עידן חדש בלואו-קוסט האירופי: 239 מושבים, 8,700 ק"מ וטכנולוגיה פורצת דרך - הראשון של Wizz Air
וויז אייר קיבלה אתמול את מטוס ה-A321XLR הראשון מתוך הזמנה של 47 מטוסים – והפכה לראשונה בעולם שמפעילה את הדגם החדש עם מנועי פראט אנד וויטני. המטוס, שמציע טווח טיסה של עד 8,700 ק"מ ויעילות דלק משופרת, יסייע לחברה להרחיב את הרשת שלה ולחבר בין אירופה למזרח התיכון – תוך שמירה על מודל הלואו-קוסט

חברת וויז אייר Wizz Air קיבלה אתמול, ה-20 במאי, את מטוס ה-A321XLR הראשון מבין 47 מטוסים.
חברת התעופה הופכת לראשונה בעולם המפעילה את מטוס ה-A321XLR המונע על ידי מנועי פראט אנד וויטני, והיא חברת הלואו-קוסט הראשונה באירופה המפעילה את המטוס מדגם זה.
מטוסי ה-A321XLR של וויז אייר כוללים 239 מושבים בתצורת מחלקה אחת, הכוללים את תא הנוסעים Airspace שעוצב לאחרונה, מערכת תאורה חדשנית ומגוון חידושים ליצירת סביבה מושלמת בשלבים שונים של הטיסה, כולל עלייה למטוס, ארוחה, מנוחה, שינה ויקיצה. עם הצטרפותה של מטוס ה-A321XLR לצי שלה חברת התעופה משפרת את יכולתה לחבר את אירופה למזרח התיכון.
וויז אייר היא מפעילת מטוסים של איירבוס בלבד, עם צי של יותר מ-230 מטוסים ממשפחת A320 בפעילות ו-295 שנותרו בהזמנה למסירה.
מטוס ה-A321XLR הוא הפיתוח הבא במשפחת ה-A320neo, והוא מגיב לצורכי השוק לטווח טיסה ומטען גדולים יותר ומאפשר גמישות רבה לחברות התעופה.
המטוס מספק טווח ארוך במיוחד, עד 8,700 ק"מ, צריכת דלק נמוכה יותר ב-30% למושב בהשוואה למטוסים מהדור הקודם, כמו גם פליטות פחמן ורעש מופחתים.
עד כה איירבוס הבטיחה יותר מ-500 הזמנות לדגם זה. כמו כל מטוסי איירבוס, ה-A321XLR מסוגל לפעול עם עד 50% דלק תעופה בר-קיימא (SAF), והשאיפה של איירבוס שהמטוסים שלה יהיו מסוגלים לטוס עם עד 100% SAF עד שנת 2030.