תל אביב 13°c
ניו יורק 6°c
לונדון 4°c
פריז 4°c
ברלין 6°c
אתונה 12°c
לרנקה 15°c
אא

לקראת הטיסה, שאלנו את סוכני הביטוח באיזה חברה הם מבטחים את הנסיעה לחול?

עם תחילת עונת התיירות, רבים מתכננים חופשות בחו"ל. בין ההכנות, חשוב לזכור לרכוש ביטוח נסיעות מתאים. שאלנו את סוכני הביטוח בועז קציר מאתר ההשוואות "שוק הביטוח" ואת לירן זוהר הבעלים של "קבוצת זוהר", איזה ביטוח נסיעות הם רוכשים לעצמם ומה הם הכי ממליצים ללקוחות, התשובות מפתיעות // תוכן פרסומי

צילום: בועז התרמילאי צילום: בועז התרמילאי

מדוע חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לפני הטיסה?

"ביטוח נסיעות הוא מרכיב חיוני בכל נסיעה לחו"ל," מסביר קציר. "הוא מספק הגנה מפני הוצאות בלתי צפויות כמו טיפולים רפואיים ומקרי חירום בחו"ל וגם למקרים כמו אובדן כבודה או ביטול נסיעה. ללא ביטוח מתאים, הנוסע עלול להתמודד עם הוצאות כספיות משמעותיות, יש לקחת בחשבון שלאחר היציאה מהארץ לא ניתן לרכוש את הביטוח הנ"ל״.

באיזה חברה אתה רוכש ביטוח נסיעות כשאתה טס לחו"ל?

קציר : "זה משתנה בהתאם ליעד ולצרכים, בשנתיים האחרונות ביטחתי בעיקר בשתי החברות הבאות: בנסיעות קצרות אני רכוש ביטוח נסיעות מנורה עם תמורה מצויינת מבחית העלות והתועלת הכוללת ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור עד 2000$ במחירים מצויינים ואפליקציה חדשה שמאפשרת להוסיף כיסויים יום לפני סקי או ספורט אתגרי, כאשר לטיסות ארוכות יותר אני רוכש את הביטוח נסיעות של הראל באמצעות אפליקציית נסיעות הראל שמחזירה Cashback 10% בכל רכישה, הרבה אנשים לא מודעים אבל הראל נכון להיום, לא שואלים במהלך הרכישה אם בני המשפחה חולים או סובלים ממצב בריאות קיים, מכיוון שהם מכסים את העלויות הנובעות מביטול או קיצור הנסיעה גם במקרים כאלה מה שמאוד רלוונטי עבורי".

לירן זוהר: "אני רוכש בד"כ בפספורטכארד, אולי עולה לי עוד כמה שקלים אבל השירות מצויין גם במקרים מורכבים והתשלום תביעות הכי פשוט שיש, מטעינים לי את הכרטיס במקום, פספורט תמיד ראשונים לענות ולטפל בכל אירוע, הביטוח לכבודה מצויין עם כיסוי גבוה במיוחד למקרים של איחור, פספורט עוזרים לנו לאתר את המזוודה ואם היא עדיין לא הגיעה אלינו לאחר 5 ימים בעודי בחו"ל אני אקבל עד 1000$ פיצוי, גם ההמתנה בטרקלין נחמדה, חשוב להירשם לשירות הזה מראש, לא מזמן הם גם הוסיפו הטבה לכל מי שרוכש כיסוי לסלולרי מקבל חבילת גלישה מתנה".

מהם היתרונות המרכזיים שבגללם אתם רוכשים ביטוח נסיעות בחברה הזאת?

