תקלת דיחוס במטוסים, על אף היותה חמורה, היא אחת הנפוצות בענף התעופה. התקלה היא למעשה מצב חירום שבו לחץ האוויר בתא הנוסעים יורד לרמה מסוכנת, לרוב בגובה רב שבו רמת החמצן באוויר אינה מספיקה לנשימה תקינה.
תקלות אלה עשויות להתרחש עקב כשל במערכת הדיחוס, נזילה בגוף המטוס או פגיעה במעטפת הלחץ. כאשר מתרחשת תקלה כזו, מערכת החירום של המטוס משחררת באופן אוטומטי מסכות חמצן לנוסעים ולצוות.
על פי הנחיות הטייס הבינלאומיות, במצב זה הטייסים יורדים באופן מיידי לגובה טיסה נמוך ובטוח יותר, לרוב סביב 10,000 רגל, שבו ניתן לנשום גם ללא סיוע חמצן. בנוסף, מופעלים נוהלי חירום הכוללים עדכון של פקחי הטיסה, בדיקת המערכות, ולעיתים גם נחיתת חירום בשדה תעופה קרוב.