החל מהשבוע הבא: צעד נוסף וחשוב להפחתת עומסי התנועה בכביש 6 יוצא לדרך - למי מיועד?
המהלך משתלב בפרויקט הרחבת המקטע המרכזי של כביש 6, אותו מובילים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אגף החשב הכללי במשרד האוצר וחברת חוצה ישראל

צעד נוסף להפחתת עומסי התנועה בכביש 6 יוצא לדרך.
החל מ-1 באפריל 2025, תינתן הנחה של 50% באגרת הנסיעה לרכבים כבדים (מעל 4 טון) הנוסעים בכביש בשעות הבוקר המוקדמות, בין 03:00 ל-05:30 לפנות בוקר.
ההנחה תינתן לכל רכב כבד שיעבור בשער האגרה הראשון בטווח השעות שהוגדר, וזאת במטרה לעודד חברות הובלה ונהגי משאיות להקדים את נסיעתם, ובכך להפחית את עומסי התנועה בשעות השיא.
המהלך משתלב בפרויקט הרחבת המקטע המרכזי של כביש 6, אותו מובילים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אגף החשב הכללי במשרד האוצר וחברת חוצה ישראל.
כחלק מהפרויקט, יתווסף נתיב נסיעה בכל כיוון בין מחלף קסם למחלף עין תות, לאורך 60 ק"מ, וכן יוקם מחלף בית נחמיה חדש, תשודרג מערכת התאורה ותשופר תשתית הניקוז.
עלות הפרויקט מוערכת בכ-4 מיליארד שקלים, והעבודות צפויות להסתיים בשנת 2028.
כביש 6, המשמש כ-260 אלף כלי רכב ביום, צפוי להפוך עם השלמת ההרחבה ליעיל ומהיר יותר, מה שיאפשר חיסכון בזמן נסיעה ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית ובנסיעות משותפות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, התייחסה למהלך: "מבדיקות שערכנו עולה כי הרכב הכבד הוא אחד הגורמים לעומסי התנועה בכביש בשעות השיא, קידמנו את הפחתת האגרה במטרה לעודד הסטה של חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הביקוש הוא נמוך".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן-זקן, הוסיף: "אנו מוסיפים תמריץ משמעותי להסטת חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הכביש פחות עמוס. נמשיך לפעול להאצת הביצוע של פרויקט ענק זה, במטרה להביא לסיומו המוצלח תוך שלוש שנים".
חשב משרד האוצר, יהלי רוטנברג: "לצד תוספת הנתיב, יש חשיבות ליזום פעולות בצד הביקוש הן על ידי עידוד הנסיעה לרכבים רבי תפוסה והן על ידי ויסות נסיעות הרכבים הכבדים שתסיע להקלת הגודש בבקרים, וזאת לצד מאמצים להורדת משאיות ומטענים מהכביש והובלתם ברכבות".
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דני שנבך: "הפרויקט יאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך עורק התחבורה המרכזי ויקצר את זמני הנסיעה".