דומיננטיות ישראלית מול נוכחות זרה גוברת: 10 חברות התעופה המובילות בנתב"ג
אל על מובילה בפער, Wizz Air מזנקת למקום הרביעי, ו-LOT נכנסת לרשימת המובילות. ברבעון הראשון של השנה, שלוש החברות הישראליות מחזיקות יחד ביותר מ-61% מהשוק. לרשימה המלאה

הרבעון הראשון של שנת 2025 לא הביא עמו הפתעות דרמטיות בזירת התעופה בנתב"ג, אך הנתונים עדיין מגלים תמונה מעניינת על הדינמיקה בשוק ועל המגמות המתהוות.
חברות התעופה הישראליות ממשיכות להוביל, ובפרט אל על ששומרת על פער משמעותי מהמתחרות. גם חברות זרות מתחילות להציג נתוני צמיחה, כאשר Wizz Air כבר מתקרבת לשלישייה המובילה.
על פי נתוני רשות שדות התעופה, עשר החברות הפעילות ביותר בנתב"ג ברבעון הראשון של השנה הטיסו יחד מיליוני נוסעים, כאשר רק שש מתוכן חצו את רף ה-100 אלף נוסעים. שלוש החברות הישראליות (אל על, ישראייר וארקיע) ממשיכות להחזיק בנתח שוק מצרפי מרשים של 61.67%

עשר חברות התעופה המובילות בנתב"ג – רבעון ראשון 2025:
- אל על – ממשיכה להוביל את השוק עם 1,582,079 נוסעים, המהווים 44.12% מכלל הטסים ברבעון הראשון. מדובר בעלייה של 16.16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (1,361,951 נוסעים).
- ישראייר – במקום השני עם 354,775 נוסעים (9.90%), זינוק של 108.82% לעומת 169,892 נוסעים במרץ 2023.
- ארקיע – שלישית עם 274,621 נוסעים, המהווים 7.65% מהשוק. החברה רשמה עלייה חדה של 141.74% לעומת 113,600 נוסעים ברבעון הראשון של 2023.
- וויז אייר – החברה ההונגרית ממשיכה לצמוח ומשתחלת למקום הרביעי עם 237,653 נוסעים (6.62%), עלייה חדה במיוחד לעומת 31,593 נוסעים בלבד בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
- פליי דובאי – במקום החמישי עם 191,527 נוסעים (5.34%), לעומת 91,414 נוסעים אשתקד – גידול של כ-109.5%.
- בלו בירד איירווייז – שומרת על מומנטום וממוקמת שישית עם 117,314 נוסעים (3.27%), עלייה של כמעט 159% לעומת התקופה המקבילה ב-2023.
- אג'יאן איירליינס – עם 85,741 נוסעים (2.40%), זינוק של כמעט 170% לעומת 31,769 נוסעים בשנה שעברה.
- איתיחאד איירווייז – ממוקמת שמינית עם 76,874 נוסעים (2.14%), גידול חד מהשנה שעברה, אז היו לה רק 14,198 נוסעים.
- לופטהנזה – במקום התשיעי עם 62,197 נוסעים (1.73%), עלייה של 92.48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (32,312 נוסעים).
- לוט (LOT) – סוגרת את העשירייה עם 55,489 נוסעים (1.54%), אך מציגה את הזינוק המרשים ביותר – גידול של כמעט 194% לעומת 18,872 נוסעים בלבד ברבעון הראשון של 2023.
בשורה התחתונה, נראה שהתחרות מתגברת. בעוד אל על ממשיכה לשלוט בשוק הישראלי עם נתח משמעותי, פעילות החברות הזרות גוברת. שלוש החברות הישראליות ממשיכות להוות עוגן מרכזי בתנועת הנוסעים, אך נתוני הצמיחה של החברות הזרות מצביעות על כך שהשמיים נפתחים מחדש.
בהתחשב בהתאוששות המתמשכת של שוק התעופה, החודשים הקרובים עשויים להביא עמם שינויים נוספים בדירוג ובמאזן הכוחות – במיוחד ככל שיחזרו לפעול עוד קווים בינלאומיים.
