צמיחה דו-ספרתית ברווח: אל על מציגה שיפור חד ברבעון הראשון עם רווח נקי של כ-95.6 מיליון דולר
חברת התעופה מציגה רבעון חזק עם עלייה של כ-18.7% ברווח הנקי, הודות לעלייה בהכנסות מנוסעים וירידה חדה בהוצאות המימון. ההכנסות מהפעלה עלו בכ-4.8%, בעוד שהכנסות ממטען ירדו ב-18.5%

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
חברת אל על פרסמה היום (ד) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2025, מהם עולה תמונה חיובית המעידה על שיפור ברווחיות והחברה ניצלה היטב את העדר חברות התעופה הזרות, שהפסיקו לטוס לישראל בגלל המלחמה.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-95.6 מיליון דולר, עלייה של כ-18.7% לעומת כ-80.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה מהפעלה עמדו על כ-784 מיליון דולר, עלייה של כ-4.8% (כ-35.7 מיליון דולר) לעומת התקופה המקבילה. עיקר הגידול מיוחס לעלייה בהכנסות מטיסות נוסעים, שזינקו ב-7.5% (כ-48.2 מיליון דולר), בין היתר בשל גידול של כ-7% בהיצע המושבים (ASK) לעומת הרבעון המקביל.
שיעור התפוסה עלה ל-94.3% , כאשר ההכנסה למושב דומה לקבעון המקביל אשתקד, כאשר מנגד נרשמה ירידה של כ-2.1% לנוסע ק"מ, אשר קוזזה בגלל העלייה בתפוסה.
החברה הציעה ברבעון הזה קיבולת יותר גדולה של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
מנגד, הכנסות ממטען רשמו ירידה חדה של 18.5% (כ-14 מיליון דולר), בשל ירידה הן בכמות המטען והן בתשואה לטון קילומטר.
הוצאות התפעול של החברה עלו בכ-4.7% והסתכמו בכ-647.1 מיליון דולר, כאשר שיעורן מהמחזור נותר כמעט ללא שינוי – 83.6%. בין הגורמים הבולטים: הוצאות השכר עלו ב-17 מיליון דולר (9.4%) בעקבות הסכמי שכר חדשים והרחבת מצבת העובדים; הוצאות דלק סילוני ירדו בכ-10 מיליון דולר עקב ירידת מחירים ועלויות החכרת מטוסים בחכירה רטובה יותר מהוכפלו (עלייה של 107%) בשל גידול בפעילות.
הרווח התפעולי של אל על הסתכם ב-126.6 מיליון דולר, עלייה של כ-6.4 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון של 2024. שיפור משמעותי נרשם גם בהוצאות המימון, שירדו ל-6.4 מיליון דולר לעומת 20.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, בין השאר בזכות הכנסות ריבית מפיקדונות.
הרווח לפני מס עמד על 120.1 מיליון דולר לעומת 99.8 מיליון דולר אשתקד, והוצאות המס הסתכמו בכ-24.6 מיליון דולר – עלייה הנובעת מעלייה ברווחים, למרות שהקבוצה עדיין נהנית מהפסדים מועברים לצרכי מס.