"ימוכנים לכל תרחיש –נטיס 2 מיליון נוסעים בקיץ הקרוב"
מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, מתייחס לנפילת הטיל סמוך לנתב"ג ומסביר כיצד האיום הביטחוני דווקא מעניק לחברות הישראליות יתרון תחרותי בעונת התיירות הקרובה

למרות שנפילת הטיל ששיגרו החות’ים לכיוון המרכז לא גרמה לנזק או לנפגעים, ההשפעה על ענף התעופה מורגשת היטב - במיוחד לקראת עונת הקיץ. כ-20 חברות תעופה זרות הפסיקו בינתיים את הטיסות לישראל.
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, מדבר עם פספורטניוז על ההשלכות, על ההיערכות של החברה לתרחישים קיצוניים, ועל הסיבה לכך שנוסעים רבים יעדיפו הקיץ דווקא את החברות הישראליות.
הטיל שנפל אתמול סמוך לנתב"ג לא גרם לנפגעים, ולכאורה מדובר באירוע נקודתי.. מה ההשלכות על ענף התעופה?
"בהחלט יש. גם בלי פגיעה ישירה, יש לאירוע השפעה פסיכולוגית ותדמיתית. בתקופה שבין ינואר למאי מחירי הטיסות נמוכים בכ-30% לעומת עונת הקיץ, כך שבדרך כלל הפער בין הלואו-קוסט לחברות הישראליות גדול. אבל ככל שמתקרבים לקיץ, הפער הזה מצטמצם, ובשילוב עם חשש מביטולים מצד חברות זרות, יותר לקוחות יעדיפו את החברות הישראליות בזכות האמינות. אנחנו כבר רואים עלייה בביקושים, וצופים שזו תהיה עונת שיא - במיוחד בקרב נוסעים שמזמינים מראש ומנצלים מחירים אטרקטיביים".

אז יש כאן יתרון תחרותי לחברות הישראליות?
"ללא ספק. גם המצב הביטחוני וגם תנאי השוק משחקים לטובתנו. מעבר לכך, מחירי הנפט הנמוכים תורמים לרווחיות גבוהה יותר. אצלנו בישראייר מדובר ביתרון משולש - העדפת תעופה ישראלית מצד הציבור, ירידה בהוצאות התפעול, והרחבת כושר הייצור, כאשר אנחנו ניגשים לעונה הקרובה עם צי של 15 מטוסים".
כיצד אתם נערכים לתרחישים חמורים יותר, כמו הסלמה מתמשכת?
"נערכנו מראש עם שינויים מקיפים בכל היבטי הפעילות שלנו: הכשרנו צוותי אוויר נוספים, הגדלנו את צי המטוסים שלנו בהפעלה ישירה וגם שכרנו מטוסים נוספים מחברות חיצוניות בחכירה רטובה, כדי לפזר סיכונים ולהבטיח רציפות תפעולית".
ולסיום, מה המסר שלך ושל ישראייר לציבור הנוסעים?
"אנחנו כאן. אנחנו טסים, ואנחנו חזקים. ישראייר מוכנה להטיס שני מיליון נוסעים הקיץ, עם מענה טכנולוגי ותפעולי גם בתרחישי קיצון. זו המחויבות שלנו – וזה היתרון של חברת תעופה ישראלית בעת הזו".
