תעופה על סטרואידים: שיא טיסות יומי באירופה – וגל איחורים חסר תקדים
יותר מ-30 אלף טיסות ביום, עשרות אלפי דקות של עיכובים, וצניחה חדה ברמת הדיוק. הדו"ח החדש של EUROCONTROL חושף את המחיר של העומס

עלייה חדה בתנועת המטוסים – ושיא חדש במספר הטיסות היומי.
בין ה־31 במרץ ל־6 באפריל , נרשם שיא חדש בתעופה האירופית: ממוצע של 30,033 טיסות ביום, כולל שיא יומי של 31,869 טיסות ביום שישי, 4 באפריל – עלייה של 8% לעומת השבוע הקודם, כך על פי הנתונים החדשים של EUROCONTROL המציירים תמונה מורכבת של שמיים עמוסים ואתגרים תפעוליים.
מדובר בנתוני שיא ראשונים לשנת 2025, שמעידים על התעוררות מואצת בשוק התעופה לקראת עונת הקיץ.
החברות המובילות: Ryanair מזנקת, easyJet אחריה
בין חברות התעופה, Ryanair מובילה בפער עצום עם ממוצע של 3,451 טיסות ביום – עלייה של 24% לעומת השבוע הקודם. easyJet נמצאת במקום השני עם 1,701 טיסות ביום – גידול של 15%.


על פי הדו"ח, נרשמה עלייה בתנועה גם ברמת המדינות והנמלים:
איטליה – 3,998 טיסות ביום, עלייה של 20%
בריטניה – 5,583 טיסות ביום, עלייה של 10%
ספרד – 5,211 טיסות ביום, עלייה של 12%
גרמניה – 4,926 טיסות ביום, עלייה של 10%
בנוסף, שלושת נמלי התעופה העמוסים באירופה – איסטנבול, אמסטרדם ושדה התעופה הית'רו בלונדון – רשמו גם הם עלייה בתנועת המטוסים, אם כי בשיעור מתון יותר (3–6%).
זרמי התעופה הפעילים ביותר: גם המזרח התיכון במוקד
הזרמים האזוריים שראו את הצמיחה הגדולה ביותר כוללים:
טיסות בתוך אירופה – עלייה של 11%
אירופה–המזרח התיכון – עלייה של 12%
אירופה–צפון אמריקה – עלייה של 13%
אירופה–צפון אפריקה – עלייה של 10%
אבל לא הכול ורוד: ירידה בדיוק בזמני הגעה
למרות העלייה המרשימה בנפח התנועה, נרשמה ירידה חדה בדיוק בזמני ההגעה: אחוז הנחיתות המדויקות ירד מ־85% ל־79%. הסיבה המרכזית: עומס תעבורתי ובעיות כוח אדם, שהובילו לעיכובים מצטברים של כ־39,000 דקות ביום, מתוכן כ־60% התרחשו במהלך הטיסה (en-route delays).
לסיכום
עולם התעופה האירופי פותח את הרבעון השני של השנה בסערה – עם נתונים מרשימים שמעידים על ביקוש גובר, אך גם עם אתגרים תפעוליים שדורשים מענה דחוף. לקראת הקיץ הקרוב, השאלה היא האם שדות התעופה וחברות התעופה יצליחו לעמוד בקצב – ולהחזיר את רמת הדיוק לשגרה.