מהשמיים הסגורים של קייב לרשת יעדים באירופה: סיפור ההצלחה של SkyUp שמתחילה לפעול במדינה נוספת
SkyUp ממשיכה לבסס את עצמה כשחקנית אזורית מובילה: עם קווים חדשים מרומניה, פעילות שוטפת מקישינב ורישיון אירופי שמאפשר לה לטוס גם לגרמניה – החברה האוקראינית מחברת בין קהילות, תיירים ואירופה כולה, והפכה לסמל של עמידות, חדשנות והתחדשות. וזו כנראה רק ההתחלה

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
SkyUp Airlines (U5), שהייתה עד 2022 אחת מחברות התעופה הבולטות באוקראינה, ממשיכה לבסס את עצמה מחדש כמותג תעופה אירופי רב-זרועי.
כעת החברה מודיעה על השקת קווים חדשים מרומניה ליעדים תיירותיים נחשקים – הראקליון (כרתים) ולרנקה (קפריסין) במסגרת מהלך אסטרטגי רחב להרחבת נוכחותה ביבשת.
"פתיחת הקווים ברומניה היא צעד חשוב באסטרטגיית ההתאוששות והצמיחה שלנו," אומר דמיטרו סיירוחוב, מנכ"ל החברה ומוסיף: "אנחנו מציעים מודל של תעופה נגישה, נוחה ויעילה מבלי להתפשר על איכות השירות."
מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, SkyUp נאלצה להשבית את כלל פעילותה האווירית בתוך אוקראינה. אך בניגוד לחברות אחרות שקרסו או נכנסו להקפאה, SkyUp בחרה להגיב במהירות ועברה לפעול מחוץ לגבולות המדינה.
כפי שדווח לאורך השנתיים האחרונות ב־PassportNews, העוקב באדיקות אחר פעילותה המרשימה של SkyUp מאז תחילת הלחימה, החברה ביססה עצמה מחדש כמפעיל תעופה אזורי דינמי, עם מרכז תפעולי פעיל בקישינב, בירת מולדובה. משם היא מטיסה נוסעים לפריז, פראג, מילאנו, אנטליה, איסטנבול ועוד – וכעת גם לרומניה.
קישינב: ליבה של תעופה אוקראינית מחוץ לגבולות
קישינב הפכה למרכז אסטרטגי של החברה, לא רק בשל מיקומה ונגישותה לאוקראינה – אלא גם בשל תשתיות גמישות ונכונות לשיתוף פעולה מצד הרשויות במולדובה. עבור אוקראינים רבים, מדובר בשער היחיד לאוויר הפתוח.
לצד טיסות ממולדובה, החברה מפעילה גם קו יומי חדש בין נמל התעופה ברלין־ברנדנבורג (BER) לקישינב, המיועד לנוסעים עסקיים, תיירים ובמיוחד לאוכלוסייה אוקראינית שהוגלתה ממדינתה.
הקו לברלין שמבוצע תחת רישיון מפעיל אווירי מלטזי שקיבלה SkyUp בשנת 2023 – מחזק את החיבור האסטרטגי בין מרכזי אירופה ובין קהילות אוקראיניות וגולה אזרחית.
הכרה בינלאומית, רישוי מערבי וצמיחה חכמה
החברה פועלת כיום תחת שני רישיונות עיקריים רישיון אוקראיני ורישיון מלטזי (SkyUp MT), המאפשר לה גישה חוקית מלאה לשוק האווירי של האיחוד האירופי. בתוך כך, החברה גם קיבלה רישיונות טיסה בקנדה, ארצות הברית ומספר מדינות נוספות – מה שמאפשר לה לפעול במודל ACMI וגמישות מסחרית מרבית.
“אנחנו לא רק שורדים אנחנו צומחים. המודל שלנו הוא של תעופה חכמה, ממוקדת, שמבינה את הצרכים האזוריים, אבל עם מבט רחב לשוק הגלובלי.”
לסיכום, SkyUp כבר אינה עוד "חברת תעופה אוקראינית בגלות" אלא שחקנית אירופית לגיטימית עם זהות ברורה, גמישות מבצעית ותעוזה שיווקית.
החיבור האסטרטגי בין מזרח למערב, בין מולדובה לאיחוד האירופי, ובין ברלין לקהילות אוקראיניות ברחבי העולם, ממחיש את החזון החדש של החברה: לשמר את הקול האוקראיני בשמיים גם כשאוקראינה עצמה סגורה לאוויר.
"SkyUp הפכה לסמל של עמידות, חדשנות והתחדשות וכנראה זו רק תחילת המסע."