למרות שיא של יותר מ-200 מיליון נוסעים: צניחה ברווח השנתי של קבוצת Ryanair
ענקית הלואו-קוסט האירופית רשמה ירידה של 16% ברווח השנתי, שהסתכם ב-1.61 מיליארד אירו, וזאת למרות עלייה בהכנסות. מייקל או'לירי, מנכ"ל קבוצת התעופה, תולה את עיקר הירידה ברווח בירידה ממוצעת של 7% בתעריפי הטיסה

ריינאייר, קבוצת הלואו-קוסט האירופית הגדולה, רשמה רווח שנתי של 1.61 מיליארד אירו לשנה, שהסתיימה ב-31 במרץ 2025 (עפ"י המסורת הבריטית), וזאת ירידה של 16% בהשוואה לרווח של 1.92 מיליארד אירו בשנה הקודמת.
למרות שריינאייר הגדילה את מספר הנוסעים הכולל ב-9% לעומת השנה הקודמת, ועברה את רף 200 מיליון הנוסעים בשנה האחרונה, הרווחיות הכוללת של קבוצת התעופה ירדה.
בזכות העלייה במספר הנוסעים גם ההכנסות של הקבוצה עלו ב-4% ל-13.95 מיליארד אירו בשנה האחרונה. יחד עם זאת, ראוי לציין כי תעריפי הטיסות הממוצעים ירדו בשנה האחרונה ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת.
מייקל או'לירי, מנכ"ל קבוצת ריינאייר, פירט וסיכם את התוצאות: "המאפיין המרכזי של תוצאות השנה שעברה היה ירידה של 7% במחירים, אשר הובילה לצמיחה חזקה של 9% בתנועה, למעט יותר מ-200 מיליון נוסעים. סך ההכנסות עלה ב-4% ל-13.95 מיליארד אירו... ההכנסות הנלוות היו יציבות ועלו ב-10% ל-4.72 מיליארד אירו. עלויות התפעול היו בהתאם לציפיות, ועלו ב-9% ל-12.39 מיליארד אירו, כאשר חיסכון בגידור דלק קיזז עלויות גבוהות יותר של צוות ועלויות אחרות עקב, בין היתר, עיכובים חוזרים ונשנים במסירות של בואינג".
כמו כן, או'לירי פירט את נתוני הצי והצמיחה של החברה: "לריינאייר יש כעת 181 מטוסי ,B737-8200 game changerבצי המטוסים שלה, המונה 618 מטוסים (עלייה של 5 מסוף השנה). הדבר יגביל את הצמיחה שלנו בשנת הכספים 26 ל-3% בלבד (206 מיליון נוסעים). אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם בואינג כדי להאיץ את המסירות, ואנו בטוחים יותר ויותר ש-29 מטוסי game changer הנותרים ברשימת ההזמנות שלנו, המונה 210 מטוסים, יסופקו לפני שנת 2026, מה שיאפשר לנו להשלים את צמיחת התנועה המתעכבת בשנת 2027".
ריינאייר ציינה כי היא משיקה יותר מ-160 קווים חדשים בקיץ הקרוב ובסך הכול היא מפעילה 2,600 קווים במהלך העונה, וכי המחירים בשיא העונה יסתכמו במגמת עלייה קלה לעומת השנה שעברה.