20% מהנוסעים בתחבורה הציבורית לא מתקפים - קמפיין חדש מנסה להילחם בתופעה
אלקטרה אפיקים משיקה קמפיין לעידוד תיקוף נסיעות בתחבורה הציבורית. החברה תשלב פעילות חינוכית, תחרות לבני נוער ותגבור אכיפה - במטרה לשפר את איסוף הנתונים ולחזק את ההוגנות בתחבורה הציבורית

"תודה ששילמתם": קמפיין חדש לעידוד תיקוף נסיעות בתחבורה הציבורית יוצא לדרך.
אלקטרה אפיקים החלה בקמפיין לעידוד תיקוף נסיעות באוטובוסים, במטרה להתמודד עם תופעת אי-התיקוף הפוגעת בנתוני התחבורה ובתקצוב המערך.
המהלך כולל הסברה, פעולות חינוכיות ותגבור של פעילות האכיפה.
לפי נתוני החברה, כ-20% מהנסיעות בתחבורה הציבורית אינן מתוקפות, לעיתים גם כאשר הנוסעים מחזיקים בכרטיס חופשי חודשי או יומי.
כתוצאה מכך, נאספים נתונים חלקיים אשר מקשים על תכנון מדויק של שירות התחבורה. תופעה דומה קיימת גם במדינות אחרות, בהן פעלו רשויות התחבורה להגברת שיעור התיקוף באמצעים מגוונים.


במרכז הקמפיין עומדת תחרות "אלוף התיקופים", המיועדת לתלמידים בגילאי 11-18. במסגרת התחרות, יוזמנו התלמידים להעלות תיעודי תיקוף לפלטפורמה דיגיטלית, ולצבור ניקוד קבוצתי עבור כיתתם. הפרסים כוללים ימי כיף ושיפוץ כיתות.
במקביל, תושק תכנית חינוכית בבתי ספר בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות, שתשתלב בשיעורי חינוך, אזרחות וחברה. מטרת התוכנית היא להטמיע בקרב התלמידים ערכים של אחריות ושימוש הוגן בתחבורה הציבורית.
לצד הפעולות החינוכיות, תגבר החברה את מערך האכיפה באוטובוסים, בהתאם להנחיות החוק, על מנת להבטיח עמידה בדרישות התקפות ולחזק את תחושת ההוגנות בקרב כלל הנוסעים.