קציר וזוהר מציינים מספר יתרונות בולטים של החברות בהם הם רוכשים:

  • כיסויים רחבים ואפליקציה מתקדמת : "הראל מציעה כיסויים רחבים במיוחד כולל שיתוף פעולה חדש עם חברת air doctor המאפשרת חיבור בין מטיילים לבין רופאים מקומיים בחו"ל: ניתן לקבוע תור למרפאה אוניין או להזמין רופא לבית המלון או לקבל ייעוץ רפואי אונליין גם בוידיאו צאט כולל מרשמים שניתן לממש בבית המרקחת המקומי, החלק היפה שהתשלום עובר ישירות לרופאים ולא צריך להוציא כסף. בנוסף יש באפליקציה תשלום מהיר, לדוגמה, במקרה של איחור מזוודה, ניתן לקבל החזר של עד 155 דולר ישירות לחשבון הבנק, השתמשתי בזה בעבר כשהמזוודה שלי לא הגיעה ליעדה וקבלתי את הכסף כבר באותו היום בתהליך שלקח לי פחות מדקה."

  • תמורה מצויינת וביטוח גמיש "מנורה מציעה כיסוי מצויין מבחינת העלות וגובה הכיסויים, במיוחד למשפחות שיוצאות לטיול באסיה או באירופה עם כיסוי משתלם במיוחד לביטול השתתופת עצמית ברכב שכור או לנוודים דיגטלים הטסים לטיול בתאילנד ויש סיכוי שיעשו פארק חבלים או קרטינג אפשר להוסיף יום לפני את הכיסוי האתגרי גם בשישי שבת בקלות באפליקציה".

  • שירות יוצא מן הכלל לירן: "כפי שאמרתי פספורטקארד מבחינתי הם הביטוח הטוב ביותר גם מבחינת השירות וגם ההון האנושי, זאת חברת ביטוח שמתמקדת רק בביטוחי נסיעות ומובילה את השוק מבחינת המכירות, הטיפול בתביעות, השביעות רצון וחווית לקוח, התשלום בכרטיס ללא צורך להתעסק באפליקציה או במילוי טפסים הופך את הביטוח לנגיש הרבה יותר ולא צריך לחשוב פעמיים אם ללכת לראות רופא או לא כשהכסף לטיפול כבר אצלך בכרטיס".

כיצד הראל, פספורטכארד ומנורה לעומת המתחרים בשוק הביטוח?

"הראל היא החברה הגדולה ביותר בתחום הבריאות והשניה בתחום הביטוח נסיעות אחרי פספורטכארד המצויינים שמחזיקים בנתח שוק גדול מאוד, חשוב לציין שהראל הם בין החברות היחידות שמכרו ביטוח נסיעות בתקופת הקורונה ולא הפסיקו לעבוד גם כשכל השוק קפא" אומר קציר. "בנוסף, החברה מציעה מחירים תחרותיים , תנאי חיתום מצויינים לאנשים חולים על ידי שאלון רפואי מהיר אונליין וכאמור גם הטבות מיוחדות כמו 10% הנחה ברכישה מהירה בפ]חות מדקה באמצעות האפליקציה, מנורה לעומתם מתחילים לנגוס נתח שוק בביטוח נסיעות לחו"ל וזה זמן מצויין לרכוש אותם עקב המחירים האטרקטיבים והכיסויים הרחבים"

המלצות וטיפים חשובים על ביטוח נסיעות לחו"ל:

  1. התאמת הפוליסה לצרכים האישיים: זוהר "חשוב לבחור בפוליסה המתאימה לאופי הנסיעה, כולל הרחבות נדרשות כמו ספורט אתגרי, סקי, רכב שכור, לא להסתיר אירועים רפואיים כמו צינתור בעברה מחייב רכישת כיסוי למצב רפואי קודם בכל החברות ביטוח, תתייעצו עם הסוכן שלכם לפני הרכישה ותקבלו המלצות בהתאם לצריכים שלכם."

  2. לרכוש את הביטוח מראש לאחר רכישת כרטיסי הכרטיס זוהר מסביר "רכישת הביטוח מבעוד מועד מבטיחה לנו 3 דברים, דבר ראשון את המחיר שקיבלנו המחירי ביטוח במגמת עליה כל הזמן, דבר שני כיסוי לאירוע רפואי הנמשך עד הטיסה ויכול להביא לביטול הנסיעה במקרה כזה תקבלו את עלות הכרטיסים בחזרה במסגרת הכיסוי לביטול או קיצור נסיעה ודבר שלישי הזכות לביטוח גם במקרה של שינוי במצב הבריאותי יש לפנות לסוכן ולחברת ביטוח לקבלת כיסוי למקרה, חברת הביטוח לא יכולה לבטל לכם את הפוליסה... כל היתרונות האלה לא עולים בתשלום נוסף ותמיד אפשר לבטל את הביטוח ולקבל החזר מלא של כל הפרמיה ששולמה"

