לראשונה בישראל: קרונות ייעודיים לרוכבי אופניים ישולבו ברכבת - מהלך ירוק ופורץ דרך
שלושת קרונות הרכבת הייעודיים לאופניים הראשונים נחתו באשדוד ויושלמו בעיצוב מקומי בדימונה. הקרונות נועדו לשפר את חוויית הנסיעה לרוכבים ולצמצם עומסים בקווים

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
מהפכה לרוכבים: רכבת ישראל תשלב 81 קרונות ייעודיים לאופניים.
רכבת ישראל עושה צעד משמעותי נוסף לקידום תחבורה משולבת: לראשונה בישראל, ישולבו בצי הרכבות 81 קרונות ייעודיים לרוכבי אופניים.
שלושת הקרונות הראשונים, מתוצרת חברת אלסטום, נפרקו בשבוע שעבר בנמל אשדוד ויועברו לעיצוב פנים במפעל החברה בדימונה, לקראת שילובם בפעילות השוטפת בעוד כחודשיים.
הקרונות החדשים תוכננו במיוחד עבור נוסעים עם אופניים, וכוללים שטח פנימי מרווח, מתקני עגינה בטיחותיים, וסימון ברור לזיהוי קל על ידי הרוכבים.

מהלך זה נועד להקל על רוכבי האופניים, להפחית עומסים בקרונות הרגילים, ולשפר את בטיחות ונוחות הנסיעה לכלל הנוסעים - כולל אנשים עם מוגבלויות.
הפרויקט הוא חלק ממדיניות משרד התחבורה לקידום תחבורה מקיימת ואורח חיים בריא, תוך שיפור החיבוריות בין אמצעי התחבורה השונים.
על פי נתוני רכבת ישראל, מספר הרוכבים המשתמשים ברכבת נמצא במגמת עלייה מתמשכת, והקרונות החדשים צפויים להוות מענה איכותי לביקוש ההולך וגדל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, התייחסה למהלך: "עידוד הרכיבה על אופניים הוא יעד חשוב של משרד התחבורה, שאותו אנו מקדמים באמצעות סלילת רשת נרחבת של מאות קילומטרים של שבילי אופניים בכל ערי ישראל. שבילי האופניים, הכוללים עמדות רענון ומנוחה, הם היום חלק בלתי נפרד מכל פרויקט תחבורתי, בדגש על חיבור נוח למרכזי תחבורה ולתחנות רכבת ואוטובוס".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, אמר כי "הקרונות החדשים מגדירים סטנדרט שירות חדש עבור לקוחות הרכבת והם יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומסים בקרונות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום כגון מסילת 431, המסילה המזרחית, ועוד".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, העיד: "הקרונות החדשים יאפשרו לרוכבים לשלב רכיבה ונסיעה בקלות ובנוחות, כחלק מהחזון שלנו להפחתת הגודש בכבישים והגברת הנגישות לתחבורה ציבורית מתקדמת".
וגם מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, התייחס בדבריו: "אנו ברכבת ישראל מעודדים שימוש באופניים כאמצעי תחבורה משלים לרכבת, כגון נסיעת "המייל האחרון" (Last mile). מגמה זו מאפשרת ליותר אנשים ליהנות משירותי הרכבת והתחבורה הציבורית, וכך מפחיתה את הגודש בכבישים ותורמת לאיכות הסביבה".