תל אביב 23°c
ניו יורק 24°c
לונדון 15°c
פריז 20°c
ברלין 13°c
אתונה 26°c
לרנקה 24°c
אא

בלי שדות תעופה, בלי עיכובים: במדינה האירופית הזו הרכבת מנצחת את המטוס ובגדול

כבר לפני שנתיים צרפת אסרה על טיסות פנים קצרות כשיש חלופה זמינה ברכבת – וכעת מתברר שגם זמני ההמתנה, הבדיקות והמרחק מהשדה הופכים את הרכבת לא רק לירוקה יותר, אלא גם למהירה ומשתלמת יותר

תחנת רכבת בפריז, צרפת תחנת רכבת בפריז, צרפת. צילום: Shutterstock

נסיעה ברכבת מהירה יותר מטיסה בנסיעות קצרות מסוימות בתוך צרפת, על פי ניתוח חדש.

כבר בשנת 2023 צרפת הטילה איסור על טיסות פנים קצרות טווח של פחות משעתיים וחצי, כאשר יש חלופה של נסיעה ברכבת באותו קו.

התקנה החוקית נקבעה כדי לקצץ את פליטות דו תחמוצת הפחמן, והסתבר כי חלופת הרכבת היא גם האפשרות הזולה יותר, ומתברר שלעיתים אף מהירה יותר.

מחקר של חברת Trainline השווה 5 קווי נסיעות, שאפשרות הטיסה בהם צפויה להתבטל בקרוב, וגילה כי חלק מהנסיעות הבין-עירוניות מתבצעות במהירות כפולה ברכבת.

נסיעה ברכבת במקום טיסה קצרה בצרפת יכולה לגרום לקיצור משמעותי של זמן הנסיעה, על פי נתוני Trainline.

ההבדל בזמני הנסיעה נובע בעיקר מכך שבחירה בנסיעה ברכבת אינה מצריכה בדיקות ביטחוניות ארוכות וזמני המתנה הנדרשים בעת טיסה.

"בעוד שמשך הטיסה נראה לעתים קרובות יתרון, הוא אינו משקף את משך הנסיעה בפועל, כולל נסיעה לשדה התעופה, המתנה לפני העלייה למטוס ובדיקות ביטחוניות, עיכובים אפשריים הקשורים לבדיקות ולצ'ק-אין", מציינת Trainline.

התחקיר מצא כי חלק מהנסיעות הבין-עירוניות בצרפת יכולות להיות מהירות כמעט פי שניים ברכבת מאשר במטוס.

דוגמא: הנסיעה מהעיר רן לפריז אורכת 3 שעות ו-21 דקות בטיסה, אך רק שעה ו-44 דקות ברכבת. דוגמא נוספת: הנסיעה מפריז לליון אורכת 3 שעות ו-37 דקות בטיסה ושעתיים ו-11 דקות ברכבת.

נסיעה ברכבת מקצרת את זמני הנסיעה, מכיוון שנוסעים נוטים יותר להגיע למרכז העיר, אליה מגיע לרוב הרכבת, בעוד ששדות תעופה רבים מרוחקים ממרכז העיר ודורשים נסיעת המשך.

נתוני Trainline הראו גם כי עלות הנסיעות ברכבת יכולה להיות נמוכה בהרבה מנסיעות בטיסה. טיסה יקרה בממוצע פי 1.8 מנסיעה ברכבת.

דוגמאות: נסיעה בין פריז לליון ברכבת חוסכת עד 40 אירו, בעוד שנסיעה ברכבת ממרסיי לליון מפחיתו את עלויות הנסיעה ב-41 אירו.

יתר על כן, נסיעות ברכבת פולטות הרבה פחות פליטות מטיסה. המחקר של Trainline מצא כי טביעת הרגל הפחמנית של רכבות יכולה להיות נמוכה פי 124 עד 151 מזו של מטוסים.

נראה כי הנתונים תומכים בהחלטתה של צרפת לאסור טיסות פנים קצרות טווח. התקנה פירושה שכל נסיעה שניתן לבצע בפחות משעתיים וחצי ברכבת לא תתבצע במטוס, למעט טיסות המשך.

הכתבה עניינה אותך?

כן
לא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתרכבת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: