בית המשפט מחק את עתירת ארקיע — אך ביקש מהמדינה להידבר עמה על הסדרת פעילותה בנתב"ג
בית המשפט דחה את דרישת ארקיע להעביר את כל פעילותה לטרמינל 1 בלבד, אך הדגיש: "מצופה מרשות שדות התעופה ומשרד התחבורה לנהל הידברות בהקדם"

סאגת טרמינלי ארקיע בנתב"ג הגיעה בינתיים לסיומה בבית המשפט — אך לא בזירה הציבורית.
בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופט שמואל בורנשטיין, מחק בסוף השבוע את עתירת ארקיע נגד שרת התחבורה מירי רגב ורשות שדות התעופה, בדרישתה לאחד את פעילות החברה תחת טרמינל 1 בלבד, ולחדול מהפיצול המוטל עליה כיום לפעול גם מטרמינל 3. עם זאת, השופט הורה למדינה ולרשות לקיים עם החברה הידברות מיידית בניסיון להסדיר את פעילותה בנתב"ג.
הרקע לסכסוך:
העתירה שהגישה ארקיע נגעה בלב הסוגיה המורכבת של הפעלת טיסות שכר וטיסות פנים בנתב"ג. מזה תקופה ארוכה מתמודדת החברה עם מצב שבו חלק מטיסותיה מופעלות מטרמינל 1 — כפי שהיה בעבר — וחלק אחר עובר לטרמינל 3, המשמש לרוב לטיסות בינלאומיות סדירות. לטענת ארקיע, מצב זה פוגע קשות בהתנהלות התפעולית, מייקר את עלויות התפעול, פוגע בשירות לנוסעים ופוגע ביכולת של החברה להתחרות בשוק התעופה.
במהלך השנים טענה ארקיע כי פנתה שוב ושוב לרשות שדות התעופה ולמשרד התחבורה בניסיון להגיע להסדר קבוע ומוסכם, אך לדבריה נתקלה באוזן ערלה. "המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל", טענו בחברה. "אנו מתנהלים תחת אי-ודאות תפעולית, שהשלכותיה חורגות מעבר לענייניה של ארקיע בלבד — ומגיעות לכלל ציבור הנוסעים, במיוחד בטיסות הפנים ובשירות ליעדי אילת".
עמדת ארקיע בבית המשפט:
במהלך הדיון הסכימה החברה, באמצעות עורכי הדין רז נזרי, נדים עבוד ואבינעם סגל-אלעד, לשקול את מחיקת העתירה, אך התנתה זאת בהתחייבות מצד משרד התחבורה והרשות להיכנס עמה להידברות מיידית ויסודית. לטענת החברה, הניסיון מלמד כי ללא התחייבות פורמלית להידברות, ההליכים נשארים ללא תוצאה ומביאים ל"המשך הפגיעה בארקיע ובציבור לקוחותיה".
ארקיע הדגישה עוד כי אינה ששה להיכנס לעימות משפטי עם המדינה, אך בלית ברירה נאלצה להגיש את העתירה, כדי להגן על יכולתה להמשיך לפעול בשוק התעופה התחרותי.
בית המשפט לא קיבל את התנאי של ארקיע
בית המשפט דחה את התנאי שהציבה ארקיע, והורה למחוק את העתירה. עם זאת, בהחלטתו ציין השופט בורנשטיין באופן מפורש כי "מצופה מהמשיבות, כרשויות ציבוריות, כי יקיימו בהקדם האפשרי הידברות עם העותרת באשר להסדרי הטיסה, הידברות שתתקיים בלב פתוח ונפש חפצה". עם זאת, הובהר כי ההמלצה אינה מגבילה את שיקול הדעת של הרשות והשרה.
בנוסף, קבע השופט כי העתירה תימחק ללא צו להוצאות, כלומר מבלי לחייב את ארקיע בתשלום הוצאות משפט.
משמעות ההחלטה:
למרות מחיקת העתירה, בית המשפט למעשה שלח מסר חד לרשות שדות התעופה ולמשרד התחבורה — אל תתעלמו מארקיע. ההמלצה הברורה לנהל הידברות בהקדם משאירה פתח להגעה להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, אך במקביל מחזקת את עמדת ארקיע כי הסוגיה עודנה פתוחה.
מבחינת ארקיע, מדובר במצב עדין. מצד אחד, העתירה נמחקה, אך מצד שני בית המשפט אימץ את הצורך בהידברות. החברה צפויה לעמוד על דרישתה לנהל את כל טיסותיה מטרמינל 1 בלבד, בשל שיקולי יעילות תפעולית ושמירה על רציפות השירות, בעיקר בטיסות הפנים לאילת.
בענף התעופה מעריכים כי אם הידברות כזו לא תתקיים בפועל, עלולה ארקיע לשוב לבית המשפט בהליך חדש, או להפעיל מנופי לחץ נוספים.