תוכנית אסטרטגית מקיפה: איבריה מתכננת להשקיע 6 מיליארד אירו בתוכנית Flight Plan 2030
בתוכנית האסטרטגית מספר יעדים: רווחיות שנתית של 15%, הגדלת צי המטוסים ארוכי הטווח ל-70 מטוסים, חידוש כל המטוסים לטווחים קצרים ובינוניים, הרחבת רשת היעדים, שיפוץ תאי הנוסעים, פתיחת מרכז אווירונאוטיקה מתקדם, גיוס מסיבי של עובדים חדשים ועוד

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
איבריה חשפה את התוכנית האסטרטגית החדשה שלה, Flight Plan 2030, המתארת את אסטרטגיית הצמיחה של חברת התעופה לשנים הקרובות. התוכנית קובעת יעד של השגת רווחיות שנתית בין 13.5% ל-15%, שתאפשר השקעה כוללת של 6 מיליארד אירו לאורך תקופת התוכנית. זה יתורגם, בין היתר, לגידול משמעותי בצי המטוסים.
כחלק מתוכנית הטיסה שלה לשנת 2030, איבריה שואפת להרחיב את צי המטוסים ארוכי הטווח שלה מ-45 לכ-70 מטוסים. צמיחה זו תונע על ידי שילוב מטוסי איירבוס: -A350 A321XLR וגם A330NEO חדשים, מתוך הזמנת קבוצת IAG.
במקביל איבריה תבצע חידוש מקיף של צי המטוסים שלה לטווח קצר ובינוני. כמעט כל המטוסים מהדור הישן יוחלפו במטוסי A320 ו-A321 NEO יעילים יותר ומזהמים פחות, במגמת חיזוק מחויבותה של חברת התעופה להשגת אפס פליטות נטו עד 2050.
הרחבת הצי המתוכננת במסגרת תוכנית הטיסה 2030 תשפר משמעותית את רשת הטיסות של איבריה, ותאפשר השקת קווים חדשים והגדלת תדירות ליעדים קיימים.
בין התוספות הקרובות נמצאות טורונטו (קנדה), פילדלפיה (ארה"ב) ומונטריי (מקסיקו), המצטרפות לקווים שהוכרזו לאחרונה לרסיפה ופורטלזה (ברזיל), כמו גם לאורלנדו (ארה"ב).
שירות לקוחות משופר הוא אחת העדיפויות של תוכנית 2030. השקעות משמעותיות מתוכננות בתחומי הבינה המלאכותית, הדיגיטציה וההתאמה האישית.
כל תאי הנוסעים בטיסות ארוכות טווח ישופצו גם הם כדי להפוך אותם לנוחים יותר, אטרקטיביים יותר ולהציע קישוריות משופרת. במטוסים צרי גוף קיבולת כבודת היד תוגדל הודות להוספת תאי מטען גדולים.
גם על הקרקע איבריה משדרגת את שירותיה. טרקלין פרמיום חדש כבר נמצא בפיתוח בטרמינל 4 של נמל התעופה מדריד-בראחס.
מטה החברה יועבר ללה מוניוסה תוך הרחבה של המתקנים הנוכחיים, כשהמטרה היא להפוך את המתחם הגדול הזה, הממוקם ליד נמל התעופה מדריד-בראחס, למרכז אווירונאוטי חדשני, אחד המתקדמים והחשובים ביותר באירופה.
הנשיא והמנכ"ל, מרקו סנסביני, הבהיר כי "הודות לשינוי העמוק שעברה איבריה בעשור האחרון ולמאמציהם של כל אנשינו, אנו מספקים כעת תוצאות המאפשרות לנו להסתכל אל העתיד בביטחון ולהשקיע 6 מיליארד אירו בתוכנית הטיסה שלנו לשנת 2030. אנו רוצים לגדול מ-45 מטוסים ארוכי טווח הנוכחיים ל-70 כדי למצב את נמל בראחס כמרכז אירופי מוביל ולשפר את הקישוריות הגלובלית של ספרד".
הרחבת פעילותה של איבריה ידרשו גידול משמעותי בכוח אדם. "אנו צופים לגייס בממוצע 1,000 עובדים חדשים בשנה לאורך כל תקופת התוכנית לשנת 2030", אומר סנסאביני.
על פי חישובים, עד 2033 תתרום איבריה 19 מיליארד אירו מדי שנה לתמ"ג של ספרד ותתמוך ב-250,000 מקומות עבודה ישירים, עקיפים ומושרשים - עלייה של 42% בהשפעה הכלכלית והתעסוקתית בהשוואה לרמות הנוכחיות.