעה.
3. Urban Cruiser חשמלי: דגם חשמלי קומפקטי עם סוללה מתקדמת וטכנולוגיות לחיסכון באנרגיה.
4. בנוסף, טויוטה חשפה את רכב הקונספט FT-Me, רכב עירוני חשמלי זעיר עם שני מושבים, המתאים לתנועה בסביבות אורבניות צפופות.

מותג היוקרה לקסוס הציג את הדור החדש של לקסוס RZ, הקרוסאובר החשמלי המוכר שמצויד כעת בטכנולוגיות חדשות. ביניהן תמצאו מערכת היגוי Steer-By-Wire חשמלית לחלוטין ללא חיבור מכני; Interactive Manual Drive - טכנולוגיה המדמה חוויית נהיגה עם הילוכים ידניים ברכב חשמלי; ושדרוג מערכת ההנעה DIRECT 4 - שכוללת חלוקת כוח חכמה בין הצירים הקדמיים והאחוריים לשיפור יציבות הנהיגה וביצועי הרכב.
בנוסף, לקסוס הכריזה כי תרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה עם השקת שלושה דגמים חדשים עד 2026.

הדגמים החדשים של טויוטה ולקסוס משלבים סוללות מתקדמות, שמאפשרות טווח נסיעה משופר; חימום מקדים של הסוללה לשיפור ביצועי הטעינה (במיוחד במזג אוויר קר); ואפשרויות טעינה בהספק גבוה יותר, כולל טעינה ביתית בקצב מקסימלי של 22 קילוואט וטעינה מהירה בקצב מירבי 150 קילוואט.
המותגים ממשיכים לפתח טכנולוגיות חדשות, כולל סוללות מוצקות שצפויות לשפר את טווח הנסיעה וזמני הטעינה. לצד דגמים חשמליים, טויוטה משקיעה גם בפיתוח דלקים חלופיים ומנועי בעירה פנימית מבוססי דלק נייטרלי פחמנית (דוגמת ביו-דלקים ודלקים סינתטיים המכונים e-fuel). במשך שנים, טויוטה משתמשת בדלקים מתחדשים ברכבי המרוצים שלה, כולל GR010, GR Yaris Rally1 ו-GR Supra GT4.

ומה לגבי חטיבת המרוצים של היצרנית?
השנה טויוטה תחזור למסלול המרוצים נורבורגרינג ותתחרה עם ה-GR Yaris Nur24. במקביל, רכב הקונספט GR Yaris M, אב טיפוס הכולל מנוע בעירה פנימית G20E חדש המסוגל לפעול על דלקים בעלי נייטרליות פחמנית או מימן, יתחרה השנה במרוץ סופר טאיקו.

הדגמים החדשים של טויוטה ולקסוס צפויים להגיע לישראל בהדרגה. bZ4X המשודרג יגיע אלינו בחציון השני של 2025. טויוטה +C-HR תנחת בארץ בראשית 2026. וכמובן, לקסוס RZ החדשה תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2026.
פורום קנשיקי 2025 מסמן את המשך ההתקדמות של טויוטה ולקסוס לעבר עתיד חשמלי, עם התמקדות בטכנולוגיות חדשות לצד שיפור הביצועים וחוויית הנהיגה.
למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז