בקשה לתובענה ייצוגית נגד ישראייר ו-וואלה טורס: "מצגים כוזבים על זמינות כרטיסי טיסה"
הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי שני צרכנים, טוענת להטעיה שיטתית של ישראייר ו-וואלה טורס, המפעילות לחץ פיקטיבי לרכישת כרטיסי טיסה באמצעות מצגים כוזבים על כמות הכרטיסים הזמינים

✈️ רוצים לדעת הכל לפני כולם? עדכונים, מבצעים וחדשות בזמן אמת
מצטרפים לערוצי פספורטניוז ב>>WhatsApp וב-Telegram >>
לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד ישראייר ו-וואלה טורס, בטענה להטעיה שיטתית וחסרת תום לב במסגרת עסקאות מכר מרחוק לרכישת כרטיסי טיסה.
על פי הבקשה, שהוגשה על ידי שני הצרכנים שניר יהב וגלעד נגרין, ישראייר ו-וואלה טורס מציגות באתרי האינטרנט שלהן מצג כוזב לגבי מספר המקומות הפנויים בטיסות שהן משווקות.
בפרט, נטען כי כאשר ישנם מקומות פנויים רבים בטיסות - מעל שבעה בטיסות פנים ומעל תשעה בטיסות חוץ - מוצג לצרכנים מצג מטעה לפיו נותרו "7 מקומות אחרונים" או "9 מקומות אחרונים", באופן שמפעיל לחץ פסיכולוגי על הצרכנים לרכוש כרטיסים במהירות מחשש שהמקומות יאזלו.
עוד נטען בבקשה כי הלחץ הפיקטיבי נועד לזרז צרכנים לבצע רכישה מבלי לערוך השוואת מחירים או בחינה של חלופות, ובכך מגבילות החברות את היכולת לקבל החלטה מושכלת. לטענת המבקשים, מדובר בשיטת מכירה פסולה שהוכרה גם על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כ"דפוס אפל" הפוגע בזכויות הצרכן.
כמו כן, נטען כי וואלה טורס מציגה מצג מטעה נוסף בנוגע לדמי הביטול של כרטיסי טיסה, כאשר לפי הבקשה, באתר וואלה טורס מופיעה דרישה לדמי ביטול בגובה 60 ש"ח לכל כיוון, דבר שנוגד את הוראות חוק הגנת הצרכן.
הבקשה, המוערכת בשווי של למעלה מ-2.5 מיליון שקל, כוללת דרישה לפיצוי בגין הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו לצרכנים וכן בקשה למתן צו להפסקת הצגת המצגים המטעים באתרי החברות.