  3. לבדוק את הכיסויים והיתרונות בשוק הביטוח: קציר "באתר שלנו תוכלו לראות את כל האותיות הקטנות והמלצות ממומחה לביטוח נסיעות כך תוכלו להבין בקלות את הכיסויים וההחרגות בלי להיות מומחים בתחום, למשל גובה הכיסוי לגניבת כבודה מרכב, בחברות מוסיימות הכיסוי מוגבל ל 300$ בלבד וזה חשוב שתדעו את זה מראש כי זה קורה לא מעט, תוכלו לראות גם באיזה חברות תצטרכו להוסיף כסף ולרכוש הרחבה למצב בריאות קיים אם אתם נוטלים תרופות "רגילות" ללחץ דם וכולסטרול."

  4. לדאוג להמציא את כל המסמכים: "במקרה של תביעה, חשוב להתייעץ עם סוכן בעודכם בחו"ל חשוב להבין שמוקד החירום לא מטפל במקרים קלים וגם השירות לקוחות לא יידע להסביר למשל שתמיד תתבקשו להמציא מכתב מרופא מטפל בחו"ל המפרט עבור מה היה הביקור. יש מבוטחים ששולחים רק קבלות מצפים לקבל תשלום, זה לא עובד כך ורוב התביעות לא משולמות כי המבוטחים לא מבינים מה הם צריכים להמציא, לצערי כשהם מגיעים לארץ זה כבר מאוחר מדי להמציא את המסמכים הרלוונטיים. קציר מסביר "לקוחות כל החברות ביטוח יכולים להנות מליווי של סוכן אישי הזמין לכל שאלה בווסטאפ, גם במהלך השהות בחו"ל וגם בעת הגשת תביעה, ללא תשלום נוסף״.

צילום: בועז התרמילאיצילום: בועז התרמילאי

סיפורי לקוחות:

קציר משתף בסיפור של לקוחות מרוצים "יש לא מעט סיפורים, לא מזמן מבוטח שלנו הקיא במונית וקיבל החזר על הניקוי במסגרת הכיסוי לנזק לצד שלישי, יש לא מעט לקוחות שפונים אלינו בשישי שבת ומבקשים להאריך את הביטוח או להוסיף כיסוי לספורט אתגרי או רכב שכור, חברות הביטוח לא עובדות בשישי שבת אבל רוב הסוכנים כן וזה חלק מהשקט הנפשי של לקוח שמסתובב בחו"ל וצריך לצור קשר עם חברת הביטוח בארץ ואין לו עם מי לדבר, מבוטחים שהיו צריכים הטסות ומבוטחים שאבד איתם הקשר, אנחנו עוזרים בכל מה שצריך".

לירן "אחד מלקוחותיי, רון, הסובל ממחלה כרונית קשה, התקשה למצוא ביטוח נסיעות מתאים לטיסה לארה"ב. לאחר שהוא נדחה בכמה חברות פנינו לפספורטכארד, הצלחנו להוציא לו פוליסה עם כל הכיסויים הנדרשים, אחרת הוא היה צריך לבטל את הטיול."

ולסיום המלצה שכל מטייל צריך לדעת לפני הרכישה

לירן "בשורה התחתונה, אם אתם רוכשים ביטוח במנורה או בהראל או בפספורטכארד או בכל חברה ביטוח אחרת תמיד מומלץ לרכוש באמצעות סוכן ביטוח, שיוכל ללוות אתכם בכל שאלה, זה לא יעלה לכם בתוספת מחיר וזה יכול להיות ההבדל בין תשלום תביעה או דחיה או בין להתקע בחו"ל בשישי- שבת ללא מענה מהמוקד לבין תשובה מהירה בווטסאפ בלילה כאילו שלחתם הודעה לחבר״.

תוכן פרסומי

הכתבה עניינה אותך?

כן
לא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: