Etihad לא עוצרת: רווח רבעוני שובר שיאים, זינוק במספר הנוסעים ושביעות רצון לקוחות בשיא כל הזמנים
עם עלייה של 30% ברווח הנקי, 5 מיליון נוסעים וצי של 98 מטוסים – חברת התעופה מאבו דאבי מסמנת רבעון היסטורי . המנכ"ל אנטונואלדו נבש: "האסטרטגיה ברורה – לגדול באחריות, לפעול ביעילות ולהעניק חוויית טיסה מרגשת בכל שלב"

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
אתיחאד איירווייז (Etihad Airways) ממשיכה להציג ביצועים יוצאי דופן גם ב־2025, עם תוצאות שוברות שיאים ברבעון הראשון של השנה.
החברה מאיחוד האמירויות מדווחת על רווח נקי של 685 מיליון דירהם (187 מיליון דולר) – עלייה מרשימה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, תוך שמירה על רווחיות תפעולית חזקה ושיעור רווח של 10%.
מדובר ברבעון הרווחי ביותר בתולדות אתיחאד, שמבססת את מעמדה כאחת מחברות התעופה הצומחות והחדשניות בעולם.
צמיחה בהכנסות, ביעדים ובקיבולת
ההכנסות הכוללות של החברה ברבעון עמדו על 6.6 מיליארד דירהם (1.8 מיליארד דולר) – עלייה של 15% משנה לשנה.
מתוכן, ההכנסות מנוסעים צמחו ב־16% והסתכמו ב־5.5 מיליארד דירהם (1.5 מיליארד דולר), כשהביקוש הגבוה, פתיחת יעדים חדשים וגידול בתדירויות הטיסות דחפו את הגידול. גם חטיבת המטען תרמה, עם עלייה של 8% בהכנסות, על אף ירידה קלה בנפח המשלוחים – תוצאה של שיפור בתשואה (yield) והובלה ממוקדת לסחורות פרמיום.
מספר הנוסעים זינק ל־5 מיליון – עלייה של 16% לעומת Q1 2024, עם מקדם תפוסה ממוצע של 87% – גבוה במיוחד ביחס לענף. החברה דיווחה גם על גידול של 14% ב־ASK (Available Seat Kilometres), מדד המבטא את קיבולת המושבים הכוללת, בזכות שימוש גבוה יותר בצי והכנסת מטוסים רחבי גוף נוספים לשירות.
הרחבת הצי וחוויית הטיסה: נוחות, טכנולוגיה ויוקרה
צי המטוסים של אתיחאד מונה כיום 98 מטוסים, כולל חזרת מטוס A380 נוסף עם מחלקת "The Residence" היוקרתית. ברבעון נמסרו גם מטוס A350-1000 חדיש ומטוס Boeing 787 נוסף שצפוי להיכנס לפעילות בקרוב, כל אחד מהם מצויד בטכנולוגיית Wi-Fi מהירה במיוחד ומערכות בידור מתקדמות.
הרבעון גם סימן מהפכה בתחום הפרימיום: בחודש אפריל השיקה החברה את קבינת A321LR החדשה, והפכה לראשונה באזור שמציעה מחלקה ראשונה במטוס צר-גוף. הקבינה כוללת סוויטות פרטיות, מושבי עסקים שטוחים ונוחות של מטוס רחב בטיסות בינוניות.
החברה צפויה להשיק בקיץ הקרוב שירותי פרימיום נוספים: טרקלינים חדשים, שירות קונסיירז', צ'ק-אין ייעודי, הסעות יוקרתיות והאפשרות לנסיעה ללא מזוודות (baggage-free) מנמל התעופה באבו דאבי.
שביעות רצון נוסקים לשיאים חדשים
מדד שביעות רצון הלקוחות ברבעון הגיע לשיא כל הזמנים, עם עלייה של 20% לעומת השנה שעברה. לקוחות דירגו את החברה בציונים גבוהים מאוד במגוון תחומים – שירות בצ'ק-אין, תהליך העלייה למטוס, הצוות בטיסה, התפריט החדש, זמינות ה-Wi-Fi, והעיצוב החדש של האתר והאפליקציה.
לדברי החברה, השיפור נובע ממיקוד עקבי בחוויית הלקוח: "אנחנו לא רק משפרים – אנחנו מחדשים את כל חוויית המסע", נמסר.
ביצועים פיננסיים חזקים וביטוי ליציבות ארוכת טווח
הרווחיות החזקה של החברה באה לידי ביטוי גם בנתוני EBITDA שעמד על 1.4 מיליארד דירהם (379 מיליון דולר) – עלייה של 32% משנה לשנה, עם שולי EBITDA של 21% – שיפור של 3 נקודות אחוז.
בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב־1.8 מיליארד דירהם (500 מיליון דולר) – עלייה של 11%. יחס המינוף (Net Leverage) השתפר ל־1.1x בלבד – ירידה משמעותית לעומת 1.9x אשתקד – תוצאה של תזרים חזק ופרעון חובות מתוכנן.
מסתכלים קדימה: 16 יעדים חדשים נוספים
נכון לסוף מרץ 2025, אתיחאד טסה ל־80 יעדים ברחבי העולם. במהלך השנה צפויים להתווסף 16 קווים בינלאומיים חדשים, במטרה להרחיב את הנוכחות הגלובלית ולחזק את אבו דאבי כמרכז תחבורה עולמי.
המנכ"ל: "נמשיך להציב סטנדרטים חדשים בענף"
אנטונואלדו נבש, מנכ"ל אתיחאד, אמר: "זהו רבעון יוצא דופן – גם ברווחיות וגם בחוויית הלקוח. התוצאות משקפות את היציבות של המודל העסקי ואת המחויבות של העובדים. אנחנו צומחים באחריות, שומרים על איכות ומביאים ערך אמיתי לנוסעים ולבעלי העניין."