קשרי תעופה ו-TKTZ האמריקאית יקימו חברה משותפת למסחר מתקדם בכרטיסי טיסה
קשרי תעופה דיווחה לבורסה על חתימת מזכר הבנות עם חברת הטכנולוגיה האמריקאית, במסגרתו תוקם חברה משותפת שתשלב טכנולוגיה חדשנית למכירת כרטיסי טיסה בשוק הראשוני והמשני. ההסכם כולל השקעה של רבע מיליון דולר, זכויות בלעדיות והטמעת בינה מלאכותית למסחר בטוח ויעיל

קשרי תעופה דיווחה לבורסה לניירות ערך בתל אביב על חתימת מזכר הבנות (MOU) עם חברת הטכנולוגיה האמריקאית TKTZ, הפועלת מדלאוור, לצורך הקמת חברה משותפת שתשמש כמפיצה ומשווקת בלעדית של פלטפורמת TKTZ בישראל, הן בשוק הראשוני של כרטיסי טיסה והן בשוק המשני.
על פי ההודעה, החברה החדשה תוקם בבעלות שווה בין קשרי תעופה ל-TKTZ, ותשלב את הפלטפורמה הטכנולוגית של TKTZ במערכות קשרי תעופה. הפלטפורמה צפויה לאפשר סחר מתקדם בכרטיסי טיסה, לרבות בין צרכנים פרטיים (C2C) ובין צרכנים לחברות (C2B), תוך שמירה על פרטיות וביטחון עסקאות.
תוקף הזיכיון שניתן לחברה המשותפת יעמוד על 36 חודשים מהשקת הפלטפורמה, עם אפשרות להארכה של עד 48 חודשים נוספים בכפוף לעמידה ביעדים. כמו כן, ההסכם כולל מנגנון לפיו כל אחד מהצדדים יוכל לסיים את ההתקשרות בהתראה של 90 יום, לאחר תקופת הזיכיון הראשונה.
במסגרת ההבנות, קשרי תעופה תשקיע סכום של 250 אלף דולר שיועבר מתוך עמלות עתידיות ותקבל Warrant לרכישת 0.75% ממניות TKTZ לפי שווי חברה של 37.5 מיליון דולר. בנוסף, תהיה זכאית לעד 1% נוספים בהתאם לעמידה ביעדי מכירות.
החברה מדגישה כי השקת שוק משני מסודר לכרטיסי טיסה מהווה מהלך אסטרטגי שעשוי לתרום ליציבות בענף, לשפר את התחזיות הכלכליות של חברות תעופה, להפחית סיכונים פיננסיים ולהרחיב את פעילותה של קשרי תעופה גם בשוק הראשוני.
לפי הערכות קשרי תעופה, הפלטפורמה של TKTZ תשלב כלים מתקדמים דוגמת בינה מלאכותית וחוזים דיגיטליים, ותשפר את חוויית המשתמש בתחום רכישת הכרטיסים. הפלטפורמה תופעל במקביל לאתר הקיים של קשרי תעופה.
השלמת ההסכם כפופה לתנאים מתלים, בהם חתימה על הסכם מחייב ועמידה בתנאים רגולטוריים.
מאחורי חברת TKTZ עומד המייסד והמנכ"ל יורם קראוס, והחברה מתמחה בפיתוח פלטפורמות למסחר מאובטח בכרטיסי טיסה. ככל שתושלם העסקה, צופה קשרי תעופה התחזקות משמעותית במעמדה כשחקנית מובילה בשוק התיירות והתעופה בישראל.
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה: ״תעשיית התעופה, שנחשבת לשמרנית, מתחילה לאמץ פתרונות דיגיטליים מתקדמים – וכאן טמונה ההזדמנות הגדולה. TKTZ מציגה גישה חדשנית לשוק שלכאורה היה ‘נעול’ עד היום, ואנו גאים להיות שותפים לחדשנות ומובילות טכנולוגית וצרכנית״.

לדברי TKTZ: “בחרנו בקשרי תעופה כגוף המוביל בתיירות בישראל – בזכות היכולת לשלב הפצה חכמה, נוכחות מסחרית עמוקה, ואמון שוק שמוכיח את עצמו לאורך שנים״.